سهم موتورسواران در حوادث ترافیکی



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,تصادفا

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از سهم ۳۳درصدی موتور سواران در تلفات شهر تهران خبر داد و گفت در ۶ ماه نخست امسال ۳۱ موتورسوار در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند .

 به گزارش مهر، سردار سید تیمور حسینی در حاشیه مراسم تجلیل از موتورسواران نمونه گفت: بنابر آمار در ۵ ماهه نخست سال جاری ۳۱ تن در تصادفات نسبت به مشابه سال گذشته کمتر کشته شدند که این نشان از کاهش ۳۳ درصدی تلفات است.

 

وی افزود: موتور سواران بخش قابل توجهی از تلفات ناشی از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند، بر همین اساس ۳۳ درصد تلفات ۵ ماهه نخست سال در شهر تهران مربوط به موتورسواران است.

 

سردار حسینی بیان کرد: ۴تخلف موتور سواران از خطوط قرمز پلیس است و در صورتی که راکبی مرتکب یکی  از تخلف‌های عبور از چراغ قرمز؛ عبور از محل ممنوعه و عبور از معابر پیاده شوند و یا از کلاه ایمنی استفاده نکنند اعمال قانون می شوند بیشترین گلایه مردم نسبت به تخلفات موتور سواران است.

 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ‌بیان کرد: هدف از مراسم تجلیل از موتور سواران نمونه نشان دادن موتورسوارانی است که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند.

 

سردار حسینی افزود:‌ هر موتورسیکلتی که شماره گذاری می‌شود توانسته است تأییده استاندارد را دریافت کند. رسیدن به یک موتورسوار نمونه کاری آسان و راحت است و فقط کافی است به بایدها و نبایدها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: پلاک برخی از وسایل نقلیه سوخته و شماره پلاک ناخوانا است که این موضوع اتفاقی نبوده و از روی عمد نسبت به ناخوانا کردن پلاک خودرو اقدام می‌کنند که برابر قانون در صورت مشاهده، وسیله نقلیه توسط همکاران به پارکینگ منتقل و مالک اصلی وسیله نقلیه جریمه می شود،  پس از پرداخت خلافی با شرط ضمانت و تعهد خودرو به مالک تحویل داده می‌شود و راننده مکلف است به جهت تعویض پلاک به یکی از مراکز شماره‌گذاری مراجعه کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------