مسوولان آموزش و پرورش از بازماندگی تحصیلی ناشی از کرونا جلوگیری کنند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,آموزش و پرورش
فرماندار شهرستان قرچک گفت: شیوع ویروس کرونا، مشکلاتی را برای حوزه آموزش و پرورش به وجود آورده و لازم است تا مسوولان از بازماندگی تحصیلی ناشی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند. 

بهمن خطیبی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا، شرایط ویژه‌ای را برای آموزش و پرورش به وجود آورده و مسوولیت این نهاد را نسبت به سایر ارگان‌ها سنگین‌تر کرده است به ویژه که تعطیلی مدارس، امکان ترک تحصیل برخی از دانش آموزان را بیشتر کرده است.

 

وی افزود: تعلیم و تربیت، امر تعطیل برداری نیست و در ایام شیوع ویروس کرونا لازم است تا آموزش و پرورش ضمن توجه به کیفیت آموزشی، سلامتی دانش آموزان و دبیران را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار دهند تا نگرانی خانواده‌ها نیز برطرف شود.

 

وی گفت: با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حضور دانش‌آموزان و ارائه دروس به صورت غیرحضوری توسط دبیران، لازم است تا آموزش و پرورش به دغدغه فرهنگیان توجه کرده و شرایط مناسبی را برای فعالیت آنان فراهم کند.

 

خطیبی با تقدیر از تلاش شبکه بهداشت و کادر درمانی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و درمان بیماران ناشی از این ویروس گفت: شبکه بهداشت و درمان علاوه بر اقدامات عملی در مقابله با کرونا در حوزه نظارت نیز به خوبی عمل کرده و لازم است تا با سرکشی به مدارس، وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بررسی کند.

 

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش قرچک از تراکم جمعیت دانش‌آموزی بالایی برخوردار است و لازم است تا به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری که نقش مهمی در ضدعفونی اماکن عمومی بر عهده داشت به یاری آموزش و پرورش بیایند.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان ترک تحصیل و یا عدم ثبت نام برخی از دانش‌آموزان وجود دارد لذا آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی مناسبت و منسجم، زا بازماندکی تحصیلی کودکان پیشگیری و آنان را به حضور در مدارس ترغیب کنند.

 

در ایام شروع کرونا، مسائل تربیتی در مدارس فراموش نشود

امام جمعه قرچک نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هنگام بازگشایی مدارس گفت: مسائل پرورشی و تربیتی یکی از مهمترین دغدغه های جامعه و خانواده‌ها است و متولیان آموزش و پرورش در ایام شیوع ویروس کرونا، نباید این مهم را فراموش کنند.

 

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود: امروز که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا شده و این امر به تعطیلی چندماهه مدارس منجر شده است، جامعه بیش از گذشته قدردان زحمات و تلاش معلمان و فرهنگیان است.

 

وی اظهار کرد: امروز نقش معلمان در آموزش دانش‌آموزان بیش از گذشته معلوم شده و در شرایطی که آموزش‌های به صورت غیرحضوری و مجازی ارائه می‌شود، اثربخشی معلمان در ارائه مطالب آموزشی بیش از گذشته نمایان شده است.

 

بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در مدارس قرچک مشغول به تحصیل می‌باشند.

 

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------