توقیف خودروهایی با جریمه بیش از ۱۰میلیون ریالی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,جریمه
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: رانندگانی که جرائم آن‌ها بیش از ۱۰ میلون تومان است، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند چرا که براساس قانون این خودروها توقیف می‌شوند. 

سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آن دسته از رانندگانی که مبلغ جرائم رانندگی آن ها بیش از ۱۰ میلیون ریال باشد، مشمول توقیف فیزیکی و سیستمی می شوند.

 

وی ادامه داد: برابر این قانون رده های عملیاتی درون و برون شهری پلیس راهور نیروی انتظامی به محض رویت چنین خودروهایی، موظف به توقیف وسیله نقلیه در استان های کشور هستند تا این جرائم پرداخت شود.

 

ابراهیم پور اضافه کرد: رانندگان می توانند از طریق سامانه اینترنتی راهور ۱۲۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ و همچنین مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ از میزان تخلفات خودروی خود مطلع شوند.  

 

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا همچنین گفت: رانندگان وسائط نقلیه‌ای که مرتکب تخلفات رانندگی حادثه‌ساز می‌شوند علاوه بر اعمال جریمه رانندگی نمره منفی اخذ می کنند و در سوابق گواهینامه رانندگی آنان در سامانه اجرائیات ثبت می‌شود.

 

سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در صورت تکرار تخلفات یادشده و به حدنصاب رسیدن ۳۰ نمره منفی در مرحله اول گواهینامه آنان به مدت سه ماه ضبط و از رانندگی محروم می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: برابر تبصره ۲ ماده هفت همین قانون در صورتیکه متخلف به مدت ۶ ماه از زمان آخرین تخلف منجر به نمره منفی مرتکب هیچیک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود همه نمرات منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته بدون اثر می شود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول او محسوب می شود

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------