پیش‌بینی دمای زیرصفر در مناطق زلزله‌زده/ کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به پایداری جو در اکثر مناطق کشور طی دو روز آینده از دمای زیر صفر در مناطق زلزله زده شمال غرب کشور خبر داد. 

صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز (۲۰آبان) تا پنجشنبه (۲۳ آبان) در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است اظهار کرد: به سبب پایداری هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت پیش بینی می‌شود.

 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که  امروز (۲۰ آبان) در نواحی مرکزی خلیج فارس بارش پراکنده و احتمال رعد  و برق وجود دارد تاکید کرد: برای سواحل دریای خزر طی روز پنجشنبه (۲۳ آبان) بارش پراکنده و در روز جمعه (۲۴ آبان) بارش باران پیش بینی می‌شود.

 

ضیائیان ادامه داد: از امروز تا اواسط فردا غرب دریای عمان، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است همچنین امروز در نوار شرقی کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

 

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی هفته جاری در نواحی زلزله زده شمال غرب کشور هوای سرد ماندگار است و دمای کمینه برای منطقه میانه بین منفی یک تا دو درجه سانتیگراد و ناحیه سراب بین منفی ۷ تا ۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

وی با بیان این که طی سه روز آینده آسمان در مناطق زلزله زده کشور صاف تا قستمی ابری خواهد بود گفت: از بعد از ظهر پنجشنبه تا جمعه (۲۳ و ۲۴ آبان) در این مناطق افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

 

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف و غبار آلود با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۲ آبان) کمی ابری تا قسمتی ابری در بعضی ساعات غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------