وزیر آموزش و پرورش: تعطیلی‌های مدارس هزینه‌ سنگینی برای دولت دارد



اخبار,اخبار اجتماعی,وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی‌های پی در پی مدارس، هزینه‌های سنگینی برای دولت دارد و اختلالی که در جریان تربیت ایجاد می‌کند نیز مهمتر از آن است.

محسن حاجی میرزایی در مصاحبه با صدا و سیما گفت: به استانداری و شورای تامین سفارش کردم که تعطیلات مدارس را به حداقل برسانند.

 

وی افزود: بین محتوای درسی و ساعاتی که به آن اختصاص پیدا کرده است تناسبی نیست و ما محتوای زیاد و زمان کمی برای آموزش آن داریم که اگر تعطیلات هم به آن اضافه شود این فشار تشدید خواهد شد.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدوارم استانداری و شورای تامین که درباره تعطیلی مدارس تصمیم گیری می‌کنند طوری برنامه ریزی کنند که تعطیلات مدارس به حداقل برسد.

 

آقای حاجی میرزایی همچنین درباره استاندارد کردن سامانه گرمایشی مدارس گفت: سامانه گرمایشی ۱۳۰ هزار کلاس درس در کشور غیر استاندارد بود که این تعداد هم اکنون به ۸۸ هزار کلاس رسیده است.

 

وی تاکید کرد: در مناطقی که گازرسانی انجام شده سامانه گرمایشی استاندارد در مدارس تعبیه شده است، اما برخی مدارس همچنان از بخاری‌های شعله مستقیم گازی استفاده می‌کنند که هر چند ایمن‌تر از بخاری‌های نفتی هستند، اما باید به تدریج با سامانه‌های گرمایشی پکیج و یا موتورخانه جایگزین شوند.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: در مدارس مناطقی که گازرسانی نشده است همچنان از بخاری‌های نفتی استفاده می‌شود که غیراستاندارد است و ما تلاش کرده ایم که به جای این بخاری‌ها از بخاری‌های تابشی و یا رادیاتور روغنی استفاده شود.

 

حاجی میرزایی درباره سهمیه بنزین رانندگان سرویس مدارس هم گفت: افزایش نرخ سرویس‌های مدارس غیرقانونی است و ما برای سرویس‌های غیرتاکسی مبلغ خرید ۱۲۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی را در ماه در نظر گرفته ایم که از نظر ما کافی است و رانندگان حق دریافت وجهی اضافه‌تر از قرارداد قبلی را ندارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------