مکان‌های عجیب و غیرقابل تصور!



 بر روی سیاره زمین مکان‌هایی بسیار بی‌نظیر، زیبا و جذاب وجود دارند که قبلا هرگز آن‌ها را ندیده‌اید. از این رو قصد داریم شما را با عجیب‌ترین مکان‌های زمین که شبیه سیاره‌های دیگر هستند، آشنا کنیم.

 

در سیاره زمین مناطق عجیب و ناشناخته‌ای وجود دارند که ظاهر ویژه آن‌ها برای بسیاری از مردم اسرارآمیز به نظر می‌رسد. در زمانی که تمام تلاش بشر بر کشف ناشناخته‌های فضای بی‌کران معطوف شده است، بر روی همین سیاره دوست‌داشتنی نیز مناطقی درخور توجه قرار دارند که بیشتر مردم از وجود آن‌ها بی‌خبر هستند. از این رو در این مقاله سعی داریم شما را با چند منطقه عجیب آشنا کنیم که در لیست عجیب‌ترین مکان‌های زمین قرار گرفته‌اند.

 

۱. جزیره سقطرا (Socotra Island)

آدرس: یمن، عدن، شرق خلیج عدن 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,مکان‌هایی بسیار بی‌نظیر

 

جزیره سقطرا که در کشور یمن واقع شده است به دلیل داشتن درختان عجیب خود باعث می‌شود تا بیینده‌ها در نگاه اول این جزیره را متعلق به سیاره‌ها یا کهکشان‌های دیگر بدانند. در این جزیره درختان خون اژد‌ها (dragon’s blood trees) بسیار مشهور هستند. گفتنی است این جزیره در حدود ۶ تا ۷ میلیون سال قبل به قاره آفریقا متصل بوده و به تدریج خود را از آن جدا کرده است. جالب است بدانید این جزیره میزبان حدود ۸۰۰ گونه نایاب گیاهی است که حداقل یک‌سوم آن از جمله درخت خون اژد‌ها در سایر مناطق کره زمین وجود ندارند. در جزیره سقطرا شاهد ساحل‌های پوشیده از شن، کوه‌های بلند و غار‌های آهکی هستیم که البته آب و هوای آن از نوع گرم و خشک است.

 

۲. دریاچه ناترون (Lake Natron)

آدرس: آفریقا، تانزانیا، ناترون 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,مکان‌هایی بسیار بی‌نظیر

 

در خصوص دریاچه ناترون حواشی زیادی وجود دارد که دلیل آن هم به کشف بقایای موجوداتی عجیب و غریب مربوط است که به سنگ تبدیل شده بودند. البته با توجه به معروف بودن این دریاچه برای آن تصاویر ساختگی متعددی را ساخته‌اند و به آن لقب دریاچه‌ای را داده‌اند که موجودات را به سنگ تبدیل می‌کند که البته چنین موضوعی به تایید نرسیده است. به طور کلی این دریاچه سرخ رنگ از ویژگی قلیایی بالایی بهره می‌برد که بسیار سوزاننده است و به همین دلیل برای آن لقب دریاچه سوزان را در نظر گرفته‌اند.

 

با توجه به اینکه سطح تبخیر این دریاچه بسیار زیاد است، سدیم کربنات هیدراته و ترونا باقی خواهند ماند و میزان شوری آن بیش از ۱۲ بوده و درجه pH دریاچه نیز حدود ۱۰.۵ است. از این رو این دریاچه می‌تواند پوست و جانورانی که نمی‌توانند چنین شرایطی را تحمل کنند بسوزاند. البته برخلاف شایعه‌هایی که در خصوص این دریاچه منتشر می‌شود، دریاچه ناترون نمی‌تواند جانوران را بلافاصله تبدیل به سنگ کند.

 

۳. غار‌های کرم شب تاب وایتومو (Glowworm Waitomo Caves)

آدرس: اقیانوس آرام، نیوزلند، شهر اوتوروهانگا، جاده غار وایتومو، غار کرم‌های شب تاب 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,مکان‌هایی بسیار بی‌نظیر

 

بسیاری از مردم بر این باورند که هنگام بازدید از غار با تاریکی مطلق و خفاش‌های ترسناک مواجه خواهند شد، اما غار‌های کرم شب تاب وایتومو شما را غافل‌گیر خواهد کرد. روی سقف این غار تعداد زیادی از کرم‌های شب تاب وجود دارد که گویی شاهد ستاره‌های درخشان هستیم. این غار که اکوسیستمی از کرم‌های شب تاب زیاد محسوب می‌شود، به صورت طبیعی با نور این جانوران روشن و تزئین شده است.

 

در این غار یک نوع خاصی از کرم شب تاب به نام Arachnocampa luminosa وجود دارد که در سایر نقاط این سیاره دیده نشده است. در حال حاضر تیم‌های علمی از این غار محافظت می‌کنند تا با حفظ درجه حرارت و رطوبت مناسب بتوان این مکان را برای بازدید گردشگران آماده سازند.

 

۴. جزیره دوون (Devon Island)

آدرس: کانادا، خلیج بافین، جزیره دوون 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,مکان‌هایی بسیار بی‌نظیر

 

جزیره دوون که در مرز‌های کشور کانادا واقع شده است به عنوان یکی از عجیب‌ترین مکان‌های زمین محسوب می‌شود. این جزیره دارای آب و هوای نامساعدی بوده و به دلیل قرمز رنگ بودن سطح زمین این جزیره آن را جزیره مریخی می‌شناسند. زمین این جزیره در تمام فصول سال با یخ پوشانده شده است و حتی در قسمتی از آن همیشه کلاه‌های یخی قرار داشته و دمای سایر بخش‌های جزیره حداکثر تا ۸ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

 

پوشش گیاهی این جزیره نیز به دلیل ویژگی آب و هوایی بسیار ناچیز است و به همین دلیل حیوانات کمی در آن سکونت دارند. هرچند که انسان‌ها در این جزیره سکونت ندارند، اما برای دانشمندان ناسا محل بسیار مناسبی محسوب می‌شود؛ زیرا این جزیره به مریخ شباهت داشته و می‌توان در آن پژوهش‌های تحقیقاتی را انجام داد.

 

۵. پارک ملی ژانگ جیاجی (Zhangjiajie National Forest Park)

آدرس: چین، هونان، ژانگ جیاجی، وولینگیان 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,مکان‌هایی بسیار بی‌نظیر

 

پارک ملی ژانگ جیاجی فقط یک منظره دیدنی محسوب نمی‌شود، بلکه این مکان بدون شک یک شاهکار عظیم و طبیعی در جهان به شمار می‌رود. این پارک ملی دارای مساحتی حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع بوده و در آن ستون‌های سنگی بسیار خوش‌تراش و جذاب قرار دارد که ارتفاع آن‌ها از برج امپایر استیت نیویورک نیز بیشتر است. گفتنی است سازندگان فیلم آواتار برای ترسیم دنیای پاندورا از این پارک ملی بسیار زیبا الهام گرفته‌اند. گردشگران می‌توانند در این پارک ملی از طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان، تله‌کابین و جاده پیچ در پیچ تونیان دیدن کنند.

 

۶. غار سون دونگ (Hang Son Doong)

آدرس: ویتنام، ایالت کوانگ بین، غار سون دونگ 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,مکان‌هایی بسیار بی‌نظیر

 

غار سون دونگ در کنار زیبایی بسیار زیاد خود از وسعت زیادی نیز بهره می‌برد و حتی آن را به عنوان بزرگ‌ترین غار جهان می‌شناسند. تالار این غار دارای طولی به اندازه ۹ کیلومتر، ۲۰۰ متر عرض و ارتفاع آن نیز ۱۵۰ متر است. حفره زیرزمینی این غار می‌تواند در خود یک شهر را با تمام ساختمان‌هایش جای دهد. تعدادی از بزرگ‌ترین ستالاگمیت‌های جهان نیز با طول ۷۰ متر در این غار وجود دارد. گفتنی است این غار که به عنوان عجیب‌ترین مکان‌های زمین محسوب می‌شود تا سال ۲۰۰۹ ناشناخته مانده بود.

 

۷. دریاچه جوکولسارلون (Jökulsárlón)

آدرس: ایسلند، جاده ۱، پارک ملی واتناجوکول 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,مکان‌هایی بسیار بی‌نظیر

 

این دریاچه خیره‌کننده که در ایسلند قرار دارد به دلیل سطح پوشیده از یخ و ساحل یخ زده خود مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. جذابیت این دریاچه به دلیل شن‌های آتشفشانی سیاه بیش از پیش افزایش پیدا کرده است و یکی از شگفتی‌های طبیعی کشور ایسلند محسوب می‌شود. این دریاچه زمانی به وجود آمد که یک یخچال طبیعی از حاشیه اقیانوس اطلس فاصله گرفت و با ذوب شدن تدریجی یخ‌ها میزان وسعت دریاچه نیز افزایش یافت. در حال حاضر این دریاچه با حاشیه اقیانوس اطلس حدود ۱.۵ کیلومتر فاصله دارد و مساحت آن حدود ۱۸ کیلومتر مربع است. گفتنی است دریاچه جوکولسارلون دارای عمقی حدود ۲۴۸ متر است که به همین دلیل به عنوان عمیق‌ترین دریاچه ایسلند محسوب می‌شود.

 

گجت نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------