آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

محمد هاشمی:صداوسيما از بيرون‌خط مي‌گيرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , محمد هاشمی

 

برای برخی تغییر شرایط از درجه اهمیت برخوردار نیست و منافعشان در تداوم مسیری است که به‌رغم اشتباه بودنش، آن را ادامه می‌دهند مانند هجمه به آیت‌ا... هاشمی که سال‌هاست ادامه دارد و پس از رحلت ایشان کاسبان تخریب هاشمی به اقدامات خود ادامه می‌دهند مانند سایت‌های دلواپسان و حتی صداوسیما! البته آنها هم حق دارند چرا که موضوعی برای نشان دادن عملکرد خود ندارند و اگر بخواهند به دولت نقدی وارد کنند با این سوال مواجه می‌شوند که چرا در قبال دولت‌های نهم و دهم که حامی آنها بودند سخنی بر زبان نمی‌آورند.

 

بنابراین بهترین راه برای فرار از پاسخگویی هجمه به آیت‌ا... هاشمی حتی پس از رحلت ایشان است. از جمله هاشمی‌ستیزی‌های اخیر صداوسیما سانسور بخشی از اظهارات رئیس‌جمهور است که به تحسین عملکرد آیت‌ا... هاشمی در آبادانی کشور پرداخته بود. دیروز محمد هاشمی برادر آیت‌ا... هاشمی و رئیس اسبق صداوسیما به «برنا» گفت: «جسم هاشمی نه، بلکه فکر و اندیشه ایشان مهم است. جریانی که مخالف آقای هاشمی است از فکر ایشان می‌ترسد، بنابراین سانسور و تخریب کرده و تهمت می‌زند. با اینکه ایشان بیش از 2 سال است مرحوم شدند اما مخالفان دست از تهمت و مخالفت با ایشان برنداشتند.»

 

او گفت: «این اولین باری نیست که هاشمی سانسور می‌شود. ایشان شخصیتی بودند که قبل از پیروزی انقلاب در نهضت اسلامی در سال 1338 در صحنه سیاسی و مبارزاتی کشور حضور داشتند و بدترین شکنجه‌ها را متحمل شدند و بیشترین زندان را کشیدند.» او ادامه داد: «بسیاری از زندانیان آن زمان اعتراف می‌کنند که بدترین شکنجه‌ها را به آقای هاشمی دادند. طرح ترور ایشان قبل از انقلاب توسط گروه منافقین و فرقان طراحی و بعد از پیروزی انقلاب هم آقای هاشمی در همه رده‌های مدیریتی حضور داشتند.

 

از وزارت کشور شروع و بعد رئیس مجلس، فرمانده جنگ، رئیس‌جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند. مرحوم هاشمی همیشه یک شخص موثر در نظام بودند. می‌بینید در هفته جنگ در صداوسیما به گونه‌ای در صداوسیما برنامه ساختند که گویا هاشمی در دوران جنگ و در دوران انقلاب نبوده است.» هاشمی ادامه داد: «یکی دیگر از خدمات آقای هاشمی متروی تهران است. مترو واقعا بخش عمده‌ای از ترافیک را حل کرده است و اگر مترو وجود نداشت معلوم نبود اصلا در تهران بشود حرکت کرد یا نه. اینها را مردم می‌بینند و از آقای هاشمی یاد می‌کنند و مخالفان عصبانی می‌شوند. فکر و اندیشه آقای هاشمی برای مردم مهم بوده و مردم این فکر و اندیشه را ستایش می‌کنند. اما جریان مخالف از این نوع مسائل ناراحت می‌شود و تعابیر زشتی را به کار می‌برد که دست از این مرده بردارید و مرده‌پرست نباشید، البته ما هم کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

 

حقانیت آقای هاشمی دامن‌شان را می‌گیرد که گرفته و گرفتارشان کرده است.» هاشمی با اشاره به عملکرد صداوسیما اظهار کرد: «سیاست‌های صداوسیما از جای دیگر دیکته می‌شود وگرنه برخی از مدیران صداوسیما که من می‌شناسم به آقای هاشمی ارادت داشتند و در مراسم‌ ارتحال ایشان حضور داشتند. اینها را ما می‌دانیم، بحث مدیریت نیست، بحث جریانی است که امروز بر صداوسیما حاکم است.

 

این جریان مخالف اندیشه‌های آقای هاشمی است و سانسور می‌کند و در یک جاهایی نمی‌تواند، سانسور کند و یا جاهایی که می‌تواند از سخنرانی‌های ایشان استفاده بهینه می‌کند. برخی از آنها تلاش می‌کنند فکر آقای هاشمی را به گور ببرند. اندیشه آقای هاشمی 2 سال بعد از رحلت ایشان هنوز جاری و ساری بوده و موثر است. مردم به این اندیشه‌ها استناد و از آن درس می‌گیرند و پیروی می‌کنند و این موضوع برای مخالفان تلخ است.»

 

هاشمی متهم شد!

البته تنها صداوسیما تداوم‌دهنده مشی تخریب آیت‌ا...‌هاشمی نیست و سایت‌های دلواپس هم همین رویکرد را دارند مانند جهان نیوز که از هر مسیری برای اتهام‌زنی به آیت‌ا... هاشمی استفاده می‌کند. سردار حسین قاسمی چهره آشنا حتی در زمان رحلت او به تخریب پرداخت و نوشت: «اين‌جور نشود كه ٢00 تا باديگارد داشته باشم يك ماشين آمبولانس با چهارتا، پنج‌تا دكتر ويژه كه ضربان قلبم رفت بالا آمد پايين بدوند. يك بيمارستان حضرت امامي كه چهارتا خانه با خانه من فاصله داشته باشد و آن كادر بيمارستان ناراحتند مي‌گويند هر هفته كه اين خانواده مي‌آيند آنجا چكاپ نهايي مي‌شوند آمرانه برخورد مي‌كنند مثل ارباب و رعيت. يك‌دفعه آخر كاري در استخر «وي‌آي‌پي» فرح در سعدآباد سكته بزني كه... و بعد بدوبدو نيم‌ساعت هم طول بكشد كه لباس تنت كنند ببرندت بيمارستان شهداي تجريش. معروف است، بيمارستاني كه سرما بخوري بروي آن تو شكلات‌پيچ برمي‌گردي. وقتي ببرندت آنجا مي‌گويند يك‌ساعت است دير آورده‌ايد... خدايا براي من يك فرصتي بده يك مدلي كه وقتي لااله‌الاا... مي‌گويند در مسجد يا هيات». او شهريورماه ٩٤ هم هاشمي را به شمربن ذي‌الجوشني تشبيه مي‌كند كه در صفين كنار حضرت علي(ع) جنگيده، اما بعدا روي امام حسين(ع) شمشير مي‌كشد و بسیار اتهام و توهین‌هایی که از او منتشر شد و می‌شود.

 

چندی پیش جهان نیوز بخشی از برنامه اینترنتی «رو در رو» با حضور سردار سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس را منتشر کرد که قاسمی در آن عنوان کرده است: «شاید خیلی‌ها از این سخن من ناراحت شوند اما آنهایی که نظامی هستند به خوبی می‌دانند که بعد از فتح خرمشهر که احمد متوسلیان را از دست دادیم، دیگر فتوحات نظامی نداشتیم. این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به پذیرش قطعنامه 598 نیز گفت: این مساله کار مشترک هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و میرحسین موسوی بود و محسن رضایی در این ماجرا از سوی هاشمی فریب خورد و از نامه‌اش به هاشمی به شکل دیگری استفاده شد. قاسمی افزود: تا قبل پذیرش قطعنامه 598 ایران 12هزار اسیر دست عراقی‌ها داشت اما بعد از پذیرش قطعنامه در عرض چند روز 12هزار اسیر دیگر دست دشمن افتاد. بعد از قطعنامه 598 دشمن بخش‌هایی از خاک ما را تصرف کرد که تا 8 سال قبل از آن نتوانسته بود آن شهرها را بگیرد. وی تاکید کرد: ماجرای پایان جنگ، قطعنامه 598، جام زهر و عملیات مرصاد را در کتاب‌های درسی نمی‌آورند چون می‌خواهند کسی از آنها عبرت نگیرد و برجام‌های بعدی را بر کشور تحمیل کنند.»

 

 آرمان/ مطهره شفیعی  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------