یلدا، امتحانات نهایی را به تاخیر انداخت



اخبار,اخبار اجتماعی,امتحانات نهایی
امتحانات نهایی دانش آموزان امسال با یک روز تاخیر آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور پاسداشت مراسم شب یلدا، امتحانات نهایی دانش آموزان امسال با یک روز تاخیر و از دوم دی آغاز می‌شود.

 

اوافزود: این امتحانات برای دانش آموزان سال دوازدهم روزانه، دانش آموزان بزرگسال و داوطلب آزاد پایه سوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و پیش‌دانشگاهی شاغل به تحصیل در مدارس داخل و خارج از کشور خواهد بود.

 

او ادامه داد: امتحانات نهایی برای ۱۴۶ هزار و ۸۹۶ دانش‌آموز داخل و ۳۵۰ دانش‌آموز خارج از کشور برگزار می‌شود و فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه که متقاضی‌ترمیم و ارتقای نمرات درس یا دروس نهایی پایه سوم متوسطه خود هستند نیز می‌توانند با شرکت در این امتحانات نمره خود را ارتقا دهند.

 

رئیس مرکز سنجش افزود: با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا و بارش برف و باران، مدیران مدارس موظفند برای ایام تعطیلی برنامه‌ریزی و کلاس‌های جبرانی برای دانش آموزان برگزار کنند.

 

ساکی اضافه کرد: برای صیانت و امنیت برگزاری امتحانات، امسال سوال‌ها رمزگذاری شده است و این رمز هنگام استقرار دانش آموزان در جلسه امتحان و بسته شدن در‌های حوزه‌های امتحانی، باز می‌شود.

 

او افزود: زمان اعلام نتایج امتحانات حداکثر دو هفته پس از برگزاری آخرین امتحان خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------