مدارس کدام شهرها فردا بخاطر بارش برف تعطیل است؟/ شنبه؛ تصمیم گیری برای ادامه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها در دوران کرونا



تطعیلی مدارس،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
روابط عمومی آموزش و پرورش از تعطیلی آموزش حضوری مدارس در بعضی از استانها خبر داد.

جزئیات تعطیلی برخی مقاطع تحصیلی اردبیل در روز شنبه اعلام شد

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد؛ شنبه 9 بهمن ماه 1400 به دلیل بارش برف و برودت هوا نحوه استمرار فعالیت‌های آموزشی مدارس به شرح ذیل اعلام می‌شود.

 

در شهر اردبیل پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی (پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی) نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت غیرحضوری و در شبکه شاد برگزار خواهد شد.

 

***

 

جزئیات تعطیلی مدارس کردستان در روز شنبه اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از تعطیلی آموزش و فعالیت حضوری در برخی از مدارس شهرستان‌های استان در نوبت صبح فردا خبر داد.

 

رشید قربانی در گفت‌وگو با تسنیم در سنندجاز تعطیلی برخی مدارس استان خبر داد و اظهار داشت: به دلیل تداوم برودت هوا، نامناسب بودن وضعیت معابر و عدم دسترسی راحت دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه، فردا شنبه نهم بهمن‌ماه جاری فعالیت مدارس شهرستان‌ای سقز، بانه، مریوان و سروآباد در نوبت  صبح به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد انجام می‌شود.

 

وی افزود: آموزش مدارس شهری در تمام مقاطع تحصیلی به صورت غیر حضوری و فعالیت مدارس روستایی شهرستان سقز با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود. 

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان گفت: فعالیت کلیه مدارس سطح شهر و روستای شهرستان بانه در نوبت صبح با تاخیر و از ساعت  9:30 صبح آغاز خواهد شد.

 

وی اعلام کرد: همچنین فعالیت آموزشی دانش‌آموزان شیفت صبح مدارس شهری مریوان در تمام مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری و ️همچنین مدارس روستایی این شهرستان نیز نوبت صبح نیز از ساعت 9:30 صبح فعالیت حضوری خود را آغاز خواهند کرد.

 

قربانی از تعطیلی مدارس سروآباد نیز خبر داد و بیان داشت: فعالیت آموزشی دانش‌آموزان شیفت صبح مدارس شهری در تمام مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری و  همچنین مدارس روستایی این شهرستان در نوبت صبح نیز از ساعت  9:30صبح فعالیت حضوری خود را آغاز خواهند کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: شیفت بعد از ظهر تمام مدارس شهری و روستایی  این شهرستان‌ها، فعالیت در آن‌ها به صورت حضوری خواهد بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: این تعطیلی‌ها با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌ها صورت گرفته و هر گونه تعطیلی بعدی از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

***

 

آموزش حضوری در برخی مدارس آذربایجان غربی روز شنبه تعطیل است

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: با توجه به برودت شدید هوا، وجود یخبندان آموزش حضوری در مدارس برخی مناطق استان روز شنبه 9 بهمن در نوبت صبح تعطیل است.

 

مهدی محمد پور شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش حضوری مدارس ابتدایی شهری و روستایی شهرستان چالدران  و سردشت در نوبت صبح تعطیل می باشد بدیهی است آموزش ها به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد.

 

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: آموزش کلاسی تعطیل نبوده و از طریق فضای مجازی پیگیری خواهد شد.

 

وی ادامه داد: سایر مدارس به شیوه قبل دایر است و در صورت تعطیلی از طریق رسانه ها اعلام می شود.

 

***

 

مدارس شهر سقز روز شنبه تعطیل است

مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش سقز گفت: مدارس شهری سقز فردا شنبه ۹ بهمن در نوبت صبح به دلیل تداوم سرمای هوا تعطیل است.

 

محمدفاتح قاضی زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل تداوم سرمای هوا و وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی ناشی از سرمای شدید، نامناسب بودن وضعیت معابر و عدم دسترسی راحت دانش آموزان برای رسیدن به مدرسه، فردا شنبه شیفت صبح مدارس شهری در تمامی مقاطع تحصیلی و مراکز پیش دبستانی تعطیل است.

 

وی اضافه کرد: باتوجه به این تعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان به صورت غیرحضوری و آنلاین در بستر شبکه دانش آموزی «شاد» انجام خواهد شد.

 

مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش سقز به مدارس روستایی شهرستان اشاره و یادآور شد: همچنین مدارس روستایی نیز با یک ساعت تأخیر، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 

قاضی زاده افزود: لازم به ذکر است شیفت بعد از ظهر تمامی مدارس شهری و روستایی به روال عادی دایر و فعالیت در آن‌ها به صورت حضوری و طبق روال برنامه درسی مدارس خواهد بود.

 

طی ۱۰ روز گذشته بارش شدید برف، تردد در خیابان ها و محلات سقز را با مشکل مواجه کرده است و کماکان این وضعیت در بسیاری از محلات وجود دارد.

 

***

 

فردا، تکلیف بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها روشن می‌شود

مهر نوشت: فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: شنبه در ستاد ملی کرونا، موضوع تشدید محدودیت‌ها و تصمیم گیری درباره ادامه فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه‌ها بررسی می‌شود.

 

علیرضا زالی اظهار داشت: الگوی گسترش اومیکرون شبیه پنج پیک قبلی سیر می‌کند و پیش بینی می‌شود در روزها و هفته‌های آینده شیوع بیشتری را شاهد باشیم.

 

وی گفت: شواهدی از ویروس دلتا را در کشور داریم، اما سویه اومیکرون به نظر می‌رسد رو به رشد است، سرایت پذیری بیشتر این سویه به میزان ۶۴ درصد، تغییر الگو در سنین مبتلایان زیر ۱۰ سال و ۱۰ تا ۲۰ سال، شمار بیشتر تست‌های منفی کاذب به خاطر تشابه آن با سرما خوردگی از ویژگی‌های این سویه است.

 

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: هفته‌های آتی با موج فزاینده مبتلایان مواجه می‌شویم چرا که از یک هفته قبل شکل گیری‌های این موج را به صورت افزایش مراجعان سرپایی با علائم جهاز تنفسی فوقانی شاهد بودیم.

 

وی با اشاره به رنگ بندی‌های شیوع کرونا گفت: رنگ بندی نقشه سامانه ماسک بر اساس میزان بستری است و با تأخیر بیشتری تغییر رنگ‌های شهرها را شاهد هستیم و احتمالاً شهرهای نارنجی به سرعت به قرمز تبدیل می‌شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: ویروس اومیکرون ممکن است تاب آوری شبکه بهداشتی درمانی را به چالش بکشد و به گفته رئیس جمهور شرط استمرار فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ما هم باید منوط به رعایت شیوه نامه‌ها باشد و البته رعایت شیوه نامه‌ها هنوز در سطح قابل قبولی نیست.

 

زالی افزود: مردم با شتاب بیشتری از واکسیناسیون دوز سوم استقبال کنند و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در مراکز پرخطر و پر ازدحام شهری نیز کمتر حضور پیدا کنند.

 

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تهران در کنار استان‌های هرمزگان و خراسان رضوی تعداد بیشتری از تست‌های اومیکرون را گزارش کرده است و مردم باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، خودداری از ازدحام‌های تجمعی پرخطرتر و جدی گرفتن تزریق واکسن به ویژه در واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال به کاهش شیوع بیماری کمک کنند.

 

تمام مدارس استان یزد به علت شیوع اُمیکرون تعطیل شد

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش یزد از تعطیلی تمام مدارس استان طی یک هفته آینده بعلت گسترش سویه جدید کرونا (اُمیکرون) خبر داد.

 

در گزارش این روابط عمومی آمده است: به اطلاع مدیران، معلمان و دانش آموزان عزیز می رساند با توجه به گسترش سویه جدید کرونا، کلیه آموزش ها در نواحی، شهرستانها و مناطق آموزشی سراسر استان تا پایان هفته آینده به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهد شد.

 

پیش از این و طی ۲ روز گذشته مدارس برخی از مناطق استان به همین دلیل تعطیل شده بود و حال پیرو اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش این تعطیلی شامل حال همه مدارس استان شد.

 

حدود ۲۶۰ هزار دانش آموز در مدارس استان یزد تحصیل می کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------