ساعت کاری ادارات قم از اول تیرماه تغییر می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم از تغییر ساعت کاری ادارات استان از اول تیر تا ۱۵ شهریورماه از ساعت ۶ و ۳۰ بامداد تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه موافقت شد.

به گزارش تسنیم، جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان عصر امروز با حضور بهرام سرمست استاندار قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم در این جلسه اظهار داشت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بین 60 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت نخست پروژه‌های عمرانی قم در سال جاری قرار دارد.

 

دستگاه‌های دولتی حق خرید خودروی خارجی ندارند

 

محمود نوربخش خاطرنشان کرد: با تصمیم دولت از امسال باید 27 صدم درصد از سهم مالیات بر ارزش‌افزوده در راستای ترویج و توسعه ورزش در استان هزینه شود، همچنین تا 8 درصد از اعتبارات تملک دارایی استان نیز باید در طرح‌های بهسازی روستاها صرف شود.

 

وی عنوان کرد: با تصمیم هیئت‌وزیران دستگاه‌های دولتی حق خرید هیچ‌گونه خودروی خارجی و احداث و خرید ساختمان جدید اداری در سال 98 را ندارند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: در سال 98، 265 میلیارد تومان اعتبارات تملک و دارایی به قم ابلاغ‌شده است، این رقم در مقایسه با سال گذشته 6 درصد رشد پیداکرده است.

 

نوربخش ادامه داد: در بخش اعتبارات هزینه‌ای نیز 178 میلیارد تومان اعتبار به قم اختصاص پیداکرده که بیش از 110 میلیارد تومان از آن به‌صورت مستقیم صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت خواهد شد.

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، عنوان کرد: درآمدهای سال 98 استان قم با رشد 34 درصدی به بیش از 900 میلیارد تومان رسیده است، کل درآمد قم در سال 97، 684 میلیارد تومان بود.

 

عادل علی پور تاکید کرد: دستگاه‌های استانی باید به دنبال جذب اعتبارات ابلاغی از مرکز باشند تا پیش‌بینی‌های استان در مسئله درآمدی به نتیجه درستی برسد، شهرداری قم سال گذشته 92 درصد از اوراق تسویه منتشرشده را جذب کرد و دستگاه‌های دولتی فقط 17 میلیارد تومان از این محل توانستند جذب کنند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به برنامه‌های استان در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی گفت: برای احداث نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی سرمایه‌گذاری در بخش جعفرآباد قم اعلام آمادگی کرده است.

 

حسن صبوری ادامه داد: همچنین یک مرکز خدماتی و رفاهی نیز در یکی از روستاهای نیزار قم در مساحتی بالغ‌بر 14 هزار هکتار مجوز فعالیت گرفته و به‌زودی عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------