ناسا به‌دنبال چهار داوطلب برای یک سال زندگی در محیط شبیه‌سازی‌شده مریخ



زندگی در مریخ،اخبار علمی،خبرهای علمی
ناسا به‌دنبال چهار داوطلب برای یک سال زندگی در محیط شبیه‌سازی‌شده مریخ است.

به گزارش دیجیاتو، ناسا به‌دنبال چهار داوطلب است تا به‌مدت یک سال در زیستگاه شبیه‌سازی‌شده از سیاره مریخ زندگی کنند. این آژانس فضایی از افراد بالغ سالم با مدرک علمی یا تجربه نظامی یا خلبانی درخواست همکاری کرده است و این مأموریت که «آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه» (CHAPEA) نام دارد، در بهار 2025 آغاز خواهد شد.

 

CHAPEA مجموعه‌ای از مأموریت‌های یک‌ساله را شامل می‌شود که در آن داوطلبانی که ناسا آن‌ها را «فضانوردان آنالوگ» می‌نامد، در یک زیستگاه شبیه‌سازی‌شده از مریخ در هیوستون، تگزاس که به‌صورت سه‌بعدی چاپ شده است، زندگی می‌کنند.

 

وظایف شرکت‌کنندگان در برنامه شبیه‌سازی مریخ ناسا 

اولین خدمه چهار نفره این برنامه از جولای گذشته درحال زندگی در این فضا هستند. ناسا در گزارش‌های خود در مورد پیشرفت این مأموریت، وظایف شرکت‌کنندگان را توضیح داده است که شامل مواردی ازجمله پرورش سبزیجات، شبیه‌سازی «پیاده‌روی فضایی» در سندباکس، نظارت بر آزمایش‌‌های علمی مانند آزمایش‌های انجام‌شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی و پیروی از یک رژیم ورزشی سخت می‌شود.

 

فضای 157 متر مربعی که Mars Dune Alpha نام دارد، زیستگاه‌هایی را شبیه‌سازی می‌کند که ناسا ممکن است روزی برای پناه‌دادن به فضانوردان در مریخ بسازد.

 

اکنون ناسا به‌دنبال متقاضیانی برای دومین مأموریت CHAPEA خود است که در بهار 2025 آغاز خواهد شد. آژانس فضایی می‌گوید که به‌دنبال «شهروندان آمریکایی سالم، باانگیزه و مقیم دائم» بین 30 تا 55 سال است که به زبان انگلیسی مسلط باشند و سیگار نکشند.

 

مانند فضانوردان، ناسا می‌خواهد این داوطلبان مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های STEM یا دو سال تجربه در این زمینه داشته یا تجربه 1000 ساعت خلبانی جت داشته باشند.

 

این آژانس در بیانیه‌ای نوشت: «متقاضیان باید تمایل زیادی به ماجراجویی‌های منحصربه‌فرد و ارزشمند داشته و به همکاری با ناسا برای آماده‌کردن اولین سفر انسانی به مریخ علاقه داشته باشند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------