آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

محمود صادقی: آشتی ملی؟ امیدوار نیستم، ولی آرزو بر جوانان عیب نیست



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
محمود صادقی اظهار داشت: به نظر می آید تفاوت با دولت قبل همین است که نتوانست در سال های اولیه امید آفرینی کند. مثلا اگر آقای خاتمی را ببینید و حتی آقای احمدی نژاد یا اقای روحانی را ببینید توانستند در سال های اولیه در شرایط ویژه خود نوعی امیدواری ایجاد کنند ولی متاسفانه دولت آقای رییسی رفته رفته امید ها را به یاس تبدیل کرد. البته سایر جناح ها که به ایشان امیدی نداشتند ولی حداقل امید رای دهندگان خود را هم برآورده نکرد و این امید ها را به یاس مبدل کرد.

محمود صادقی نماینده مجلس دهم معتقد است که پیشنهاد آشتی ملی قابل تحقق نیست.

 

صادقی در گفت و گو با انتخاب در رابطه با بیانیه اخیر خاتمی اظهار کرد: آقای خاتمی به عنوان کسی که به نظام جمهوری اسلامی وفادار است و اصلاحات را با حفظ نظام دنبال می کند و یا به عبارتی ترجیح می دهد این بار با بیان صریح تری راهکار های خود و دیدگاه خود را ارائه کند، البته در گذشته هم با همین رویکرد عمل می کرد ولی امروز برخوردی صریح تر دارند و به نظر من این رفتار برای حرکت اصلاح طلبی تحول خواه افق جدیدی را باز می کند.

 

وی افزود: باتوجه به اینکه ایشان به اصل نظام وفادار است، ممکن است از طرف برانداز ها مورد هجمه قرار گیرد. از سویی امثال شریعتمداری نیز به ایشان می تازند که این تازگی ندارد و اساسا جای پاسخ گویی وجود ندارد؛ این طیف سال ها است که این حرف ها را می زنند.

 

صادقی تاکید کرد: ویژگی آقای خاتمی اصلاح طلبی میانه رو است. ایشان این ظرفیت را دارد که به گونه ای اجماعی ایجاد کند و حداقل بین نیروهای داخلی اجماع ساز باشد.

 

صادقی با بیان اینکه در شرایط امروز باید از شخصیت هایی مثل خاتمی برای آشتی با مردم استفاده شود گفت: اقای خاتمی این ظرفیت را دارند که بین گروه های مختلف اجتماعی پیوند برقرار کنند. ایشان در این بیانیه این اشاره را داشتند و این سیگنال را به نیروهایی که خارج از جناح ها هستند داده اند که طالب شنیدن حرف هایشان و شنیدن مطالبات آنها و طالب دریافت تحلیل های انها هستند.

 

صادقی در بخش دیگری با اشاره به انتقاد مراجع از دولت گفت: مراجع شیعه به طور تاریخی همواره ملجا مردم بودند و به نوعی کف جامعه بودند و ارتباط داشتند و بیشتر با مشکلات مردم درگیر بودند. اگر چه در یکی دو دهه اخیر فاصله مراجع نیز با مردم زیاد شده است ولی کماکان این ارتباط وجود دارد و مشکلات و فشار های اقتصادی و تورم فزاینده و وضعیت نابسامان را می بینند و تحفظی که داشتند را رفته رفته کنار گذاشته اند. از یک جهت به نوعی بیان مطالبات بخشی از جامعه کف بازار و کف خیابان است.

 

وی افزود: این دولت می توانست به گونه دیگری عمل کند اگر خواست خود حاکمیت هم بود می توانست مشکلات را کمی کمتر کند. اگر می خواست می توانست به وعده ها و اشارات آقای رییسی در انتخابات وفادار باشد. به نظر من می شد بسیاری از مشکلات را حل کرد از جمله بازگشت به برجام که ایشان در انتخابات تاکید زیادی بر این مساله داشت و یا بحث های مربوط به فضای مجازی. اما شرایط به گونه ای است که این دولت خواسته یا ناخواسته در جهت خلاف وعده هایی که داده بود رفتار کرد و بیشتر خود را با مشکل روبرو کرد.

 

وی ادامه داد: به نظر می آید تفاوت با دولت قبل همین است که نتوانست در سال های اولیه امید آفرینی کند. مثلا اگر آقای خاتمی را ببینید و حتی آقای احمدی نژاد یا اقای روحانی را ببینید توانستند در سال های اولیه در شرایط ویژه خود نوعی امیدواری ایجاد کنند ولی متاسفانه دولت آقای رئیسی رفته رفته امید ها را به یاس تبدیل کرد. البته سایر جناح ها که به ایشان امیدی نداشتند ولی حداقل امید رای دهندگان خود را هم برآورده نکرد و این امید ها را به یاس مبدل کرد.

 

نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه باید رضایت مردم را جلب کنیم، تاکید کرد: عفو رهبری در چارچوب اقدامات دستگاه قضا بسیار مثبت بود و چهارچوب این عفو در دستگاه قضا فراهم شد و حتما اراده آقای محسنی اژه ای و پیگیری های ایشان و جمعی که روی این موضوع کار می کرد و این چهارچوب را درست کرده اند، موثر بوده است. در اینجا اگر باید از کسی تقدیر کرد یکی از این افراد آقای محسنی اژه ای است.

 

صادقی با این حال با اشاره به برخی پیشنهادات برای شکل گیری آشتی ملی گفت: من چندان به آشتی ملی امیدوار نیستم و بعید می دانم که این برنامه بتواند زمینه ای برای آشتی ملی باشد ولی آرزو بر جوانان عیب نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------