زنوزی: من پژوی احمدی نژاد را نخریدم!/ وزیر ورزش پرسپولیسی است



اخبار,اخبار ورزشی,زنوزی
محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور با حضور در برنامه فرمول تاکید کرد مالکیت دو باشگاه از سوی او غیرقانونی است ولی این رفتار غیرقانونی در برخی وزارتخانه ها به شکل شدیدتری دیده می شود.

به گزارش ورزش سه، سیدعلی ضیا در نخستین قسمت از ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک میزبان محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور بود.


زنوزی در ابتدا گفت: من به فوتبال علاقه داشتم و از سال 75 از فوتسال شروع کردم و آن را در دهه هشتاد تبدیل به تیم فوتبال کردم از تیم استانی شروع شد و به تیم گسترش فولاد تبریز تبدیل شد.


وی افزود: به مردم سلام می کنم. ان شاءالله این روزها سریع تمام می شود. ویژه از کسانی که در این جریانات اخیر هموطنان را مداوا می کنند از پزشکان و پرستاران و همه کادر درمان تشکر می کنم. آنها از زندگی شان می گذرند تا زندگی ببخشند و این کار بزرگی است.


زنوزی با بیان اینکه خوشبختانه تا به امروز کسی کرونایی نشده است، گفت: تمرین ها تعطیل شده است و از امروز تراکتور تمرینات خود را تعطیل کرده است و باید ببینیم چه تصمیمی گرفته می شود. من فکر می کنم در کل جهان فوتبال بازی نشود و جان انسان ها ارزش بیشتری از این حرفها دارد.


وی درباره اینکه با خریدهای این باشگاه آن را تیم کهکشانی می خواندند اما بعد از باخت ها دچار افت شد و از دنیزلی نیز بیشتر انتظار می رفت، توضیح داد: آقای دنیزلی خودش رفت. ما می خواستیم بماند. ایشان از زلزله ترسیده بود و در مصاحبه هم این را گفت. به هر حال در فوتبال فراز و نشیب وجود دارد و یک تیم هرچقدر موفق باشد در برخی بازی ها به مشکل می خورد. البته مشکلات اساسی من از داخل نیست. شاید یک سری مشکلات در تیم داشته باشیم اما مشکلات اساسی ما چیزهای دیگری است که کاری از دستمان درباره شان برنمی آید. نمی توانیم آن را اصلاح کنیم و کسی حرف گوش نمی دهد.


وی تصریح کرد: نفوذ وزارت ورزش در فدراسیون مشکل اساسی است. وزارت ورزش تیم های خاصی را مدیریت می کند و سهامدارشان است.


زنوزی در پاسخ به اینکه آیا منظورتان شایعه پرسپولیسی بودن وزیر ورزش است، گفت: واقعا شایعه است؟! خود آقای انصاری فرد تایید کرد و در صداوسیما گفت که ایشان همه تصمیمات را می گیرد بدون اینکه من مدیرعامل اطلاع داشته باشم شبانه با هیات مدیره جلسه می گذارند. این را آقای انصاری فرد سه چهار روز پیش در تلویزیون گفت.
وی تاکید کرد: در هر حوزه ای هرکسی در جایگاه خودش نباشد آن صندلی و پست را خراب می کند.


زنوزی در پاسخ به اینکه آیا سوم بودن تراکتور در جدول به خاطر پرسپولیسی بودن وزیر ورزش است، گفت: این را صد در صد خود شما هم می دانید. وقتی هرکسی را سر جایگاه خودش استفاده نکنید مشکلاتی به وجود می آید در صنعت و اقتصاد هم همین است. وقتی ما از سیاست بزنیم و به اقتصاد بپردازیم مثلا یک نماینده رای نیاورد و دوستش در دولت که پستی دارد او را در بخش اقتصادی بگذارد، همانطور که من نمی توانم یک کار سیاسی کنم یک سیاستمدار هم نمی تواند کار اقتصادی انجام بدهد و اینگونه کارهای اقتصادی کشور به مشکل می خورد.


مالک باشگاه تراکتور در پاسخ به اینکه تیم داری کار اقتصادی است یا ورزشی، تاکید کرد: باشگاه داری یک صنعت است اما فعلا در کشور ما به آن صورت جا نیفتاده است. کسی که اقتصادی نیست آن کار را خراب می کند و خیلی از شرکت ها به خاطر سومدیریت زمین خوردند. در ورزش هم همین است و وقتی کسی در حد کارمند روابط عمومی یک باشگاه است به مجری و گزارشگر تبدیل می شود این اتفاقات می افتد و همه چیز قاطی شده است. سر همین موضوع من یک نامه به ریاست صداوسیما هم ارسال کردم. من از گزارشگران شما انتقاد دارم.


وی در پاسخ به اینکه تراکتور چه زمانی قهرمان نیم فصل می شود گفت: هروقت بگذارند!


زنوزی در این باره که مگر شما به خاطر باخت هایتان در جایگاه سوم نیستید، تاکید کرد: دلیل باخت هایمان چیست؟ شما فیلم ها را نگاه کنید داوری موثر است. من نمی گویم در داوری ها مسائلی اتفاق می افتد اما تعصب در آن هست. من نسبت به این گفته ادعا دارم. ان شاءالله وجود نداشته باشد ولی دارد.


وی درباره اینکه پژوی احمدی نژاد را به بالاترین قیمت خریده است، گفت: من نخریدم و هرکسی خریده به خاطر کار خیر این را کرده است. مثل اینکه یک بازیکن فوتبال پیراهن خود را که ذاتا قیمتی ندارد می فروشد. این پیراهن از نظر معنوی قیمت دارد و پول آن صرف کارهای خیر می شود. ماشین آقای احمدی نژاد را من نخریدم اما اعتقاد دارم کسی که آن را خریده برای کار خیر خریده است. اینکه چرا این را عنوان کردند و می خواستند مرا با این بزنند نمی دانم دلیل اش چیست. این کار درستی بود که بد طرح شد. چند نفر هم در فضای مجازی دیدم که با این خودرو عکس گرفته بودند و کسی که خریده بود قدری شبیه من بود.



وی درباره بحث مالکیت دو باشگاه که غیرقانونی است، گفت: بله غیرقانونی است اما همه در کشور ما دارند این کار را انجام می دهند. از وزارت ورزش بگیر تا پایین. وزارت صنایع و نفت و... ما دو تا داریم برخی از آنها 4 تا دارند. شائبه هایی هم درباره نتایج بود اما اعتقاد من بر این است که هیچ موقع تراکتور بیشتر از سه امتیازی که در بازی با ماشین سازی به آن نیاز داشت نمی توانست به آن احتیاج داشته باشد. در آن بازی ثابت شد تراکتور با تمام قدرتش به ماشین سازی دو هیچ باخت. اگر این مشکل بود چرا ماشین سازی برد؟ تراکتور به شدت به آن سه امتیاز نیاز داشت تا دوباره به کورس برگردد. من وجدانم راحت است و شب می خواهم راحت سر به بالش بگذارم و مثل برخی شب ها جلسه نمی گذارم که یک سری کارها انجام بدهم.


زنوزی درباره غیرت تبریزی ها روی تیم تراکتور و آیا او از وظیفه سنگین نگهداری از این تیم خصوصی برمی آید، گفت: شرایط اقتصادی کشور ما مهیا نیست و طرح اقتصادی ما زمان بر می شود. هزینه فوتبال را من پرداخت می کنم یا آن یکی تیم؟ از حاشیه های فوتبال دارند سود می برند. در حالی که می شود کار اقتصادی باشگاه تعریف شود و باشگاه سودده شود. اعتقاد من این است که این سه باشگاه می توانند 10، 15 درصد اقتصاد کشور را به دست بگیرند؛ پیروزی، استقلال و تراکتور.


وی درباره اینکه چرا با نام بردن از "پیروزی" طرفداران پرسپولیس را ناراحت می کند، اظهار کرد: ما باید یاد بگیریم به همدیگر احترام بگذاریم اما وقتی این کار را نمی کنیم و از حقوق دیگران سواستفاده می کنیم باشگاه ها را به این سو سوق می دهید. این از جایگاه امثال خود شما شروع می شود. منظورم کسانی است که در جایگاه های مختلف می نشینند و قضاوت باعدالت ندارند. مثلا یک مجری به خاطر تیم خودش سعی می کند کارشناسی ها را هدایتی شده پیش ببرد و عدالت اجرا نمی شود و تیم ها به جان هم می افتند. وقتی شما در استادیوم آزادی هوادار سپاهان را طبقه اول و هواداران پرسپولیس را طبقه دوم می گذارید این یک معنی دارد و آن اتفاقات هم دیدید که افتاد.


ضیا نیز به تجربه حضور خود در استادیوم و ناراحتی بچه های سپاهان از جایگاهشان اشاره کرد و زنوزی گفت: ما این فضاها را ایجاد می کنیم تا هواداران با هم به مشکل بخورند. وقتی در رسانه ملی درست قضاوت نمی شود و مجری و گزارشگر کارش را درست انجام نمی دهد و با تعصبات خاص مجری گری را انجام می دهد انتظار نداشته باشید آنجا را اصلاح کنید. مگر ما سه تیم پرطرفدار در کشور نداریم؟ سپاهان در رده چهارم است و من مدافع تیم های شهرستانی هستم. چرا باید شبکه سه به صورت خاص فقط برای تیم های تهرانی باشد؟


مالک باشگاه تراکتور در پایان گفت: وضعیت کشور در حالت بحران است اما مردم نترسند.  این بحران را هم پشت سر می گذاریم. وضعیت کسب و کار به مشکل خورده و امیدوارم مسئولان به ویژه از واحدهای کوچک حمایت کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------