هواپیمای بادبانی، ابزاری جدید برای کاوش در مریخ



کاوش مریخ با هواپیمای بادبانی،اخبار علمی،خبرهای علمی
هواپیمای بادبانی که به تازگی طراحی شده، قرار است از طریق منبع باد در مریخ کاوش کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از cnet، در آوریل ۲۰۲۱، هلیکوپتر نبوغ ناسا در مریخ پرواز کرد و دوره جدیدی از اکتشافات خارج از زمین را در سیاره سرخ آغاز کرد. تیمی به سرپرستی مهندسان دانشگاه آریزونا با ارائه یک طرح مفهومی در تلاش هستند هواپیمای بدون موتوری بسازند که می‌تواند بر فراز سطح مریخ پرواز کند.

 

مقاله‌ای که در این ماه در مجله Aerospace منتشر شد، جزئیات طرح اولیه یک هواپیمای بادبانی مریخ را نشان می‌دهد که می‌تواند شکاف میان داده‌های علمی و مشاهدات موجود بین مریخ نورد‌ها و فضاپیما‌های در حال گردش را پر کند. هواپیمای پیشنهادی مجهز به حسگر‌ها و دوربین خواهد بود و از انرژی باد برای پرواز به مدت چند ساعت یا حتی چند روز استفاده می‌کند.

 

کاوش مریخ با هواپیمای بادبانی،اخبار علمی،خبرهای علمی

هواپیمای مفهومی تیم آریزونا تنها ۵ کیلوگرم (۱۱ پوند) وزن و طول بال آن  ۳.۴ متر (۱۱ فوت) خواهد بود. این هواپیما می‌تواند در یک ماهواره کوچک بسته بندی شود و به عنوان بخشی از یک ماموریت بزرگتر به مریخ فرستاده و سپس مانند اوریگامی باز شود. محققان همچنین در حال بررسی انتقال این هواپیما به اتمسفر از طریق بالون هستند. باید توجه کرد که مریخ دارای جو نازکی است که پرواز در آن را چالش برانگیز می‌کند، اما هلیکوپتر نبوغ نشان می‌دهد که پرواز با‌قدرت و کنترل شده در آنجا امکان پذیر است. ایده هواپیمای بادبانی از پنل‌های خورشیدی و باتری‌ها بی نیاز است و از انرژی بادی استفاده می‌کند که در حال حاضر در مریخ فراوان است.

 

هواپیما‌های بادبان مریخ فاصله زیادی دارد تا به فضا پرتاب شود، اما این تیم قصد دارد آزمایش‌هایی را در ارتفاع بالا با هواپیما‌های آزمایشی روی زمین انجام دهد تا درک بهتری از نحوه عملکرد آن‌ها در شرایط سیاره سرخ داشته باشد. هواپیما‌های بادبانی می‌توانند با پرواز بر فراز آتشفشان‌ها، دره‌ها و دهانه‌ها و روش جدیدی را برای مشاهده مریخ به دانشمندان ارائه دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------