یک سال حبس در انتظار مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو در محدودیت‌های کرونایی



اخبار,اخبار اجتماعی,مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو در محدودیت‌های کرونایی
معاون آموزشی و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مجازات یک سال حبس برای مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو،‌ به ویژه در زمان محدودیت‌های کرونا، بر اساس قانون خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی همه‌خوانی معاون آموزشی و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کس ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه را تغییر دهد و یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی استفاده کند، به حبس از ۶ ماه تا یک‌سال محکوم می‌شود.

 

وی افزود: بر اساس این ماده، اگر فردی پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به خودرو خود الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد نیز مشمول این مجازات خواهد شد.

 

همه‌خوانی ادامه داد: با توجه به اعمال محدودیت تردد توسط ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذر تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در درون شهرهای قرمز ممنوع است و پلیس رانندگان متخلف را ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌کند و کسانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو خود کنند نیز به حبس محکوم می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه تغییر غیرقانونی و مخدوش کردن پلاک خودرو از جمله جرایمی است که در سال های اخیر به ویژه در شهرهای بزرگ افزایش یافته است، گفت: افرادی که اقدام به این عمل می‌کنند علاوه بر فرار از قانون، جریمه اعمال غیرقانونی خود را به حساب دیگر شهروندان می‌گذارند، به همین دلیل خلافی هر ۲ پلاک باید توسط فرد خاطی پرداخت شود.

 

به گفته معاون آموزشی و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، دستکاری و مخدوش کردن غیرقانونی پلاک خودرو در عین آن که جرم تلقی می‌شود مشکلاتی را نیز برای دیگران ایجاد و حقوق افراد دیگر را ضایع می‌کند، زیرا اقدام آنان موجب صدور قبض جریمه برای فرد دیگری می‌شود.

 

همه‌خوانی بیان کرد: مأموران پلیس راهور تهران در مواجهه با خودروهایی که دارای پلاک مخدوش هستند، ضمن اعمال قانون، راننده را به دستگاه قضایی معرفی خواهند کرد، چرا که طبق قانون، تغییر پلاک جرم تلقی می‌شود.

 

وی ادامه داد: متخلفان برای فرار از قانون روش‌های مختلفی برای ناخوانایی پلاک استفاده می‌کنند که می‌توان به پخش روغن‌های تیره بر روی پلاک، گلی و خاکی کردن پلاک، استفاده از اسپری های مخصوص، استفاده از کاورهای پلاستیکی تیره اشاره کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------