آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

کابینه رئیسی مشخص شد؟/ ماجرای محکومیت قضایی «حمید سجادی» وزیر پیشنهادی ورزش؛ سِمَت ویژه محسن رضایی در دولت سیزدهم



ابراهیم رئیسی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

خبرفوری نوشت: برخی منابع غیررسمی مدعی شدند که لیست وزرای دولت رئیسی به این شرح است:

 

امورخارجه: حسین امیرعبدالهیان

صنعت و معدن: رضا فاطمی امین

ورزش و جوانان: حمید سجادی

راه و شهرسازی: سعید محمد

کشور: سردار احمد وحیدی

ارتباطات: عیسی زارع پور

اقتصاد: محمدرضا فرزین

نیرو: عباس علی آبادی

دادگستری: فیروز اصلانی

علوم: محمدعلی زلفی گل

آموزش و پرورش: محمدطیب صحرایی

بهداشت ودرمان: امیرحسین قاضی زاده

ارشاد: محمدمهدی اسماعیلی

کار و رفاه: مهرداد بذرپاش

دفاع: امیر حاتمی

نفت: جواد اوجی

جهاد کشاورزی: حجت الله عبدالملکی

اطلاعات: علی عبداللهی

 

 ***

 

ماجرای محکومیت قضایی «حمید سجادی» وزیر پیشنهادی ورزش/ آقای رئیسی او را به عنوان وزیر می کنید؟!

دیده بان ایران نوشت: حمید سجادی جدی ترین گزینه وزارت ورزش در دولت رئیسی است، این انتخاب به قدری عجیب است که تقریبا همه آنهایی که با سوابق سجادی آشنایی دارند شگفت زده شده اند. تنها نقطه مثبت سجادی ورزشی بودن اوست اما سابقه مدیریتی سجادی نشان می دهد نه تنها محکومیت قضایی دارد (10 سال انفصال از خدمت که به طرز عجیبی ناگهان تبرئه شده) بلکه هزینه کردهای بی حساب و کتاب در باشگاه سایپایی دارد که هزینه اش از جیب مردم تامین می شود.

حمید سجادی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

 

مثلا سجادی در دوران مدیریتش با یک هزینه گزاف لیت بارسکی را به سایپا آورد این مربی آلمانی نه تنها نتیجه نگرفت بلکه پس از باخت سنگین مقابل بنیادکار ازبکستان به صورت مخفیانه و پس از گرفتن همه پولش از ایران رفت و به تعهداتش عمل نکرد. حالا حساب کنید سجادی بخواهد برای تیم های ملی مربی خارجی بیاورد، چه بلایی سر بیت المال می آید؟ بماند که همان زمان گفته شد دلالان لیت بارسکی همان اول کار همه پول خود بابت انتقال این مربی آلمانی را به صورت نقد از باشگاه سایپا گرفتند.

 

هزینه کردهای باشگاه سایپا هم عجیب بود، در همان زمان کوتاه مدیریت سجادی کلی پاداش بی حساب و کتاب به افرادی پرداخت شد که وجود خارجی نداشت (چیزی حدود 100 هزار دلار) یا بابت تامین لباس سایپا پول کلانی به عضو هیات مدیره سایپا پرداخت شد در حالیکه تبلیغ برند لباس روی پیراهن سایپا قرار داشت.

 

100 میلیون تومان برای نگهداری زمینی پرداخت شد که در مالکیت سایپا نبود و سایپایی ها آن را اجاره کرده بودند.

 

در زمانی که قیمت بازیکن نهایتا 100 میلیون تومان بود، باشگاه سایپا به عکاس سایپا 150 میلیون تومان برای عکاس و فیلمبردار پرداخت کرده بود، یا 24 میلیون به یک شرکت تبلیغاتی داده بودند در حالیکه کار شرکت تبلیغاتی کسب درآمد برای باشگاه بود، وقتی هزینه کل تیم سایپا در سال 2 میلیارد هم نمی شد، مبلغ 880 میلیون تومان به کارکنان باشگاه سایپا پرداخت شده بود که تعجب همه را برانگیخت.

 

در موضوع لیت بارسکی پرونده اختلاس 125 میلیون تومانی مترجم این مربی هم مطرح شد که در نوع خود جزو فجایع فوتبال ایران است. بماند که  همان گزینه برای چکاپ خودش و چند مدیر مبلغ 62 میلیون تومان به یکی از بیمارستان های گرانقیمت تهران پرداخت کرده بود.

 

نتایج سایپا پس از این همه هزینه کرد هم جالب بود؛ تقریبا هیچ! سر همین نتایج و همین ابهامات هم بود که وقتی سجادی تلاش کرد عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس شود نهادهای نظارتی به شدت مخالفت کردند

 

آقای رئیسی کسی که نتوانستنه یک باشگاه بی حاشیه و متمول مثل سایپا را اداره کند چگونه می تواند ورزش پر حاشیه و فقیر ایران را مدیریت کند. مطمئن باشید کسانی که سجادی را به شما نه دلسوز شما هستند و نه دلسوز ورزش ایران!

 

 ***

 

وزیر جدید صنعت کیست؟/ واردات خودرو بیش از گذشته محدود می‌شود؟
آخرین گمانه‌زنی‌ها می‌گوید رضا فاطمی امین قرار است به وزارت صنعت، معدن و تجارت برود. فردی که پیش از این قائم مقام ابراهیم رئیسی در آستان قدس بود. اما رویکرد فاطمی امین به اقتصاد چیست و اگر او به ساختمان سمیه برود وضعیت صنعت و به خصوص خودرو چه می‌شود؟ 

رضا فاطمی امین،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

 

رضا فاطمی امین متولد شاهرود است. او ۴۷ سال سن دارد و احتمالا یکی از وزرای جوان کابینه ابراهیم رئیسی خواهد بود. او سال ۷۱ تحصیلات خود را در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد شروع کرد و اکنون دکتری مدیریت راهبردی دانش دارد.

 

او در این مدت رئیس ستاد تحول صنایع و معادن، عضو هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سخنگوی ورزات صنایع و معادن، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، عضو و دبیر ستاد سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت صنایع و معادن و عضو کارگروه اجرای قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی بوده است.

 

رویکرد وزیر صمت جدید به صنعت خودرو
اما رویکرد وزیر احتمالی صنعت ابراهیم رئیسی به بحث صنعت به خصوص در حوزه خودرو چیست؟

 

احتمالا در دولت رئیسی و در وزارت صمت جدید باید منتظر ممنوعیت و محدودیت بیشتر واردات خودروهای خارجی باشیم. احتمالا این دولت با رویکرد حمایت از خودروسازان داخلی به میدان می‌آید. به خصوص در شرایط کنونی که از برجام و مذاکرات وین هم اخبار خوشی به گوش نمی‌رسد.

 

پیش از این هم با خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های رنو و پژو ایران را ترک کرده بودند و حالا احتمالا دولت رئیسی با شعار خودکفایی بیشتر، هم ممنوعیت واردات خودرو را تمدید کند و هم بر خودکفایی در صنعت خودرو تاکید کند.

 

 ***

 

سِمَت ویژه محسن رضایی در دولت رئیسی/ ۳ گزینه استانداری خوزستان

پس از بحران اخیر آب در استان خوزستان و اظهارات ابراهیم رئیسی مبنی بر اینکه برای خوزستان و سیستان و بلوچستان استاندار ویژه با اختیارات بالا تعیین می کند، گمانه‌زنی هایی درباره استاندار آینده خوزستان در رسانه‌ها مطرح شده است.

 
بر این اساس، نام سه گزینه برای تصدی استانداری خوزستان مطرح است.

 

این سه گزینه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هستند.

 

این در حالی است که گفته می شود ممکن است رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت معرفی شود و علی شمخانی نیز در شواری عالی امنیت ملی ابقا شود. 

 

براساس این گزارش ها شانس رضایی بیشتر است او اهل خوزستان است و شناخت خوبی از این استان دارد. رضایی همچنین تحصیلات اقتصادی دارد و در دوران انتخابات ریاست جمهوری نیز ایده‌ها زیادی مطرح کرد. 

 

فرارو با این انتشار این گزارش نوشته است با این حال این گزارش ها را نمی توان به صورت مستقل تائید کرد و ممکن است صرفا گمانه زنی رسانه‌ای باشد.

 

***

 

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی در مجلس به تعویق افتاد

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت که بررسی صلاحیت و رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم پس از ایام عاشورا و تاسوعای حسینی در دستورکار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

 

سیدنظام‌الدین موسوی نماینده تهران به  ایسنا گفته است: طرح استعفای آقای زاکانی تقدیم هیات رییسه مجلس شده و فردا اعلام وصول خواهد ‌شد ‌و هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه هنوز فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس واصل نشده گفت: اگر این لیست امشب یا فردا یا هر روز دیگری به مجلس برسد پس از اعلام وصول در اولین جلسه مجلس در دستورکار کمیسیون‌ها قرار می‌گیرد و بعد از اتمام بررسی، در صحن علنی مطرح می‌شود.

 

به گفته وی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به بعد از تعطیلات عاشورا و تاسوعا موکول خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------