آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

مجلس، ستاد انتخاباتی رییسی است؟/ رفتار انتخاباتی نمایندگان روز به روز تشدید می شود



  انتخابات,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
پیش از آغاز روند ثبت‌نام داوطلبان حضور در کارزار رقابت برای ورود به کاخ ریاست‌جمهوری، مشخص بود که بسیاری از اصولگرایان راه ‌یافته به ساختمان هرمی ‌شکل میدان بهارستان، هیچ حمایتی را از سیدابراهیم رییسی دریغ نخواهند کرد.

 به گزارش اعتماد، رییسی آن روزها صرفا رییس قوه قضاییه بود اما این حمایت‌ها پس از اعلام کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری که هنوز با استعفا از ریاست دستگاه قضا نیز همراه نشده، پایان نیافت تا جایی که در روزهای پس از کاندیداتوری او، نمایندگان مجلس -‌چه از تریبون‌های پارلمان در نطق‌ها و بعضا بیانیه‌های خود و چه در حساب‌های کاربری‌شان در شبکه‌های اجتماعی‌-  علیه اسحاق جهانگیری و علی لاریجانی، دو رقیب جدی و معتدل‌تر رییسی مطالبی را مطرح کردند تا عملا در قامت یک فعال سیاسی قرار بگیرند و به فعالیت حزبی و جریانی برای یک کاندیدای خاص بپردازند.

 

اقدامی که اگرچه منع قانونی ندارد ولی از دید ناظران و در بحث از شأن و جایگاه قوه مقننه، چندان پسندیده نیست. این رفتار نمایندگان اما روز به روز تشدید شده تا جایی که دیروز خبری مبنی بر دیدار گروهی به ‌نسبت پرشمار از نمایندگان با سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه منتشر شد. در این دیدار که ظاهرا بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس حضور داشتند، از قرار معلوم در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شده است.

 

حال آنکه پیگیری‌های خبرنگار روزنامه اعتماد از برخی نمایندگان حاکی از آن است که موضوعات انتخاباتی در این دیدار مورد بحث قرار گرفته و اصولگرایان از چند و چون پیروزی‌شان در انتخابات گفته‌اند. از قرار معلوم این دیدار با همراهی علی نیکزاد صورت گرفته است. کسی که حالا با رای نمایندگان مجلس، نایب‌رییس مجلس است و با حکم سیدابراهیم رییسی، رییس ستاد انتخاباتی او در انتخابات ۱۴۰۰. عجیب‌تر آنکه او پیش از آغاز نشست علنی دیروز مجلس از تریبون پارلمان از نمایندگانی که خواستار دیدار رییسی هستند، خواسته تا در دیدار عصر روز گذشته حاضر شوند و باز عجیب‌تر آنکه با استقبال اکثریت پارلمان همراه شده است. این جلسه پس از پایان صحن علنی برگزار شده و براساس پیگیری‌های خبرنگار روزنامه اعتماد از حاضران تا پس از ساعت ۵ بعدازظهر نیز ادامه داشته و در آن نمایندگانی چون سیدجواد ساداتی‌نژاد، سیدکاظم موسوی، خاتمی، حاتمی و محسن پیرهادی سخنرانی‌هایی آتشین به سود رییسی ایراد کرده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------