آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

یک کارشناس: با تصویب نکردن FATF دست به خود تحریمی زدیم



اخبار,اخبار سیاسی,قرارداد FATF
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با نپذیرفتن پالرمو و CFT و قرار گرفتن در لیست کشورهایی که اقدامات مقابله‌ای برای آن‌ها فعال می‌شود عملا دست به خود تحریمی زدیم.

حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به قرار گرفتن نام ایران در لیست اقدامات مقابله‌ای FATF با بیان اینکه اکنون نام ایران و کره شمالی تنها در این لیست است، گفت: قطعا این مساله برای ایران تبعاتی در جنبه های مختلف خواهد داشت و این تبعات را نمی‌توان انکار کرد یا از سطح و کیفیت آن کاست.

 

وی با اشاره به اینکه بهترین راه این بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه مجلس شورای اسلامی را با همان تحفظ‌هایی که درباره پالرمو و CFT در نظر گرفته بود، تصویب می‌کرد، افزود: اینکه ما این قوانین و معاهدات را با شرط بپذیریم مثل بسیاری از معاهدات و توافقنامه‌های بین المللی دیگر کاملا طبیعی و مسبوق به سابقه است و از سویی بهانه به دست دشمنان نمی‌دادیم. 199 کشور تا کنون پالرمو و 180 کشور CFT را پذیرفته اند و در عین حال بر اساس قوانین داخلی خودشان آن را اجرا می‌کنند.

 

بهشتی پور ادامه داد: مصوبه مجلس یک راهکار میانه بود که می توانست اجرا شود. ما به راحتی می توانستیم بخش هایی که قبول نداریم را اجرا نکنیم به علاوه که اجرای این قوانین زمان‌بر است و اینگونه نیست که مساله‌ای فوری برای ایران مطرح شود در عین حال فشار را هم از کشور کم می‌کنیم اما با نپذیرفتن این قوانین عملا دست به خود تحریمی زدیم.

 

این کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به این که آیا دولت باید دست از تلاش برای تصویب این قوانین و پیوستن به FATF بردارد؟ اظهار کرد: دولت در مجامع بین‌المللی می‌تواند بگوید و اعلام کند که در تلاش است برای تصویب این معاهدات و سعی در اقناع مخالفان دارد. در حال حاضر 39 مورد از توصیه های مورد نظر را ایران اجرا می کند و پذیرفته که این مساله از سال 86 هم آغاز شده است از این رو معتقدم نباید دست از تلاش برداشت.

 

وی ادامه داد: ما 39 مورد از توصیه‌های FATF را اجرا کرده ایم و خطری هم تهدیدمان نکرده است بنابراین باید راهی برای سایر توصیه‌های باقی مانده یافت. ما باید جای خود را در نظام پولی و مالی بین‌المللی محکم کنیم و طبعا FATF و اجرای توصیه‌های آن یکی از مواردی است که این امکان را به ما می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------