آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

«علیرضابیگی» نماینده مجلس: حرف‌های آبان ۹۸ و اردیبهشت ۱۴۰۱ توهین به شعور مردم است



علیرضابیگی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
نماینده تبریز در مجلس گفت: چه اظهارنظر‌های آبان ۹۸ و چه اظهارنظر‌های اردیبهشت ۱۴۰۱، توهین به شعور مردم است، چون مردم با پوست، گوشت و استخوان خود، تورم و گرانی‌ها را حس می‌کنند.

به گزراش نامه نیوز، با وجود گذشت دو هفته از تصمیم دولت در خصوص آزادسازی چهار کالای اساسی و پرداخت یارانه نقدی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به اکثریت خانواده‌ها، همچنان تب افزایش قیمت‌های ناشی از این رویکرد، فروکش نکرده و هرچه روز‌ها می‌گذرد، ابعاد بیشتری از این اتفاق و تاثیر منفی آن بر بازار نمایان می‌شود. با این حال، حمایت همه‌جانبه نهاد‌های اجرایی کشور و صدا و سیما از تصمیم دولت ادامه دارد؛ به طوری که برخی رسانه‌های حامی دولت پا را فراتر گذاشتند و شرایط را به طرز اغراق‌آمیزی، هم عادی جلوه داده‌اند و هم با گزارش‌هایشان طوری به مخاطب القاء می‌کنند که حتی از این بابت سود هم کرده‌اند. احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در مجلس یازدهم درباره همین شرایط با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید: اقتصاد، ظروف مرتبطه است، به این معنا که هر حوزه‌ای بر حوزه دیگر تاثیر می‌گذارد. چطور امکان دارد قیمت تخم‌مرغ بالا برود، اما شیرینی‌پز، کالای خود را افزایش نرخ ندهد. از این‌رو، افزایش قیمت کالا‌های دیگر پس از آزادسازی نرخ چهار کالای اساسی، قابل پیش‌بینی بود.

 

اطمینان خاطر دادن دولت برای اینکه قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد، حرف بیخود است

 

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس افزود: اینکه دولتمردان مرتب اطمینان‌خاطر می‌دادند که افزایش قیمت در کالا‌های دیگر رقم نخواهد خورد، منطقی نداشت؛ همان‌طور که این وعده‌ها، در زمان دولت حسن روحانی با افزایش قیمت بنزین به مردم داده می‌شد، اما خیلی زود آثار تورمی آن دیده شد و مشخص شد آن حرف‌ها زائد است و امروز هم باید گفت حرف‌های زده شده، بیخود است.

 

حرف‌های آبان ۹۸ و اردیبهشت ۱۴۰۱ توهین به شعور مردم است

علیرضابیگی اظهار داشت: چه اظهارنظر‌های آبان ۹۸ و چه اظهارنظر‌های اردیبهشت ۱۴۰۱، توهین به شعور مردم است، چون مردم با پوست، گوشت و استخوان خود، تورم و گرانی‌ها را حس می‌کنند. روند کنونی، آسیب جدی به اعتماد مردم وارد می‌کند و در ادامه، فضا را به سمتی می‌برد که دیگر مردم به حرف‌ها، قول‌ها و وعده‌های دولت، اعتماد و اتکا نخواهند کرد.

 

نماینده تبریز در ادامه بیان کرد: در انجام طرح‌های بزرگ اقتصادی، رکن اصلی، اعتماد و همراهی مردم است. ما یک تجربه موفق در هدفمندی یارانه‌ها در سال ۸۹ داشتیم. در آن زمان، اقناع و همراهی مردم رقم خورد و حال باید از تجارب آن ایام، بهره برد و طرح را به روز کرد، نه اینکه آدرس اشتباه بدهیم و بعد با حرف‌های نابجا نمک روی زخم مردم بپاشیم. مردم به اندازه کافی به واسطه تورم، شرمنده زن و بچه خود شده‌اند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با انتقاد از محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، گفت: جای تعجب دارد که معاون اول رییس جمهور در اظهارنظری می‌گوید بیش از چیزی که از مردم گرفتیم به آن‌ها دادیم؛ این صحبت‌ها قطعاً نارواست.

 

وقتی اقناع جامعه رخ نمی‌دهد، نتیجه‌اش می‌شود دی ۹۶، آبان ۹۸ و اردیبهشت ۱۴۰۱

وی با اشاره به تجارب تلخ گذشته، یادآور شد: وقتی اقناع جامعه رخ نمی‌دهد، نتیجه‌اش، دی ۹۶، آبان ۹۸ و اردیبهشت ۱۴۰۱ می‌شود. حتی سال ۷۲ و در ایام روی کار بودن دولت هاشمی‌رفسنجانی، سیاست تعدیل اقتصادی، صورت گرفت که با نارضایتی مردم در نقاطی مثل اسلامشهر، کرمان و زنجان روبرو شد. بنده آن زمان، یک نیروی امنیتی بودم و یادم هست شرایط به مرحله‌ای رسید که دولت مجبور شد از نظرات خود برگردد.

 

خون مردم در حوادث آبان ۹۸ به گردن کسانی است که بدون کارشناسی تصمیم گرفتند و اجرا کردند

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور تصریح کرد: هنوز مردم دنبال این هستند که در آبان ۹۸ چه فرد یا افرادی دستور تیراندازی به سوی مردم را دادند؟ خون آن افراد به گردن کسانی است که بدون کارِ کارشناسی تصور می‌کردند اقتصاد، یک موجود مکانیکی است و تصمیم گرفتند و اجرا کردند. شرمندگی آن اتفاق تا جایی ادامه پیدا کرد که مجبور شدند نام شهید و جانباز را روی کشته‌ها و مجروحان بگذارند؛ صرفاً به خاطر دلجویی، ولی می‌شود از گناه مسببان آن اتفاقات تلخ گذشت؟

 

گزارش‌های صدا و سیما، بد دفاع کردن از دولت است

علیرضابیگی در ادامه گفت: مسلماً اگر دولت به دنبال منابعی است که از طریق آن، بتواند کسری‌های خود را برطرف کند، آن هم بدون توجه به کسری بودجه خانوار، حتماً در کارش به موفقیتی دست پیدا نخواهد کرد. گزارش‌های صدا و سیما، بد دفاع کردن از دولت است و حتماً تاثیر منفی به جای خواهد گذاشت؛ ضمن اینکه به اندک اعتبار صدا و سیما هم خدشه وارد می‌کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------