دستور جهانگیری برای بررسی مشکلات تهران



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,اسحاق جهانگیری
«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری از وزیر راه و شهرسازی خواست بررسی مشکلات کلانشهر تهران و شهرهای پیرامون آن در دستور کار دبیرخانه «شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکززدایی از تهران» که در آن وزارتخانه مستقر است، قرار گیرد. 

به گزارش  ایرنا، چندی پیش محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران خطاب به جهانگیری نامه ای نوشت و خواستار ایجاد مدیریت هماهنگ و یکپارچه با احیا و اجرای سند مجموعه شهری تهران و تحقق حکمرانی منطقه‌ای شد.

 

معاون اول رئیس جمهوری نیز در پاسخ به نامه سالاری که از سوی دفتر این عضو شورای شهر تهران در اختیار رسانه ها قرار گرفت، خطاب به وزیر راه نوشته است: بررسی مشکلات کلانشهر تهران و شهرهای پیرامون آن در دستور کار دبیرخانه شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکززدایی از تهران قرار گیرد.

 

جهانگیری همچنین در نامه ای دیگر با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران در سال 97 که باحضور وزیران راه و شهرسازی، اطلاعات، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و تعدادی از نمایندگان مردم استان تهران در مجلس برگزار شد، از محمد اسلامی وزیر راه خواسته تا دبیر شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکززدایی از تهران را منصوب کند و دستور کار جلسات، نهایی و مصوبات آن شورا ابلاغ شود.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در نامه خود نوشته بود: مجموعه کلان‌شهر تهران و شهرهای پیرامونی دچار مشکلات متعدد و دامنه‌داری است که در نتیجه آنها کیفیت زیست و رضایت از زندگی حدود 16 میلیون نفر از جمعیت کشور به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و عواقب و تبعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و سیاسی-امنیتی این وضعیت سال‌هاست که از سوی کارشناسان هشدار داده ‌شده‌ است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------