آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

ناصر قوامی: کشور در شرایطی بسیار سخت قرار دارد، جدی نگرفتن مردم هزینه‌های جبران‌ناپذیری دارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ناصر قوامی
ناصر قوامی گفت: در موقعیت کنونی بیش از هر دوره‌ای به همکاری با یکدیگر نیاز داریم. لازمه اصلی این همکاری آن است که باید اعتماد بین حاکمیت و مردم برقرار شود. جدی نگرفتن مردم هزینه‌های جبران‌ناپذیری دارد. پس یک بار برای همیشه باید درک کنیم که در هیچ شرایطی نباید بگذاریم جامعه به سیستم بی‌اعتماد شود. 

 اختلاف سلیقه‌ها در نظام مدیریتی کشور گاهی به قدری جدی می‌شود که ۲ طرف با سیاه‌نمایی، اتهام و... فضا را به فضایی سرشار از مجادله تبدیل می‌کنند. این فضا در حالی شکل می گیرد که کشور در بزنگاه قرار دارد و مردم هرچه بیشتر با تنگناها و موانع مواجه می‌شوند.

 

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: مساله‌ نگران‌کننده این نیست که در هر گروه یا صنفی اختلاف نظر و تعدد سلیقه باعث جر و بحث شود چون در هر صورت اختلاف برداشت در امور اجتماعی یا مسائل دیگر امری ساده است؛ مثلاً گاهی بین پزشکان اختلاف‌نظر به وجود می‌آید که آنها مساله را در شورای پزشکی حل می‌کنند، اما سرانجام نظر اکثریت را می‌پذیرند.

 

نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت: در جاهای دیگر نیز هر کسی از سلیقه و نظر متفاوتی تبعیت می‌کند و این به خودی خود اصلاً مشکل نیست؛ اما مهم این است که تصمیم نهایی باید تصمیم واحد باشد تا اداره امور به خوبی و با کمترین مشکل ممکن انجام شود و منافع عمومی حتی‌المقدور مورد مراقبت قرار گیرند.

 

او با اشاره به فضای مملو از رویارویی در نظام مدیریتی کشور تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما بعضی از مقامات خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌دانند و حاضر نیستند پاسخی به پرسش‌های مردم بدهند. به همین دلیل این تقصیر را گردن یکدیگر می‌اندازد و از خودشان سلب مسئولیت می‌کنند. در چنین وضعیتی هم اجرای برنامه‌‌ها شدیداً مختل می‌شود و هم‌‌ نوعی بی‌اعتمادی در جامعه شکل می‌گیرد.

 

قوامی راجع به تبعات بی‌اعتمادی عمومی گفت: به عنوان مثال در موضوع هواپیمای اوکراینی طی مدت سه روز هر کدام از مسئولان یک حرف زدند، در صورتی که باید واقعیت را بدون کم و کاست به اطلاع مردم می‌رساندند.

 

او همچنین توضیح داد:‌ کشور در شرایطی بسیار سخت و طاقت‌‌فرسا قرار دارد. از یک طرف کرونا همه را گرفتار کرده و کسب‌وکار مردم را به ورطه تعطیلی کشانده است و از سوی دیگر، آمریکا همچنان سیاست‌های تهدیدکننده‌اش را به شدت پی می‌گیرد. در چنین موقعیتی بیش از هر دوره‌ای به همکاری با یکدیگر نیاز داریم. لازمه اصلی این همکاری آن است که باید اعتماد بین حاکمیت و مردم برقرار شود.

 

ناصر قوامی در پایان گفت: جدی نگرفتن مردم هزینه‌های جبران‌ناپذیری دارد. پس یک بار برای همیشه باید درک کنیم که در هیچ شرایطی نباید بگذاریم جامعه به سیستم بی‌اعتماد شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------