ورود جریان‌ خنک شمالی به کشور



  اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن شاره به وزش باد و گرد و خاک در استان‌های مرزی کشور از نفوذ جریان خنک شمالی به سواحل دریای خزر خبر داد. 

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی امروز با ورود توده گرد و خاک از کشور عراق به مرزهای غربی کشور، برای استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، همدان، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی وزش باد، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

 

وی ادامه داد: فردا با عبور امواج کوتاه تراز میانی جو، در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، رشد ابر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه روز پنجشنبه با نفوذ جریان‌های خنک شمالی، برای سواحل دریای خزر، شاهد افزایش ابر، همراه با رگبار و رعد و برق خواهیم بود، تصریح کرد: همچنین در این روز، ضمن تشدید بارش در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان و دامنه های جنوبی البرز غربی نیز افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

وظیفه افزود: طی روزهای جمعه و شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در استان‌های واقع در غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر بارش باران، وزش باد گاهی رعد و برق انتظار می‌رود.

 

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه نیمه ابری دربعد ازظهر افزایش ابر و وزش باد اوایل شب رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------