مدال طلای آرین سلیمی در تکواندو گرنداسلم/ بزرگی و کلهر به نقره و برنز رسیدند



تیم ملی تکواندو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تکواندوکاران کشورمان در روز نخست از رقابت‌های نهایی گرنداسلم چین موفق به کسب مدال ۳ نشان طلا، نقره و برنز شدند.

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مرحله نهایی رقابت‌های تکواندوی گرند اسلم 2023، امروز (یکشنبه - 13 فروردین ماه) به میزبانی چین در شهر ووشی آغاز شد. در روز نخست 34 تکواندوکار در اوزان 49- و 67- کیلوگرم زنان و 68- و 80+ کیلوگرم مردان به مصاف رقبای خود رفتند که تیم کشورمان هفت نماینده داشت و در نهایت آرین سلیمی با برتری مقابل همه رقبا در وزن 80+ کیلوگرم به نشان طلا دست یافت. دانیال بزرگی در وزن 68- کیلوگرم نقره گرفت و  رضا کلهر در همین وزن عنوان سوم و نشان برنز را به خود اختصاص داد.

 

براساس این گزارش، در وزن 80+ کیلوگرم، ابوالفضل عباسی و آرین سلیمی به قید قرعه در دور نخست به مصاف هم رفتند و در پایان سلیمی موفق شد در دو راند و با نتایج 8 بر 7 و 12 بر 9 به برتری رسیده و به نیمه نهایی صعود کند. سلیمی در ادامه مقابل «سانگیونک کانگ» از کشور کره جنوبی بعد از آنکه وقت اول را 13 بر 10 به حریفش واگذار کرد، در دو راند بعدی 20 بر 9 و 9 بر 7 به برتری رسید و راهی مبارزه نهایی شد.

 

وی در جدال برای کسب مدال طلا، «آتلسی» از ترکیه را پیش رو داشت که با ارائه یک مبارزه برتر و در دو راند متوالی با نتایج 12 بر یک و 12 بر 10 حریف خود را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد تا مسیرش برای کسب سهمیه المپیک پاریس 2024 بسیار هموار شود. 

 

در رقابت‌های وزن 68- کیلوگرم، دانیال بزرگی بعد از یک دور استراحت، متین رضایی را 2 بر صفر شکست داد و در مرحله نیمه نهایی مقابل «کانگ» از کره جنوبی 2 بر یک صاحب برتری شد و به فینال صعود کرد. در راند نخست این مبارزه بزرگی 18 بر 12 پیروز شد. در راند دوم در حالی که 7 بر 6 پیش بود، پنج اخطاره شد و راند سوم را نیز 20 بر 4 به سود خود خاتمه داد.

 

برزگی برای کسب مدال به دیدار «الوگ بک رشیدوف» قهرمان المپیک توکیو رفت و علی‌رغم ارائه یک مبارزه برتر در نهایت بازنده شد و نقره گرفت. وی راند اول را 5 بر 3 به سود خود خاتمه داد، در راند دوم و در حالی که مبارزه 6-6  در حال پایان بود؛ با اخطار داور، بزرگی 7 بر 6 بازنده شد. راند سوم نیز با همین نتیجه به سود تکواندوکار ازبکستانی به پایان رسید.

 

رضا کلهر دیگر نماینده ایران در این وزن در دور نخست استراحت داشت و در ادامه «هاکان رچبر» از ترکیه با رنکینگ چهار المپیک را 2 بر یک از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد. کلهر راند نخست را 7 بر 3 به رقیب خود واگذار کرد، اما در دو راند متوالی 17 بر 11 و 5 بر 4 صاحب برتری شد. کلهر در نیمه نهایی هم 2 بر یک مقابل «رشیدوف» قهرمان المپیک توکیو از ازبکستان باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. کلهر در دیدار رده‌بندی به مصاف «کانگ» از کره جنوبی رفت و با شکست حریف خود به مدال برنز رسید.

 

همچنین در همین وزن محمدصادق دهقانی با شکست برابر «هاکان رچپر» از ترکیه از دور رقابت‌ها کنار رفت. متین رضایی هم بعد از برتری 2 بر صفر مقابل «سیو» از چین، به دانیال بزرگی باخت و از جدول کنار رفت.

 

در وزن 49- کیلوگرم بانوان نیز سعیده نصیری نماینده کشورمان بود که به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه انگشت دست از حضور در مسابقات باز ماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------