۱۹۰ روستای لرستان در معرض خطر رانش قرار دارند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۹۰ روستای لرستان در معرض خطر رانش قرار دارند که باید تصمیم جدی برای آن‌ها اتخاذ شود.

مجید کیانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای روان‌آب لرستان مهم‌ترین راهکار توجه به آب‌های بالادستی با تکمیل سدهای نیمه‌تمام است.

 

وی با بیان اینکه باید بودجه مناسبی برای اتمام سدهای نیمه‌تمام لرستان از سوی وزارت نیرو لحاظ شود، عنوان کرد: این مهم ضرورت رایزنی جدی وزارت نیرو با سازمان برنامه و بودجه را می‌طلبد.

 

نماینده مردم  دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کنار اتمام پروژه‌های سدسازی در لرستان باید موضوع آبخیزداری و آبخوان‌داری جدی گرفته شده و این مهم توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

 

کیانپور با تأکید براینکه نباید این مسائل در حد مطالعه باقی بمانند بلکه باید اجرایی و عملیاتی شوند، گفت: در این مقطع لایروبی رودخانه‌ها و سدها اصلی‌ترین کار کوتاه‌مدت برای جلوگیری از وقوع سیل احتمالی در لرستان بوده هر چند ممکن است هزینه‌های سنگینی را به دولت تحمیل کند اما باید انجام شود.

 

وی همچنین برایجاد دیوار و دایک‌های حفاظتی در رودخانه‌های استان تأکید کرد و با اشاره به اینکه باید هرچه سریع‌تر دیوار و دایک‌های حفاظتی احداث شوند تا سدی در مقابل  ورود آب به شهرها باشند، عنوان کرد: همچنین براساس گزارش مدیریت بحران لرستان، ۱۹۰ روستا در معرض خطر رانش قرار دارند که باید تصمیم جدی برای آن‌ها به منظور نجات جان اهالی اتخاذ شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------