عربستان: شرط اصلی شرکت در حج، دریافت واکسن کروناست



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
توفیق الربیعه وزیر بهداشت عربستان پذیرش شرکت‌کنندگان در مراسم حج سال آینده را مشروط به دریافت واکسن کرونا دانست و از آن به عنوان شرط اصلی مشارکت در مناسک حج نام برد. 

به گزارش روز سه شنبه روزنامه سعودی عکاظ، الربیعه گفت: دریافت واکسن کرونا برای افرادی که مایل به شرکت در مراسم حج هستند، لازم و ضروری است زیرا یکی از شرایط مشارکت در مراسم حج آینده است.

 

وزیر بهداشت عربستان با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته تزریق دوزهای واکسن کرونا به شرکت کنندگان در مراسم حج و عمره، گفت که ما باید نیروهای دست اندرکار مورد نیاز جهت راه اندازی مراکز بهداشت در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه و مدینه منوره و گذرگاه های ورود حجاج جهت ادای مناسک حج در سال ۲۰۲۱ را تامین و فراهم کنیم .

 

مراسم حج امسال با توجه به شیوع بیماری واگیردار کرونا به طور استثنایی برگزار شد و فقط حدود ۱۰ هزار تن از حجاج داخل عربستان در آن مشارکت کردند این در حالی است که تقریبا دو میلیون و ۵۰۰ هزار حاجی از سراسر جهان در حج سال ۱۳۹۸ حضور داشتند.

 

با توجه به اینکه عربستان سالانه درآمد زیادی از حج و عمره به‌ دست‌ می‌آورد لغو اعمال حج امسال برای مقابله با شیوع اپیدمی کرونا منجر به خسارت میلیارد دلاری به عربستان ‌شد. این خسارت حدود ۱۲ میلیارد دلار گزارش شده است.

 

همچنین لغو مراسم حج امسال ضربه جدی برای طرح چشم انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان ولیعد سعودی است که در آن افزایش شمار زائران یکی از راههای کاهش تکیه بر درآمدهای نفتی عنوان شده است .

 

انتخاب 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------