بهترین پیام تسلیت



زمانی که شخصی عزیزی را از دست می‌دهد، انتخاب یک پیام تسلیت یا شعر تسلیت مناسب، امری حساس و مهم به نظر می رسد و نیاز به دقت دارد. برای بسیاری از ما ممکن است این سوال به وجود بیاید که یک پیام تسلیت عالی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و بخواهیم با انواع پیام‌های تسلیت آشنا شویم تا همدلی و همراهی خودمان را در سوگ شخص مقابل نشان بدهیم. در این مطلب به بررسی متون زیبا و ادبی برای اعلام ترحیم و ابراز تسلیت می پردازیم، همچنین مجموعه‌ای متنوع از پیام‌های تسلیت را برای بیان تأسف به عزیزانی که از دست رفته‌اند، جمع‌آوری کرده‌ایم؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها همراه ما باشید.

 

ویژگی‌های پیام تسلیت خوب چیست؟

یک پیام تسلیت، در واقع پیامی است که از اعماق قلب نوشته می‌شود و قادر است احساسات شما را به طرف مقابل به درستی بازتاب دهد. این پیام باید صادق و صریح باشد، بنابراین در نوشتن آن از اصطلاحات تکراری و کلیشه‌ای اجتناب کنید. همچنین پیام تسلیت باید به گونه‌ای نوشته شود که نشان دهد شما اهمیت مرگ فرد متوفی را درک می‌کنید و با او همدرد هستید. در زیر ویژگی‌های مهم یک پیام تسلیت عالی را آورده‌ایم:

 

انطباق با موقعیت: مهم است که پیام شما با موقعیت مرگ یا ترحم به خوبی مطابقت داشته باشد؛ ممکن است نیاز به پیام‌های مختلفی باشد، مثلاً برای مرگ یک فرد نزدیک و یا یک آشنا، بهتر است لحن پیام را با توجه به موقعیت انتخاب کنید.

 

شخصی بودن: پیام تسلیت باید شخصی باشد و نشان دهد که شما برای طرف مقابل اهمیت قائل هستید؛ بنابراین از کلمات و عباراتی استفاده کنید که نشان دهد مرگ عزیز از دست رفته چقدر شما را ناراحت کرده است.

 

صراحت و صداقت: پیام تسلیت باید صریح و صادقانه باشد؛ بنابراین از بکار بردن جملات تکراری و کلیشه‌ای خودداری کرده و احساسات واقعی‌تان را بیان کنید.

 

همدردی: پیام تسلیت باید نشان دهد که شما با طرف مقابل همدردی می‌کنید و غم او را درک کرده‌اید؛ از کلماتی مانند "متاسفم"، "غم شما را درک می‌کنم"، "روحشان قرین رحمت باشد" و ... استفاده کنید.

 

ارائه کمک: در صورت امکان، پیشنهاد کمک به طرف مقابل را ارائه دهید؛ این نشان می‌دهد که شما برای او اهمیت قائل هستید و می‌خواهید در این زمان سخت به او کمک کنید.

 

ارسال به موقع: پیام تسلیت باید به موقع ارسال شود تا افراد متاثر بتوانند از حمایت شما بهره‌مند شوند.

 

احترام به حریم خصوصی: در پیام تسلیت، باید احترام به حریم خصوصی خانواده متوفی را رعایت کرده و به آن‌ها احترام بگذارید.

 

زبان مناسب: از زبان مناسب و محترمانه استفاده کنید و از اصطلاحات ناپسند و بی‌احترامی پرهیز کنید.

 

پیام تسلیت

 

با رعایت این ویژگی‌ها، می‌توانید یک پیام تسلیت مناسب و دلنشین برای ابراز تأسف و تسلیت به خانواده متوفی ارسال کنید. در زیر چند نمونه متن تسلیت مناسب + عکس تسلیت آورده‌ایم : 

متن تسلیت زیبا و ادبی پیام تسلیت به دوست، مادر، پدر، بردار و خواهر: 

- از فوت عزیزتان خیلی متاثر شدم و این درد بزرگی است که به امید خدا تحمل می کنید. بدانید که همیشه در قلب ما خواهد ماند.

 

- تسلیت می‌گویم و برای شما آرزوی صبر و شکیبایی دارم. عزیزتان همیشه در خاطره‌های ما خواهد ماند.

 

- فقدان یک عزیز درد بزرگی است و از شنیدن این خبر ناراحت شدم. امیدوارم دلتان به زودی آرامش پیدا کند.

 

- خداوند به شما و خانواده‌تان صبر بدهد و در آینده روزهایی پر از خوشی و خنده برای شما به ارمغان آورد.

 

- با شنیدن خبر فوت عزیزتان بسیار متاثر شدم. از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند به شما صبر و شکیبایی بدهد.

 

- غم از دست دادن عزیزان همیشه سخت است. از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و آرزو دارم که با عزیزانتان در بهشت ملاقات کنید.

 

- با شنیدن خبر فوت عزیزتان بسیار شوکه شدم و نمی‌توانم تصور کنم که چه احساساتی در این لحظه دارید. از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و برای شما آرزوی صبر و تسلی دارم.

 

- در این دوران سخت در کنار شما هستم و آماده‌ام که در هر موردی کمک کنم. لطفاً اگر نیاز به هر چیزی دارید، به من اطلاع دهید.

 

- از شنیدن خبر فوت (برادر ، پدر ، مادر، خواهرتان …) بسیار متاثر شدم. این واقعه دردناک را خدمت شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض می‌کنم واز درگاه خداوند متعال برای جنابعالی صبر مسألت دارم. ما را هم در غم عزیز از دست رفته‌تان شریک بدانید.

 

- مرگ، سیر جان از سبز خاک به نیلی بلند افلاک است. دامن از اشک تهی سازید که پیوستن به جانان سعادتی پایان ناپذیر است. روح پدر عزیزتان قرین رحمت الهی باشد.

 

- می‌دانم که شب هجران بزرگ مرد زندگیت سخت می‌گذرد و لحظه لحظه آن عذابی است باورنکردنی، دوست عزیزم من را در غم خود شریک بدان.

 

- اندوه بی پایان من از درگذشت پدر عزیزت را پذیرا باش. دوست عزیزم مرا در غم خود شریک بدان و اگر کاری از دستم برمی آید دریغ نکن. امیدوارم که روح آن مرحوم در سایه لطف خداوند آرام گیرد.

 

- بازگشت همه به سوی اوست اندوه ما در غم از دست دادن پدر عزیز و بزرگوارتان در واژه ها نمی گنجد تنها می توانیم از خداوند برایتان صبری عظیم و برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب کنیم.

 

- تسلیت در برابر آتش غم بزرگ شما قطره آب کوچکی است که یارای اطفای آن را ندارد، اما تلاش من است برای همدلی با تو در غم از دست دادن مادرت از خداوند صبر برای تو و خانواده محترم خواهانم امیدوارم که غم آخرتان باشد.

 

- فقدان مادر بزرگوارتان ما را نیز اندوهگین ساخت غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر باعزت برای جناب عالی از پروردگار متعال خواهانیم.

 

- خداوند شما را اجر صابرین دهد که حضرتش فرمود: و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون. عرض تسلیت حقیر را بپذیرید.

 

- در کمال تأسف و شوکی بزرگ باخبر شدیم ( نام مرحومه ) دار فانی را وداع گفت از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده بزرگوارتان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

 

- از شنیدن خبر فوت مادرتان بسیار متاثر شدم بنده این واقعه دردناک رو خدمت شما و خانواده محترم تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال برای جنابعالی صبر مسالت دارم ما رو هم در غم عزیز از دست رفته تان شریک بدونید.

 

- هیچ جمله‌ای برای تسكین درد تو وجود نداره، با این حال تسلیت منو بپذیر. خداوند به تو و خانواده محترم صبر بده و مادر دلسوز و مهربونت رو غرق رحمتش کند.

 

- تحمل سوگ فقدان مادر صبری الهی را می طلبد ما را در این غم سترگ و جانکاه شریک بدانید. 

پیام تسلیت پدر

 

پیام تسلیت پدر

 

پیام تسلیت مادر

 

پیام تسلیت کوتاه و رسمی مناسب همکاران، استاد و معلم:

 

- با تأسف و تألم از فوت عزیزتان مطلع شدم. از صمیم قلب تسلیت می‌گویم. ایشان همیشه در خاطرات‌مان خواهند ماند.

 

- تألم و تأثر عمیقی را که از فوت عزیزتان احساس می‌کنم نمی‌توان با کلمات بیان کرد. تسلیت و همدردی ارسال می‌کنم.

 

- در این لحظات سخت، تسلیت فراوان به شما و خانواده‌تان عرض می‌کنم. ایشان فرد دوست داشتنی و بزرگواری بودند؛ روحشان قرین رحمت باشد.

 

- خبر فوت عزیزتان تأسف بزرگی را برای ما به همراه داشت. برای شما و خانواده‌تان صبر و سلامتی آرزو می‌کنم.

 

- از این خبر بسیار ناراحت و متاثر شدم. تسلیت به شما و خانواده‌تان. ذکر نام و یاد ایشان همیشه در دعاهای ما خواهد بود.

 

- تسلیت واژه کوچکیست در برابر غم بزرگ شما. از خداوند صبر برای شما و خانواده محترم خواهانم و امیدوارم که غم آخر زندگیتان باشد.

 

- همکار گرامی … بزرگی غم از دست دادن پدر را تنها کسانی که این پشتوانه بزرگ را از دست داده‌اند به درستی درک می‌کنند. در این مصیبت از پروردگار بزرگ برای شما و خانواده محترم صبر و برای روح آن مرحوم آرامش و غفران مسئلت دارم.

 

- درگذشت مادر بزرگوارتان را خدمت حضرت‌عالی و خانواده محترم تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم / مرحومه غفران واسع و برای جنابعالی صبر و اجر درخواست داریم.

 

-همکار گران قدر از شنیدن خبر فوت «…..» بسیار متاثر شدم بنده این واقعه دردناک رو خدمت شما وخانواده ارجمند تسلیت میگویم، از درگاه خداوند منان برای حضرتعالی صبر خواهانم مارو هم در غم عزیز از دست رفته تان شریک بدونید.

 

- همکار عزیز و بزرگوار مصیبتی که به شما رسیده، گویی نه غم شما که غم من است. بدان که شریک غصه شما هستم وقتی که ارزش بودن را همیشه از اندیشه یک لحظه نبودن عزیزان می‌توان فهمید. 

 

- همکار ارجمند می‌دانم داغی که بر دل شما نشسته به همین راحتی‌ها تحمل نمی‌شود. می‌دانم چقدر سخت است صبح چشم بگشایی و بگویی کاش هنوز بود… اما این رسم زندگانی است. تسلیت می‌گویم و از خدا برای شما شکیبایی آرزو می‌کنم.

 

- به سوگ نشستن در غم از دست دادن عزیزان صبری سترگ می‌خواهد. برای شما همکار شریف صبر و شکیبایی و برای آن عزیزمرحوم مغفرت و رحمت الهی را خواستارم.

 

- با کمال تاسف و تالم درگذشت … را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض می‌کنیم. امید که در دریای رحمت الهی غرقه باشد.

 

- استاد گرامی… غم از دست دادن پدرتان اندوهی عظیم بر دلها افکند که در واژه‌ها نمی گنجد؛ تنها می‌توانیم از خداوند برایتان صبری عظیم طلب کنیم .امیدوارم وسعت صبرتان به اندازه دریای غمتان باشد. روحش شاد و یادش گرامی.

 

- استاد عزیز و گرامی غم از دست دادن مادر، سخت است و بی شک با توسل به حضرت حق می‌توان آن را تحمل کرد، صبوری برای شما و غفران الهی برای آن عزیز مسئلت داریم.

 

-گلچین روزگار عجب خوش سلیقه است می‌چیند آن گلی که به عالم نمونه است استاد عزیز درگذشت ناگهانی …. گرامی تان را به شما تسلیت عرض می کنیم.

 

- کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام ضایعه درگذشت پدر مهربان و مومنتان را از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم خداوند متعال روح پاکش را با مولایش علی «ع» محشور نماید و بـه بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.

 

- استاد چون پارچه زربافتی است که تار آن از علم است و پود آن از مهر. صد افسوس که باید این گوهر گرانمایه را به دست خاک سرد بسپاریم و زین پس با یاد و خاطره ایشان سر کنیم. روحشان شاد و یادشان تا ابد جاودان.

 

- درگذشت استاد گرامیان را به شما و خانواده محترم آن مرحوم صمیمانه تسلیت گفته، برای شما صبر و برای درگذشته رحمت بی کران الهی را آرزو داریم، امید که روح آن عزیز از دست رفته آرام، آسوده و خرسند.

 

- می‌دانم عظمت هیچ صبری از وسعت غم نزدیکترین عزیزان نمی کاهد، فقط کنار می‌آییم و یاد می‌گیریم به تلخی‌ها نیندیشیم. استاد گرامی ما را در غمتان شریک بدانید. 

پیام تسلیت رسمی

پیام تسلیت رسمی

 

انتخاب بهترین پیام تسلیت و روش‌های ابراز همدردی

ابراز همدردی و انتخاب بهترین پیام تسلیت، بستگی به رابطه شما با طرف مقابل و شرایط موجود دارد؛ اما به یاد داشته باشید که بهترین پیام تسلیت پیامی است که از صمیم قلب نوشته شده باشد و نشان دهد که احساسات طرف مقابل را درک میکنید.

 

تاج گل ترحیم

  

- علاوه بر ارسال پیام تسلیت، می توانید با خرید چند شاخه گل یا به همراه آوردن خوراکی‌هایی برای خیرات، به افراد پیام تسلیت و همدردی خود را برسانید.

 

- همچنین می‌توانید با طراحی و چاپ بنر تسلیت نیز به ابراز همدردی و تسلیت به خانواده متوفی بپردازید؛ چاپ بنر تسلیت یک روش رسمی و قابل توجه برای ابراز همدردی با خانواده متوفی است. این کار نشان می‌دهد که شما برای طرف مقابل اهمیت قائل هستید و غم او را درک می‌کنید.

 

چاپ بنر تسلیت

 

با طراحی و چاپ بنر تسلیت، می‌توانید از مزایای زیر بهره‌برداری کنید:

 -روشی قابل توجه برای بیان همدردی: بنر تسلیت یک روش قابل توجه برای ابراز همدردی و تسلیت به خانواده متوفی است. این کار نشان می‌دهد که شما در این دوران سخت، کنار آن‌ها هستید.

 

-اطلاع‌رسانی به دیگران: بنر تسلیت می‌تواند به عنوان یک روش برای اطلاع‌رسانی به دیگران از بابت فوت یک فرد مورد استفاده قرار گیرد. این کار به ویژه در مواردی که مراسم تشییع و تدفین در محلی عمومی برگزار می‌شود، مفید است.

 

-نشان دادن حمایت: بنر تسلیت می‌تواند به عنوان یک روش برای نشان دادن حمایت از خانواده متوفی مورد استفاده قرار گیرد. این کار نشان می‌دهد که شما در غم آنان شریک هستید و می‌خواهید از ناراحتی شان بکاهید.

 

نمونه بنر چاپ شده

 

 

با انتخاب بهترین پیام تسلیت و چاپ بنر تسلیت، می‌توانید به خانواده متوفی، دلتنگی و تسلیت خود را ابراز کرده و حضورتان را در کنار آن‌ها بهتر نشان دهید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024