آخرین اخبار سیاسی

سید محمد خاتمی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است

رئیس دولت اصلاحات گفت: اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که به کجا رسیدیم و مسأله تورم و افزایش نقدینگی و مسائل دیگری که روز به…

نظر مطهری درباره تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس



اخبار,اخبار سیاسی ,طرح استانی شدن انتخابات

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس از خرید و فروش احتمالی آرا در حد بالایی در شهرستان‌ها جلوگیری می‌کند، زیرا خرید و فروش آرا در استان‌ها کار بسیار مشکلی است.

به گزارش خانه ملت،‌ علی مطهری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 2 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در موافقت با این طرح گفت: برای پی بردن به ضرورت طرح مذکور باید ابتدا توضیحاتی ارائه شود، امروز نمایندگان مجلس مجبورند به مشکلات شخصی موکلان خود بپردازند و این در حالی است که وظیفه نمایندگان این نیست، حتی گاهی نمایندگان ناچار به شرکت در مراسم ترحیم خانواده‌های موکلان خود هستند.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: پرداختن به مسائل جزئی باعث شده وقت نمایندگان برای انجام امور نمایندگی خود کم شود و این در حالی است که در اصول 71 تا 99 قانون اساسی وظیفه نمایندگان قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است.

مطهری افزود: گاهی اوقات فشارهای کاری سنگینی به نمایندگان شهرستان‌ها وارد می‌شود که نتیجه آن این است که طرح‌ها و لوایح مورد مطالعه نمایندگان قرار نگیرد و بخشی از بار کار شوراهای شهرستان و روستاها و همچنین مسئولیت‌های مسئولان شهرستانی به دوش نمایندگان افتاده است، بنابراین باید وضعیت موجود اصلاح شود.

وی در تشریح مزایای طرح مذکور گفت: این طرح باعث می‌شود نمایندگان در زمینه قانونگذاری وقت بیشتری داشته باشند و وقت خود را صرف مسائل کلان، ملی و استانی کنند که این موضوع ارتقای سطح کاری مجلس را در پی خواهد داشت. همچنین از خرید و فروش احتمالی آرا در حد بالایی جلوگیری می‌کند، زیرا خرید و فروش آرا در استان‌ها کار بسیار مشکلی است.

مطهری تاکید کرد: طرح مذکور باعث می‌شود که از وعده‌های محلی کاندیداها در جریان انتخابات جلوگیری شود و همچنین از اینکه یک نماینده به دلیل رأی‌های طایفه‌ای چند دوره نماینده مجلس شود، جلوگیری می‌کند و نتیجه آن ایجاد احزاب قوی و تشکیل اتاق فکرهایی است که می‌توانند کاندیدا در انتخابات معرفی کنند.

این نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد: ایجاد وحدت بیشتر بین نمایندگان استانی از مزایای دیگر طرح مذکور است. طرح استانی شدن انتخابات مجلس باعث کاهش حضور مردم در انتخابات نمی‌شود و با اصل قانون اساسی تناقضی ندارد، چون در اصل 62 قانون اساسی، شرایط و کیفیت انتخابات را قانون تعیین می‌کند. البته در طرح مذکور کاستی‌هایی وجود دارد که در صورت تصویب کلیات می‌توان به صورت دوشوری آنها را بررسی کرد.

مطهری گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس باعث تقویت مجامع استانی خواهد شد و این موضوع که نمایندگان طرح را به نفع خود در مجلس مطرح کرده‌اند، یک سخن گزاف است. بنابراین تقاضای رأی مثبت به کلیات را دارم.

اخبار سیاسی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------