نجات لاک‌پشت‌های دریایی با استفاده از تخم‌های مصنوعی مجهز به ردیاب



لاک پشت،اخبار علمی،خبرهای علمی
یک پژوهشگر استرالیایی با استفاده از فناوری‌ چاپ سه بعدی، تخم‌هایی شبیه به تخم‌های لاک‌پشت طراحی کرده است. امید می‌رود با قرار دادن این نمونه‌های مجهز به ردیاب در بین تخم‌های واقعی، بتوان تجارت غیرقانونی تخم لاک‌پشت‌های دریایی در بازار سیاه را ردگیری کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ویون (WION) هند، در دیواره مرجانی بزرگ استرالیا، مرغان دریایی در حال تبدیل شدن به تهدیدی بزرگ برای گونه‌های بومی هستند.

 

در جزیره هِرون در سواحل گلادستون (شهری در ایالات متحده آمریکا)، لاک‌پشت‌ها و جوجه‌های پرندگان بومی، شکار مرغان دریایی می‌شوند.

 

فناوری نقشی کلیدی در حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی ایفا می‌کند. هلن فیزی (Helen Pheasey)، زیست‌شناس، از جدیدترین فناوری‌های چاپ سه‌بعدی و فناوری جی‌پی‌اس برای پروژه دکترایش استفاده کرده است.

 

لاک پشت،اخبار علمی،خبرهای علمی

فیزی با قراردادن تخم‌ لاک‌پشت طراحی‌شده با چاپ سه‌بعدی در میان تخم‌های واقعی، تجارت غیرقانونی تخم لاک‌پشت دریایی در بازار سیاه را ردگیری کرده است.

 

در برخی مناطق، مخصوصاً در کاستاریکا، نوعی نوشیدنی تهیه می‌کنند که حاوی سس گوجه‌فرنگی، لیمو و سس تند است. آن‌ها تخم لاک‌پشت را به این نوشیدنی اضافه می‌کنند و آن را می‌نوشند.

 

به گفته دانشمندان، جمعیت لاک‌پشت‌های دریایی در مقایسه با گذشته کمتر است؛ اما در کل، در سراسر جهان افزایش یافته است. وجه مشترک همه پروژه‌های حفاظتی، حفاظت از تخم لاک‌پشت‌ها و سواحل است.

 

لاک پشت،اخبار علمی،خبرهای علمی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------