آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

سخنگوي سازمان انرژي اتمي:قرار بود در سوله نمونه‌هاي بيشتري از ماشين‌هاي سانتريفيوژ پيشرفته توليد شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
سخنگوي سازمان انرژي اتمي به تشريح حادثه در سايت نطنز پرداخت.

به گزارش آرمان ملی؛بهروز کمالوندي گفت: در مرحله اول متوجه شديم که خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشته، اما خسارت‌هاي مالي قابل توجه بوده است. وي اضافه کرد: همانطور که دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي اعلام کرد، الان مراجع امنيتي کشور مي‌دانند که علت حادثه چيست، اما بنا به ملاحظات امنيتي فعلا بنا ندارند در اين باره صحبت کنند.

 

کمالوندي در خصوص مشخصات سوله‌اي که اين حادثه در آن رخ داده است، گفت: ساخت اين سوله از سال 92 شروع شده بود و نظر دکتر صالحي اين بود که براي کار‌هاي نهايي ماشين‌هاي پيشرفته و مونتاژ اين ماشين‌ها راه‌اندازي و تجهيز شود. در سال 94 ساخت اين سوله در حال تکميل بود که به دليل بحث برجام کاملا تکميل نشد. سخنگوي سازمان انرژي اتمي يادآورشد: قرار بود در اين سوله نمونه‌هاي بيشتري از ماشين‌هاي سانتريفيوژ پيشرفته توليد شود. اين سوله بعد از خروج آمريکا از برجام و دستور رهبري معظم به سازمان انرژي اتمي مبني بر ايجاد زمينه لازم براي توليد 190 هزار سو (در چارچوب برجام) دقيقا دو روز بعد از اين فرمايش ايشان يعني در روز 16 خرداد 1397 با حضور خبرنگاران اين مجموعه افتتاح شد.

 

البته مجموعه به دليل محدوديت‌هاي برجامي با ظرفيت کامل کار نمي‌کرد؛ در عين حال تکميل هر چه بيشتر سالن مد نظر بود که تا روز حادثه نيز در دست اقدام بود. وي گفت: تجهيزاتي که در اين سالن وجود داشت تجهيزات اندازه‌گيري و ابزار‌هاي دقيق بودند که در اثر اين حادثه بخشي از آن از بين رفته و بخش ديگري نيز خسارت ديده‌اند. به‌دليل نوع تجهيزات حتي اگر حادثه ابعاد کوچک‌تري نيز مي‌داشت ديگر نمي‌توانست قابل استفاده باشد.

 

کمالوندي ادامه داد: بلافاصله بعد از حادثه، نيرو‌هاي امنيتي و کارشناسان مربوطه در محل حضور يافته و نمونه‌برداري و بررسي‌هاي اوليه را آغاز کردند. در اين بررسي‌هاي امنيتي، بخش مهمي از امور توسط شوراي عالي امنيت ملي مديريت مي‌شود. دکتر صالحي رئيس محترم سازمان انرژي اتمي در همان روز حادثه به کارشناسان و مديران سازمان اعلام کرد که کار بازسازي سالن بايد هرچه زودتر شروع شود. کمالوندي با تاکيد بر اينکه اين حادثه هيچ وقفه و خللي در کار غني‌سازي ايران ايجاد نمي‌کند، گفت: ممکن است اين حادثه در برنامه ميان مدت در توسعه و توليد ماشين‌هاي پيشرفته کندي‌هايي ايجاد کند که با تلاش شبانه‌روزي و کار جهادي همکاران سازمان اين کندي را ان‌شاءا... جبران مي‌کنيم؛ به نحوي که حتي ظرفيت‌هايي بيشتر از قبل در اين سايت ايجاد شود.

 

همکاران ما عزم جزم دارند تا در اين زمينه تمام تلاش خود را به‌کار گيرند. معاون رئيس سازمان انرژي اتمي اظهار داشت: چند ساعت قبل صالحي جلساتي با مسئولان سازمان برگزار کرد و توصيه‌هاي لازم را داشت و اقدامات آغازين لازم براي بازسازي در حال انجام است. وي يادآورشد: در زمينه بازسازي سوله خسارت‌ديده بايد دو فرآيند ايجاد تاسيسات و تامين تجهيزات به موازات و درعرض هم در دستور کار قرار گيرد.

 

در واقع همزمان با احداث تاسيسات بايد تامين تجهيزات را پيگيري و ابعاد کار را گسترده‌تر کنيم. سخنگوي سازمان انرژي اتمي اظهارداشت: در ميان مدت ممکن است اين حادثه کندي يا وقفه‌اي در کار سازمان ايجاد کند، اما حتما با کار شبانه‌روزي و حمايت بخش‌هاي مختلف و تخصيص بودجه و امکانات و حمايت‌هاي سياسي همه تلاش‌مان را خواهيم کرد که اين وقفه را جبران کنيم.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------