کشف مولکول ضدچاقی در بدن



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,مولکول ضدچاقی
محققان موفق به کشف مولکولی در بدن انسان شده اند که به تبدیل چربی سفید غیرفعال در بدن به چربی فعال قهوه ای کمک می کند و نتیجه این امر کالری سوزی بیشتر و لاغر شدن افراد چاق است. 

به گزارش  فارس به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانشگاه کمبریج می گویند مولکول یادشده که در خون انسان وجود دارد هم میزان چربی قهوه ای بدن را افزایش می دهد و هم فرایند کالری سوزی را در بدن فعال می کند.

 

بخش عمده چربی بدن انسان چربی سفید است که ذخیره کالری داخلی بدن را تشکیل می دهد. اما بافت چربی دیگری هم در بدن وجوددارد که به چربی قهوه ای مشهور است که دارای میتوکندری بوده و تعداد رگ های خونی در آن از چربی سفید بیشتر است. این امر سرعت چربی سوزی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

 

چربی قهوه ای نقش مهمی در زمینه تنظیم دمای بدن ایفا می کند و در حیوانات در زمان سردشدن هوا موجب گرم شدن بدن آنها می شود. چربی یادشده باعث گرم شدن بدن نوزادان هم می شود ولی میزان آن در افراد مسن کاهش می یابد.

 

نخستین بار در سال 2009 مشخص شد که چربی قهوه ای در بدن افراد مسن کاملا از بین نمی رود و هنوز وجود دارد و فعال است. مولکولی که در خون انسان کشف شده BMP8b‌ نام دارد و با افزایش میزان چربی قهوه ای محیط مناسبی را برای افزایش میزان مصرف انرژی در بدن به وجود می آورد. تا به حال آزمایش هایی که در این زمینه بر روی موش ها انجام شده، موفق بوده و انتظار می رود شبیه سازی این فرایند در بدن انسان هم موفق باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------