بازداشت مامور متخلف در ماجرای مرگ جوان مشهدی/ درگیری با پلیس و اعتیاد؛ علت اصلی درگیری!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد گفت: علت فوت این جوان در دست بررسی بوده و علت مرگ هنوز مشخص نیست.

محمدرضا دانشورنیا در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص ماجرای مرگ یک مرد جوان در درگیری با پلیس در مشهد ، اظهار کرد: روز 27 مهرماه،خانواده این فرد جوان به دلیل آزار و اذیت‌هایی که او برای خانواده ایجاد کرده، با پلیس تماس می‌گیرد. ظاهرا این فرد معتاد متجاهر بوده و وضعیت مناسبی نداشته است.

 

وی با بیان اینکه «پلیس در محل حاضر می‌شود»، افزود: پلیس بعد از حاضر شدن در محل، اقدامات قانونی خود را انجام می‌دهد. به دلیل مقاومت و وضعیت نه‌چندان مساعد این فرد جوان، پلیس با او درگیر می‌شود.

 

معاون امنیتی و انتظامی فرمانداری مشهد با اشاره به اینکه «این فرد با خانواده خود نیز درگیری داشته است»، بیان کرد: بعد از درگیری این فرد با پلیس، آن اتفاقات در آن‌جا رخ می‌دهد. بعد از اتفاقاتی که در محل برای این فرد می‌افتد، این فرد فوت می‌کند. برای بررسی علت فوت او، جسد به پزشک قانونی فرستاده شده است.

 

دانشورنیا با بیان اینکه «علت فوت این جوان در دست بررسی بوده و علت مرگ او مشخص نیست»، خاطرنشان کرد: وقتی هرکسی از پلیس تقاضای کمک می‌کند، پلیس موظف است به صحنه بیاید و به آن‌ها کمک کند. این مرد جوان با خانواده خود درگیری داشته با پلیس نیز به همین شکل درگیر می‌شود.

 

وی تاکید کرد: وقتی کسی در مقابل مامور قانون بایستد باید با او برخورد شود. علت اصلی درگیری پلیس با این فرد، درگیری او با پلیس و اعتیادش بوده است. بالاخره پلیس با این فرد درگیر می‌شود و او نیز دربرابر پلیس مقاومت کرده است. پلیس در آن‌جا از تجهیزاتی که داشته، استفاده کرده است.

 

معاون امنیتی و انتظامی فرمانداری مشهد با بیان اینکه «بعد از این درگیری، فوت آن شخص اتفاق می‌افتد و علت اصلی مرگ او در دست بررسی است»، اظهار کرد: پلیس در ماموریت‌های خود باید تجهیزات داشته باشد. قانون، زمان استفاده از این تجیهزات را پیش‌بینی کرده است. وقتی فرد مقاومت کند و با پلیس درگیر شود، بالاخره باید پلیس از وسایل خود استفاده کند.

 

دانشورنیا با اشاره به اینکه «اگر پلیس این کار را انجام نمی‌داد، امکان داشت که اتفاق‌های دیگری رخ بدهد»، گفت: این فرد وضعیت نرمالی نداشته که پلیس با او مسالمت‌آمیز صحبت کند. وقتی خانواده او از دستش درامان نبوده و با پلیس تماس می‌گیرند، قطعا این فرد وضعیت خوبی نداشته که این اتفاق رخ داده است.

 

وی با بیان اینکه «وقتی با پلیس تماس گرفته می‌شود، وظیفه قانونی پلیس این است که در محل حاضر شود»، ادامه داد: امکان دارد در صحنه ماموریت پلیس نیاز به نیروی کمکی نیز داشته باشد. وضعیت در ماموریت‌های پلیس غیرقابل پیش‌بینی است.

 

معاون امنیتی و انتظامی فرمانداری مشهد با اشاره به اینکه «کار رسانه برجسته‌کردن مسائل و موضوعاتی است که شاید اصلا کسی از آن خبردار نباشد»، بیان کرد: این اتفاق روز 27 مهرماه افتاده و چندین روز از آن گذشته است. برخی رسانه‌های معاند این فیلم را بعد گذشت چندین روز از حادثه منتشر کردند.

 

دانشورنیا با بیان اینکه «آن‌ها به موضوعی که یک روند عادی دارد، دامن زدند»، عنوان کرد: بالاخره هرکسی که فوت می‌کند، علت مرگ او در پزشک قانونی بررسی می‌شود. فرآیند قانونی علت مرگ طولانی است و کماکان علت فوت این جوان مشخص نیست.

 

بازداشت مامور متخلف در ماجرای مرگ جوان مشهدی

دادستان نظامی خراسان شمالی گفت: مأمور متخلف در ماجرای مشهد با قرار بازپرس دادسرای نظامی بازداشت شد.

 

به گزارش میزان، مأمور متخلف در پی ماجرای مرگ یک جوان در جریان دستگیری با قرار بازپرس دادسرای نظامی بازداشت شد؛ بنابراین گزارش، از دو مأمور دیگر کلانتری هم که مقتول را به کلانتری منتقل کرده‌اند تحقیق شده است و از شهود و مطلعان نیز تحقیقات در حال انجام است و فردا هم ادامه دارد.

 

گفتنی است، دادستان نظامی استان خراسان رضوی پیش از این از تشکیل پرونده‌ای در دادسرای نظامی درباره مرگ یک جوان در جریان دستگیری توسط مأموران نیروی انتظامی خبر داد.

 

مهدی اخلاقی دادستان نظامی استان در این رابطه گفت: پرونده‌ای در این ارتباط در دادسرای نظامی خراسان رضوی تشکیل شده و خانواده متوفی نیز شکایت خود را به این دادسرا اعلام کرده اند.

 

وی افزود: معاون دادستان نظامی خراسان رضوی با حضور در پزشکی قانونی پس از کالبدشکافی، دستور نمونه برداری از ریه و بررسی تأثیر اسپری بر مرگ متوفی را صادر کرده است.

 

دادستان نظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: پرونده به شعبه بازپرسی دادسرای نظامی خراسان رضوی ارجاع و موضوع در ۸ بند به ضابطان قضایی ارجاع شده تا در اسرع وقت، این واقعه را بررسی و گزارش کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------