میانگین سالانه فرونشست در ایران چقدر است؟



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر میانگین سالانه فرونشست در ایران خبر داد. 

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ آقای محمد شکرچی‌زاده با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مناطق و فلات‌های کشور دچار فرونشست شده‌اند، گفت: در ایران میانگین سالانه فرونشست بین ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر است که در برخی از مناطق این میزان به ۳۸ سانتیمتر نیز می‌رسد.

 

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص موضوع فرونشست زمین و راهکارهای دولت و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره مقابله با این پدیده، افزود: با همکاری معاونت شهرسازی و معماری از مدت‌ها قبل مطالعه در خصوص موضوع فرونشست در تهران و سایر استان‌های کشور در حال پیگیری است.

 

وی تصریح کرد: درخواست کرده ایم، تکالیف وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نیرو و جهادکشاورزی در خصوص راهکارهای مقابله با فرونشست تعیین شود تا هم در برداشت آب‌های زیرزمینی و هم در اصلاح الگوهای کشت، اصلاحات و اقداماتی انجام بشود.

 

میانگین سالانه فرونشست در ایران چقدر است؟

شکرچی زاده توضیح داد: مقرر شده تا وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه آن از جمله معاونت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در طراحی مسیرهای جدید راه‌آهن و سایر حوزه‌های حمل‌ونقلی، معاونت حمل و نقل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر روی تاسیسات موجود از جمله پل‌ها و تونل‌ها، شرکت فرودگاه‌ها برای وضعیت فرونشست در فرودگاه و تاسیسات فرودگاهی، طرح نهضت ملی مسکن برای موضوع مکانیابی سایت‌های جدید، اقداماتی را انجام دهند. 

 

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، وضعیت فرونشست زمین در کشور را نگران‌کننده برشمرد و با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مناطق کشور و فلات‌های ایران دچار فرونشست شده‌اند، گفت: بناست تا برای حل معضل فرونشست، تصمیم ملی گرفته شود.

 

وی افزود: گزارش سازمان نقشه‌برداری حاکی از آن است که در ایران میانگین سالانه فرونشست بین ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر است که در برخی از مناطق این میزان به ۳۸ سانتیمتر نیز می‌رسد.

 

شکرچی زاده گفت: همچنین مطالعات نشان می‌دهد که در بسیاری از کشورها میانگین فرونشست حدود ۳ درصد است که این میزان در کشور ما به ۱۶ درصد رسیده است.

 

به گفته این مقام مسئول بررسی‌ها حاکی از این است که فرونشست در کشور ما ۵ درصد فرونشست معمول در دنیاست. چنانچه کار لازم در این خصوص انجام نشود می‌تواند اثرات زیان‌باری را به دنبال داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------