برف و باران در کشور تا پایان هفته/هشدار کاهش دما تا 20 درجه و توصیه به کشاورزان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از یکم تا 4 بهمن در شمال غرب، دامنه جنوبی البرز، سواحل خزر، شرق و جنوب شرق بین ۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که این کاهش دما در شمال شرق بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سلسیوس خواهد بود.

صادق ضیائیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: از چهارشنبه یکم بهمن تا‌ شنبه چهارم بهمن ‌کاهش محسوس دما و سرما را در برخی مناطق کشور داریم، بر این اساس در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل خزر، شرق و جنوب شرق کشور بین ۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که این کاهش دما در شمال شرق بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سلسیوس خواهد بود.

 

وی افزود: در این راستا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی، قم، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان  کاهش دما را خواهیم داشت.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: اثر این موضوع افزایش مصرف سوخت و حامل‌های انرژی است ضمن آنکه‌ احتمال خسارت به محصولات و تاسیسات کشاورزی و یخبندان شبانه و همچنین یخ زدگی و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

 

ضیائیان اظهار کرد: توصیه می‌شود مدیریت در توزیع و مصرف بهینه انرژی، محافظت از تاسیسات کشاورزی، تامین سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی نظیر دامداری‌ها و مرغداری‌ها و احتیاط در تردد جاده ای، در دستور کار باشد.

 

* باد شدید با سرعت‌ ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در برخی مناطق

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز تا اواخر وقت فردا وزش باد شدید با سرعت متوسط ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در برخی مناطق کشور خواهیم داشت که امروز این باد شدید در استان های گیلان، اردبیل، خراسان رضوی، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان وزیدن گرفته است.

 

وی افزود: ‌روز دوشنبه ۲۹ دی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، سمنان، اردبیل، گیلان، فارس، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که اثر آن آسیب به سازه‌های گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان است.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: توصیه می شود استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد در دستور کار باشد و از محلول پاشی و سمپاشی خودداری شود، همچنین از کندوها محافظت شود و در دامداری ها نسبت به خشک نگه داشتن سطح زمین و مسدود نگه داشتن درب‌های سالن‌ها اقدام شود همچنین در مرغداری‌ها نسبت به تهویه و کنترل دما در شرایط باد اقدامات لازم انجام شود.

 

* برف و باران در چندین استان کشور تا پنج‌شنبه دوم بهمن

 

ضیائیان اظهار کرد: امروز ‌تا اواخر وقت پنج شنبه دوم بهمن، بارش برف و باران و وزش باد و همچنین کولاک برف در ارتفاعات برخی استان‌ها پیش‌بینی می‌شود؛ در این راستا روز آینده در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و شمال خوزستان بارش برف و باران و وزش باد داریم.

 

وی گفت: روز سه شنبه ۳۰ ‌دی ماه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت و‌ این شرایط جوی روز چهارشنبه یکم بهمن در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و همچنین شمال خوزستان و ارتفاعات تهران حاکم خواهد بود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌روز پنجشنبه دوم بهمن در استان هایی که ذکر شد همچنین استان اصفهان، سمنان و گلستان نیز بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت.

 

ضیائیان تصریح کرد: در این راستا احتمال اختلال در سفرهای برون‌شهری، کاهش ‌دید در مناطق کوهستانی، لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها، تاخیر و احتمال لغو پروازها وجود دارد.

 

وی افزود: توصیه می‌شود در ترددهای برون‌شهری احتیاط جدی وحود داشته باشد همچنین پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در صعود به ارتفاعات، آمادگی تجهیزات برف‌روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، در دستور کار باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------