تولید ریزسوزن با قدرت چسبندگی بالا با الهام از نیش حشرات



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, نیش حشرات
حشرات و انگل‌ها از توانایی خاصی برای سوراخ کردن پوست بدن انسان برخوردارند و همین مساله الهام بخش تولید یک ریزسوزن جدید شده است. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، دانشمندان با الهام گرفتن از نیش حشرات، نوعی ریزسوزن با قدرت چسبندگی بالا تولید کرده اند که می‌تواند بدون ایجاد درد یا زخم آزاردهنده به زیر بافت بدن نفوذ کند و عمل تزریق را انجام دهد. این سوزن در آینده جایگزین سوزن‌های دردناک بیمارستانی خواهد شد.

 

سوزن یادشده که توسط محققان دانشگاه راجرز در نیوجرسی ابداع شده، متشکل از یک مربع کوچک و مسطح دارای مواد زیست سازگار همراه با آرایه‌ای از سوزن‌های ریز و پر از دارو در قسمت زیرین این مربع است. زمانی که مربع یادشده بر روی سطح بدن فشار داده شود، سوزن‌های یادشده بدون ایجاد درد به داخل بدن فرو می‌روند و مواد دارویی آنها جذب بافت زیر پوست می‌شود.

 

در نهایت مواد دارویی بدین شیوه بدون ایجاد درد و به طور منظم و راحت وارد جریان خون می‌شوند. البته این سوزن‌های کوچک نمی‌توانند برای مدت طولانی در بدن باقی بمانند و لذا برای تزریق‌های درازمدت مانند تزریق سرم مناسب نیستند. بخش مربعی این سوزن‌ها با استفاده از نوعی پلیمر تولید شده و پژوهشگران می‌گویند تولید کل این مجموعه چندان پرهزینه نیست.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------