وقتی فناوری نانو و هوش مصنوعی به حل مشکل گرسنگی جهانی می‌شتابند!



 هوش مصنوعی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که شاید بتوان مشکل گرسنگی جهانی را با کمک فناوری نانو و هوش مصنوعی برطرف کرد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، هوش مصنوعی و فناوری نانو در حال حاضر دو فناوری برتر هستند و شاید به زودی بتوانند مشکل گرسنگی جهانی را به واسطه "کشاورزی دقیق" (Precision Agriculture) برطرف کنند. گروهی از پژوهشگران "دانشگاه بیرمنگام"(University of Birmingham) انگلستان، روشی برای رفع گرسنگی جهانی پیدا کرده‌اند که به واسطه تمرکز فناوری جدید بر مشکلات کشاورزی صورت می‌گیرد.

 

جهان با مشکلات بزرگی در حوزه کشاورزی روبرو شده که یکی از آنها کمبود منابع توزیع شده در سطح جهان به خاطر بروز مشکل در زمین‌های کشاورزی و تغییر در اکوسیستم زمین است.

 

نقش هوش مصنوعی و فناوری نانو در برطرف کردن گرسنگی جهانی 

پژوهش دانشگاه بیرمنگام نشان می‌دهد که جهان در حال حاضر، مشکل گرسنگی جهانی را تجربه کرده است و گرسنگی جهانی به زودی به یک معضل بزرگ تبدیل خواهد شد که با فناوری جدید قابل حل شدن است.

 

این فناوری‌ها، هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی و فناوری نانو را شامل می‌شوند. پژوهش‌ دانشگاه بیرمنگام که با عنوان "فناوری نانو و هوش مصنوعی برای کشاورزی دقیق و پایدار" انجام شده است، امکان پایان دادن به گرسنگی جهانی و داشتن آینده‌ای پایدارتر برای همه جهان از جمله کشورهایی که با مشکلات بزرگی رو به رو هستند را مطرح می‌کند.

 

هوش مصنوعی و فناوری نانو، به کشاورزی دقیق کمک می‌کنند و به کشاورزان امکان می‌دهند تا هنگام کشت برخی از محصولات خاص، روش‌های درستی را برای نظارت پیش بگیرند. این کار کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که منابع تلف نمی‌شوند و بهترین نتیجه ممکن در هر زمان به دست بیاید.

 

کشاورزان پیش از ارائه این فناوری، کشت محصولات را براساس فصل و به واسطه احساس خود در مورد خاک و آب و هوا انجام می‌دادند که روش دقیقی برای دست یافتن به بهترین بازدهی به شمار نمی‌رود.

 

تغییرات علمی متفاوتی در محصولاتی مانند برنج اعمال شد تا بدون استفاده از کود، نتایج بسیار خوبی داشته باشد. این تنها یکی از چندین پژوهشی است که پیرامون کشاورزی انجام می‌شود.

 

 هوش مصنوعی,اخبار علمی ,خبرهای علمی

گرسنگی جهانی در سال ۲۰۳۰

دومین هدف از "اهداف توسعه پایا"(SDG) در سازمان ملل متحد، برطرف کردن گرسنگی و تلاش برای حل کردن آن با مشارکت دولت‌ها در حل کردن این مشکل است. هدف توسعه پایا پیش‌بینی می‌کند که مشکل گرسنگی جهانی در دهه آینده بدتر خواهد شد و حدود ۸۴۰ میلیون نفر در جهان، ذخیره غذایی کافی نخواهند داشت.

 

با کمک فناوری ارائه شده توسط پژوهشگران دانشگاه بیرمنگام، گرسنگی جهانی کاهش خواهد یافت زیرا کشاورزی، کمک لازم را از فناوری‌های جدید دریافت خواهد کرد.

 

کشاورزی دقیق چگونه کار می‌کند؟

کشاورزی دقیق، رشته‌ای است که بهترین تنظیمات ممکن را به کار می‌گیرد تا زمین کشاورزی، بهترین نتیجه را ارائه دهد.

 

آنچه فناوری نانو و هوش مصنوعی انجام می‌دهند، تعیین بهترین زمان و مکان برای کاشت محصول است؛ طوری که محصول بیشتری برای برداشت وجود داشته باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ محصولی هدر نمی‌رود.

 

کشاورزی دقیق در حال حاضر، ابزارهای گوناگونی را برای تعیین زمان و مکان مناسب کشاورزی به کار می‌برد اما به تنهایی برای حل کردن مشکل گرسنگی جهانی کافی نیست. این پژوهش می‌تواند به برداشت محصول بیشتر و افزایش ذخایر غذایی جهان بیانجامد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------