مرخصی اندوه در دانمارک قانونی شد



 بسياري از كشورهای دنيا در صورت فوت یکی از اعضای خانواده شهروندان،  برای مدت زمان كوتاه مدتی مرخصی در نظر می‌گیرند، اما در شرایط مشابه، دانمارک كار متفاوتي انجام می‌دهد. قوانین قبلی به والدین دانمارکی که فرزندی بیش از هفت ماهه را از دست داده‌اند، حق مرخصی غم به مدت ۱۴ روزه را داده بودند. با این حال قوانین جدید دانمارک این ماده را اصلاح کرد و مرخصی غم را شش ماه تمدید کرد. قانون مرخصی اندوه برای والدین در صورت مرگ کودکان و نوجوانان تا ۱۸ سال اعمال می‌شود.

 

پیتر هملگارد، وزیر کار دانمارک در بیانیه‌ای گفت: از دست دادن فرزند، صرف نظر از سن او که غم و اندوه فوق العاده ای است، بسیار وحشتناک است.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مرخصی اندوه

 

به گزارش سایت aftonbladet وزیر کار دانمارک اضافه کرد: من خوشحال هستم که ما به مردم مصیبت‌زده حق می‌دهیم که غم و اندوه خود را بدون نگرانی از بازگشت به کار، زندگی کنند.

 

همه احزاب سیاسی دانمارک از این تصمیم پشتیبانی کردند. این مرخصی در سال ۲۰۱۹ از سوی برخی شهروندان دانمارکی درخواست شد و طبق گفته رسانه های دولتی دانمارک، دولت این کشور اکنون در حال مطالعه راه‌های تأمین مالی و انجام اصلاحات لازم در این زمینه است.

 

تابناک باتو  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------