شبیه سازی صدای ستاره ها برای یافتن اسرار آنها



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ستاره ها
با توجه به اینکه اصوات ستاره ها به علت خلاء موجود در عالم هستی قادر به جابجایی نیست، محققان امیدوارند که با شبیه سازی صدای آنها بتوانند به اسرار تازه ای مورد عالم خلقت پی ببرند. 

به گزارش فارس به نقل از تک اکسپلوریست، با توجه به اینکه اصوات ستاره ها به علت خلا موجود در عالم هستی قادر به جابجایی نیست، محققان امیدوارند که با شبیه سازی صدای آنها بتوانند به اسرار تازه ای مورد عالم خلقت پی ببرند.

 

فعل و انفعالات شیمیایی رخ داده در ستاره ها منجر به شکل گیری اصواتی می شود که می توانند ماهیت و تاریخچه شکل گیری آنها را مشخص کنند. ستاره ها همچنین دارای لرزش هایی هستند که توسط تلسکوپ های پیشرفته قابل ثبت و اندازه گیری است.

 

لرزش های ستاره ها باعث تغییراتی در میزان درخشندگی آنها و نیز افزایش یا کاهش درجه حرارت سطح ستاره ها می گردد و این داده ها از طریق تلسکوپهای مدرن قابل بررسی و جمع آوری است.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ستاره ها

 

تحلیل لرزش های مذکور و اصوات حاصل از آنها به درک بهتر ساختار داخلی هر ستاره کمک می کند و به دستیابی به اطلاعاتی کمک می کند که در حالت عادی قابل دسترسی نیستند.

 

پژوهشگران دانشگاه ویسکانسین که در این تحقیق مشارکت دارند می گویند برای تحلیل بهتر و دقیق تر این داده ها نرم افزاری را طراحی کرده اند که قادر به شبیه سازی فرکانس های اصوات ستاره های مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر است.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------