بطحائی: گزینش بخش جدانشدنی منابع انسانی در هر سازمانی است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,   بطحائی
وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس گزینش این اداره را بخش جدانشدنی منابع انسانی در هر سازمان دانست. 

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی با حضور در هسته گزینش وزارت آموزش‌وپرورش، ضمن تبریک روز ١۵دی‌ماه سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل گزینش، اظهار کرد: از زحمات و تلاش همه همکارانی که در کشور در بخش گزینش آموزش‌وپرورش تلاش می‌کنند تا شرایط ورود معلمان به‌نظام آموزش‌وپرورش فراهم شود، قدردانی می‌کنم.

 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های کار شما با دیگر بخش‌های آموزش‌وپرورش در این است که شما با آبروی افراد کاردارید و اگر خدایی نکرده خطایی انجام دهید صدمات جبران ناپذیری به آن فرد وارد می شود.

 

 وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: شارع مقدس حرمت مومن را مانند حرمت خون وی می‌داند واصلی‌ترین و سنگین‌ترین وظیفه شما همین است و حساسیت کارتان را بالا می‌برد.

 

بطحایی بااشاره به اینکه ممکن است مستندات شما را به خطا بکشاند، گفت: اینکه پرونده‌ها در گزینش با زمان طولانی بررسی می‌شود برای این موضوع است که حفظ آبروی افراد در میان است.

 

وی در ادامه بابیان اینکه موفقیت افراد مستلزم به دو بعد است، تصریح کرد: بعد اول انگیزه است که علاقه و ذوق فرد برای انجام کاراست و به‌عنوان‌مثال اگر فردی به شغل معلمی علاقه‌مند نباشد و به‌اجبار به این حرفه هدایت‌شده باشد، هیچ‌گاه معلم موفقی نخواهد شد.

 

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: بعد دوم موفقیت، شایستگی‌های افراد است تا فرد قابلیت انجام‌شده را داشته باشد. در شایستگی سه مؤلفه مهم است، مؤلفه اول این است که فرد از معلومات و دانش لازم برخوردار باشد و مؤلفه دوم مهارت به‌کارگیری از دانش است و سومین مؤلفه از شایستگی‌ها، توانایی است که فرد چگونه از دانش ‌و مهارت در عمل استفاده می‌کند. شایستگی بدون این سه مؤلفه امکان‌پذیر نیست.

 

بطحایی کار گزینش را بسیار مهم دانست و گفت: در گزینش بخشی از شایستگی‌های افراد برای ورود به آموزش‌وپرورش بررسی می‌شود و اگر اشتباهی در این مسیر رخ دهد آسیب‌هایی به آموزش‌وپرورش و البته جامعه وارد می‌شود و بنابراینتائید شایستگی ورود افراد به شغل معلمی در بخشی از حوزه‌ها را گزینش انجام می‌دهد.

 

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی وزارت آموزش‌وپرورش، وی اضافه کرد: غفلت از این موضوع باعث می‌شود فردی که شایسته نیست سی سال به تربیت دانش آموزان بپردازد و در شخصیت دانش آموزان و آینده‌سازان تأثیر نامطلوب داشته باشد.

 

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به لزوم آموزش مستمر، اظهار کرد: نیاز است افرادی که در گزینش مشغول خدمت هستند، آموزش مستمر ببینند.

 

بطحایی در پایان تأکید کرد: گزینش بخش لاینفک منابع انسانی در هر سازمان است و بدون گزینش اهداف منابع انسانی سازمان به خطا می‌رود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------