بازگشت فضانوردان آمریکایی و روس با سفینه سایوز به زمین



بازگشت فضانوردان آمریکایی و روس به زمین،اخبار علمی،خبرهای علمی
در گرماگرم تنش های فزاینده میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین؛ یک فضانورد آمریکایی به همراه ۲ همتای روس، روز چهارشنبه با یک فضاپیمای سایوز از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشت.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سازمان فضایی روسیه "روسکاسموس" با انتشار تصاویری از فرود کپسول سایوز با چتر نجات در نقطه دورافتاده ای از قزاقستان، اعلام کرد که کارشناسان فنی و پزشکی برای کمک به بیرون آمدن سرنشینان از این فضاپیما اعزام شده اند.

 

تحلیل گران این ماموریت را به دقت برای بررسی میزان تاثیر اوج گیری تنش بر روی زمین بر همکاری دراز مدت ۲ رقیب پیشین دوره جنگ سرد، در عرصه فضا رصد می کردند.

 

مارک ونده هی ۵۵ ساله از سازمان فضایی آمریکا "ناسا" که دومین ماموریت را در ایستگاه فضایی به پایان رسانده، دارای پیشینه اقامت ۳۵۵ روز پیاپی در مدار زمین است، که رکورد ۳۴۰ روزه اسکات کلی را در ۲۰۱۶ پشت سرگذاشته است.

 

رکورد طولانی مدت ترین اقامت تنها در فضا به والری پولیاکوف روس تعلق دارد که بعد از بیش از ۱۴ ماه زندگی در ایستگاه فضایی میر در سال ۱۹۹۵ به زمین بازگشت.

 

پیوتر دوبروف فضانورد ۴۰ ساله روس در آوریل گذشته به همراه ونده هی از پایگاه بایکونور روسیه در قزاقستان به مدار زمین فرستاده شده بود.

 

نبرد سنگین میان نیروهای نظامی روسیه و اوکراین از پنجم اسفند ماه آغاز شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------