ژاپن از یخ ماه سوخت هیدروژنی می سازد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,ژاپن
ژاپن تصمیم دارد با استخراج یخ ماه سوخت هیدروژنی برای اکتشافات فضایی بسازد. 

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، سازمان فضایی ژاپن تصمیم داردتا ۲۰۳۵ میلادی، از آب استخراج شده از توده های یخ ماه هیدروژن تولید کند و سوخت بسازد.

 

استفاده از هیدروژن به دست آمده از  ماه هزینه های حمل ونقل سوخت از زمین را می کاهد. هرچند روی سطح ماه هیچ ذخایر شناخته شده ای از آب مایع وجود ندارد، اما طبق اطلاعات به دست آمده از تحقیقات احتمالا یک دهانه یخی در نزدیکی قطب جنوب ماه وجود دارد که هیچ گاه در معرض نور خورشید قرار نگرفته است.

 

ژاپن تصمیم دارد در دهه آینده برای احداث ایستگاه  فضایی به نام «گیت وی»(Gateway) در مدار ماه با آمریکا همکاری کند. پس از آن نیز تا ۲۰۳۵ میلادی یک کارخانه تولید سوخت در قطب جنوب ماه تکمیل می شود.

 

فناوری که در کارخانه تولید سوخت به کار می رود احتمالا با استفاده از یک سلول خورشیدی آب را به اکسیژن و هیدروژن تجزیه و در مرحله بعد با ترکیب آنها، انرژی تولید می کند.

 

همچنین سازمان فضایی ژاپن تصمیم دارد از سوخت هیدروژن در فضاپیمایی چند بار مصرف استفاده کند که قابلیت حمل ۴ فضانورد به  ایستگاه «گیت وی» و بازگردندان آنها را داشته باشد. چنین سفری نیازمند  ۳۷ تن آب است. علاوه بر آن، از این سوخت برای یک وسیله نقلیه استفاده می شود که می تواند روی سطح ماه ۶۲۱ مایل حرکت کند.  چنین سفری نیازمند ۲۱تن آب است.

 

اخبار این پروژه در حالی منتشر می شود که چند روز قبل هیروشی یاماکاوا رئیس سازمان فضایی ژاپن و جیم بریدنستاین( مدیر ناسا)  برای همکاری های دوجانبه درباره پروژه اکتشاف ماه با یکدیگر ملاقات کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------