رییس سازمان لیگ: به لغو لیگ فکر نمی‌کنیم



اخبار,اخبار ورزشی
سهیل مهدی درباره احتمال لغو لیگ گفت: اصلا به لغو رقابت‌ها فکر نمی‌کنیم و بیشتر به دنبال راه‌حل‌های برگزاری هستیم. لغو لیگ عواقب و داستان‌های خاص خود را دارد و سعی می‌کنیم لیگ را ادامه بدهیم.

به گزارش خبرورزشی، وضعیت لیگ برتر ایران نیز مانند بسیاری از کشور‌ها نامشخص است و بحث احتمال لغو کامل مسابقات مطرح شده با این حال رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ از تلاش برای تمام کردن لیگ برتر می‌گوید.

 

سهیل مهدی در این خصوص گفت: منتظر تصمیم ستاد کرونا هستیم. آن‌ها باید تشخیص بدهند که چه زمانی شرایط بحرانی سپری می‌شود تا کار را از سر بگیریم. امیدواریم تا نیمه فروردین ماه مجوز آخر این ماه را بدهند تا ما هم از تیم‌ها بخواهیم تمرینات خود را شروع کنند.

 

وی درباره احتمال لغو لیگ گفت: اصلا به لغو رقابت‌ها فکر نمی‌کنیم و بیشتر به دنبال راه‌حل‌های برگزاری هستیم. لغو لیگ عواقب و داستان‌های خاص خود را دارد و سعی می‌کنیم لیگ را ادامه بدهیم. البته تعطیلی و یا برگزاری لیگ برای لیگ برتری‌ها به واسطه شرایط زیر ساخت و امکانات تیم‌ها می‌تواند بهتر قابل مدیریت باشد، اما در دسته‌های پایین‌تر با توجه به هزینه‌های زیادی که شده و مشکلات برگزاری با زیر ساخت‌های ضعیف، تیم‌ها را دچار مشکلات بیشتری می‌کند و ما نمی‌توانیم از کنار آن‌ها به سادگی عبور کنیم.

 

مهدی درباره زمان آغاز فصل بیستم لیگ برتر گفت: سعی می‌کنیم لیگ بعدی را در تاریخ مقرر آغاز کنیم، اما اینکه در چه زمانی لیگ فعلی به پایان برسد هم مهم است. طبق قانون باید یک فاصله زمانی ۷۵ روزه بین دو لیگ داشته باشیم مگراینکه با مجوز فیفا این فاصله کوتاه‌تر شود که آن هم به بازیکن فشار آورده و مشکلات خاص خودش را دارد.

 

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه شنیده می‌شود قرار است ادامه لیگ قهرمانان آسیا به‌صورت متمرکز برگزار شود به فرهیختگان گفت: این موضوع تصمیم AFC نیست بلکه پیشنهاد عربستان و امارات از یک سو و درخواست قطر از سوی دیگر است هرچند بعید است زمان درخواستی ۳ کشور با هم تقارن داشته باشد با این حال این موضوع نیز به ضرر تیم‌های ایرانی است، چون قرار بود دور برگشت لیگ قهرمانان در کشورمان برگزار شود که با برگزاری لیگ متمرکز، باز هم باید به خارج از کشور برویم.

 

وی درباره زمان رقابت‌های انتخابی جام جهانی گفت: فعلا مقرر شده تا ادامه این رقابت‌ها شهریور و مهر برگزار شود. فعلا که با این وضعیت کل دنیا آچمز شده و باید صبر کنیم تا ببینم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. در نهایت امیدواریم با برطرف شدن مشکلات، هر چه سریعتر به شرایط عادی بازگردیم.

 

مهدی درباره اینکه آیا از تصمیم سایر کشور‌ها در خصوص لیگ برتر ایران الگوبرداری خواهد شد یا خیر گفت: ما راه حل‌های خودمان را داریم و به قول یکی از مسئولان فدراسیون ایتالیا برای هر لیگ باید جداگانه با توجه به شرایط خودش تصمیم گیری کنیم. این جمله درستی است و ما هم باید بر اساس شرایط خاص خودمان و برحسب ضوابط و امکاناتی که داریم تصمیم گیری کنیم هرچند با توجه به قدمت و تجربیات لیگ‌های مطرح اروپایی، تصمیمات آن‌ها نیز قابل بهره برداری خواهد بود و اینطور نیست که نخواهیم تجربیات آن‌ها را هم ببینیم. جالب اینکه برگزاری بدون تماشاگر رقابت‌ها ابتدا در ایران اجرایی شده و سپس به کل دنیا سرایت پیدا کرد و لزومی ندارد همه چیز از اروپا آغاز شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------