مرگ ساعتی ۲ نفر در تصادفات در کشور/ ممنوعیت خرید و فروش خودروهای پلاک مناطق آزاد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, تصادفات
رییس پلیس راهور ناجا از مرگ میانگین ساعتی ۲ نفر درپی تصادفات رانندگی از ابتدای امسال تا روز گذشته خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در کشور گفت: در بحث تصادفات رانندگی وضعیت ما در دو سال گذشته خوب نبود و روند کاهشی آمار فوتی‌های تصادفات متوقف شد. حتی در سال ۹۶ این آمار۱.۲ درصد و در سال ۹۷ نیز ۱.۷ درصد رشد داشت.‌

 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون دست‌کم ۶۵۳۴ نفر در تصادفات جانباخته‌اند که آمار سه ماهه آن به تایید پزشکی قانونی رسیده و آمار تیر و مرداد تا روز گذشته تنها آمار فوتی‌های سر صحنه است.

 

هادیانفر افزود: طبق همین آمار به طور میانگین روزانه ۴۶ نفر و هر ساعت  ۲ نفر در تصادفات رانندگی کشور جان‌باخته‌اند.

 

ممنوعیت تردد خودروهای پلاک موقت لوکس و آمریکایی در خارج از مناطق‌آزاد 

وی در مورد تردد خودروهای دارای مناطق آزاد نیز گفت:خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد چون 90 درصد از عوارض دولتی را نداده‌اند و به همین دلیل تنها سالی یک ماه می‌توانند وارد دیگر نقاط کشور شوند و با توجه به اینکه تاریخ اخذ پلاک گذر موقت در پلاک نصب شده، پلیس با آن برخورد کرده و خودرو توقیف می‌شود.

 

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه خرید و فروش خودروهای پلاک مناطق آزاد ممنوع است، گفت: همچنین آن دسته از خودروهایی که جنبه تفاخر داشته باشند اجازه خروج از منطقه آزاد را نخواهند داشت و حتی یک ماه نیز نمی‌توانند وارد حوزه سرزمینی شود و بر این اساس خودروهای امریکایی و خودروهایی نظیر لامبورگینی، پورشه و ... اجازه تردد در هیچ نقطه‌ای از کشور به جز منطقه آزاد را نخواهند داشت.

 

انتقاد شدید پلیس راهور از شهرداری تهران

 

 

هادیانفر در مورد وضعیت ترافیکی شهر تهران اظهارکرد:  در این حوزه انتقاد به شهرداری تهران وجود دارد. شهرداران مناطق منازل مسکونی را به مراکز تجاری تبدیل کرده‌اند و این منازل بدون پارکینگ و ... مرکز تجاری شده‌اند. در همین بلوار مرزداران، خیابان پاسداران و ... ببینید این همه خانه به مغازه و آموزشگاه و رستوران و ... تبدیل شده و حتی یک پارکینگ هم ندارند. کار اساسی باید صورت بگیرد. چقدر ما میتوانیم جریمه کنیم وقتی خودرویی دیگر جایگزین می‌شود و دوباره همان چرخه ادامه دارد.

 

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: چرا شهرداری برای درآمد بیشتر خانه‌های مسکونی را تجاری می‌کند. وقتی این خانه‌ها تجاری شدند آن وقت مردم ماشین‌هایشان را کجا پارک کنند. حتی حیاط را نیز رستوران کردند. در خیابان پاسداران پشت به پشت ترافیک در پی همین رستوران‌ها و آموزشگاه‌ها و... ایجاد شده است و شهروندان نیز برای مراجعه به این مراکز باید خودروی خود را دوبله و سوبله پارک کنند. آیا اینجا می‌توانیم با جریمه کردن مشکلی را حل کنیم؟ آیا اگر خودرویی با با جرثقیل انتقال دهیم خودروی بعدی چند دقیقه بعد همان جا پارک نمی‌کند. بنابراین باید کار ریشه‌ای انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------