میمونی که با مغزش روی نمایشگر پینگ پنگ بازی می کند



میمون،اخبار علمی،خبرهای علمی
رویای ایلان ماسک در پیوند هوش مصنوعی با مغز یک گام دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شد. اولین محصول کمپانی Neuralink {موسسه کاشت ابزار الکترونیک در مغز} انسان را قادر می‌سازد تا در استفاده از گوشی هوشمند از طریق ذهن سریعتر از حرکت انگشتان دست عمل کند. ایلان ماسک از ویدئوی جدیدی رونمایی کرد که میمون 9 ساله به نام pager با مغز خود مشغول بازی Pong است.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، چندی قبل ایلان ماسک در آخرین گزارش خود از فعالیت‌های جدید شرکت نورالینک (شرکتی که مشغول توسعه فناوری اتصال مغز انسان به رایانه است) از نصب تراشه در مغز یک خوک خبر دارد.

 

اکنون این شرکت در گزارشی از پیشرفت خود میمون ماکاکی به نام «پیجر» را نشان داده که یکی از تراشه‌های «لینک» در مغز آن نصب شده و مشغول بازی پینگ پنگ است. نخست نشان داده می‌شود این میمون با استفاده از یک ابزار مخصوص بازی رایانه‌ای مشغول بازی پینگ پنگ است اما طبق گزارش، میمون به تدریج از مغز خود به عنوان یک ارتباط بی سیم استفاده می‌کند.

 

این شرکت در یک پست وبلاگی همراه این گزارش اعلام می‌کند دستاورد امروز بر پایه چند دهه تحقیق است که به توسعه سیستم‌هایی منجر شد که چند صد الکترود را بهم متصل می‌کردند. این الکترودها برای اتصال دهنده فیزیکی از طریق پوست لازم بودند. این در حالی است که تراشه N۱ Link این شرکت ۱۰۲۴ الکترود دارد.

 

طبق گزارش نورالینک هدف این شرکت ایجاد یک سیستم ایمن و تاثیرگذارBMI کلینیکی است که به طور بی سیم کار می‌کند و کاربرانی که این تراشه در بدن آنها ایمپلنت شده می‌توانند خود آن را به کار بیندازند و تعداد الکترودها را برای افزایش ظرفیت پذیرش اطلاعات ارتقا دهند.

 

ماسک مانند همیشه در توییت های خود کمی غلو کرده و نوشته: نخستین محصول نورالینک به فرد دچار فلج اجازه می‌دهد با استفاده از مغزش، سریع‌تر از یک فرد عادی که انگشتش را به کار می‌گیرد، از موبایلش استفاده کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------