آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش کمیته انضباطی به شادی جنجالی جواد نکونام و اظهارات حسینی

حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی به رفتارها و صحبت‌های سرمربی و دروازه‌بان تیم استقلال واکنش نشان داد. حسین عبداللهی در خصوص…

نامجومطلق: فرصت را از دست دادیم/ سرمربی تراکتور: تا تکلیف دیدارهای عقب‌افتاده مشخص نشود، بازی نمی‌کنیم!



اخبار,اخبار ورزشی,نامجومطلق
مربی تیم فوتبال استقلال معتقد است که تیمش با وجود ۵ روز تمرین نکردن، برابر تراکتور بازی خوبی به نمایش گذاشت.

به گزارش ایسنا، مجید نامجو مطلق مربی استقلال در نشست خبری پس از تساوی تیمش برابر تراکتور اظهار کرد: همان‌طور که مستحضر هستید با تیم پرستاره تراکتور بازی داشتیم. با توجه به مشکلاتی که در این هفته روبرو بودیم، ما ۵ روز بدون تمرین سپری کرد و تنها توانستیم ۲ تا یک ساعت بازی کنیم که در تمرین اول با ۱۲ نفر و در تمرین دوم با ۱۷ نفر خود را آماده این دیدار سنگین کنیم.

 

وی ادامه داد: در نیمه اول بازی متعادلی را دیدیم که موقعیت‌های کمتری روی دروازه‌ها به وجود آمد. البته تیم ما با توجه به این که یک مقدار بدن بازیکنان هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده بود و تنفس آن‌ها به دلیل ۵ روز بی تمرینی و استرس ناشی از آن مشکل داشت. متاسفانه نیمه اول نیمه باکیفیتی از سمت تیم ما و تراکتور نبود. بعد از بازی با فولاد، آقای مجیدی تصمیم گرفت سیستم تیم را عوض کند و از سیستم ۲-۵-۳ به سیستم مورد علاقش یعنی ۳-۳-۴ تغییر تاکتیک دادیم که تعطیلی تمرینات باعث شد نتوانیم روی این سیستم تمرینات کافی را داشته باشیم. نیمه نخست را با همان سیستم ۲-۵-۳ آغاز کردیم اما با اصرار مجیدی سیستم تیم را در نیمه دوم به ۳-۳-۴ تغییر دادیم و این تغییر سیستم جواب داد و تیم ما فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه تراکتور ایجاد کردیم که متاسفانه تبدیل به گل نشد.

 

نامجومطلق اضافه کرد: نکته‌ای که می خواستم عرض کنم این است که در این مدت با توجه به یکی دو تا آسیب‌دیدگی که داشتیم به بدنسازی ما انتقاد شد. ما الآن ثمره آن دوران بدنسازی را در استقلال می بینیم و تیمی که ۵ روز بازیکنانش تمرین نکرده بودند، ۹۰ دقیقه دویدند و این نشان می دهد ما در دوران آماده‌سازی، روند درستی داشتیم اما متاسفانه این ۵ روز تمرین نکردن روی این مساله تاثیر گذاشت. با توجه به این که امروز رقبای ما در کسب نتیجه موفق نبودند، ۳ امتیاز می توانست به ما کمک کند اما امیدواریم بتوانیم در آینده این ۳ امتیازی که امروز لایقش بودیم را جبران کنیم و در جدول به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم.

 

مربی استقلال در خصوص حضور بازیکنانی که گفته شده بود به کرونا مبتلا شدند اما امروز بازی کردند، توضیح داد: در دو مرحله جواب تست ما آمد. در مرحله اول ۸ بازیکن جزو مبتلاشده‌ها بودند که شامل ۵ بازیکن و ۳ نفر از عوامل ما می شد. در مرحله دوم در بازی که با پارس جنوبی داشتیم و عازم فرودگاه شدیم و حتی کارت پرواز گرفتیم، به ما گفتند که ۵ بازیکن دیگر مبتلا شدند. من حتی روی ۲۵ درصدی که گفته شده صحبت دارم که روی چه معیاری به آن رسیده‌اند. به هر حال در تست مجددی که از بازیکنان ما گرفته شد متاسفانه تعداد جدیدی از بازیکنان تستشان مثبت اعلام شد و یکسری بازیکنان ما که تستشان قبلا مثبت شده بود، منفی شد. همین امروز هم تست یک بازیکن ما یعنی سیاوش یزدانی مثبت اعلام شد. می خواهم بگویم سرایت این ویروس خیلی بد است. سیاوش دو روز پیش با ما بازی کرد و تستش منفی بود اما امروز تستش مثبت اعلام شد. این بیماری خطرناکی است زیرا قدرت نشرش زیاد است. سلامتی بازیکنان از همه چیز برای ما مهم‌تر است.

 

او درباره به خطر افتادن سهمیه آسیایی استقلال گفت: در جدول امتیازها نزدیک است و ما شانس زیادی با توجه به بازی‌های باقی مانده داریم. فکر می کنم با فوتبالی که در نیمه دوم استقلال انجام داد می تواند به ما کمک کند که در بازی‌های بعدی عملکرد خوبی داشته باشیم.

 

نامجومطلق درباره غیبت غفوری و میلیچ در دو سمت میدان گفت: غفوری کاپیتان تیم ماست و بازیکن بزرگ و باکیفیتی است و میلیچ هم بازیکن خوب ما است. امروز در چپ از زکی‌پور و در راست از دشتی استفاده کردیم. پس از تغییر سیستم و استفاده از دفاع ۴ نفره به جای دفاع ۳ نفره، اوضاع بهتر شد. ما ۲ هفته قبل می خواستیم از این سیستم جدید استفاده کنیم اما تعطیلی تمرینات باعث شد ریسک نکنیم. نظر مجیدی درباره این سیستم بسیار مثبت است و خدا را شکر بعد از بازی با فولاد این سیستم را بیشتر امتحان می‌کنیم. این بازیکنان هستند که کیفیت سیستم را مشخص می کنند اما این جابجایی‌ها می‌تواند به ما کمک کنند.

 

او درباره اظهارنظرهای افاضلی عنوان کرد: او دوست خوب من است و چند کلاس حرفه‌ای را با هم شرکت کردیم. صحبت او خیلی منطقی نیست. در همان پروازی که می خواستیم به جم برویم، ۲ بازیکن ما در همان پرواز مبتلا شده بودند. افاضلی باید درک کند که اگر این دو نفر در آن پرواز با ما به جم می آمدند، هم سلامتی خود ما به خطر می‌افتاد و هم به سلامتی مسافران دیگر و هم به سلامتی بازیکنان پارس جنوبی لطمه می‌زدیم. ما استقبال می کنیم که مدارک به فیفا ارائه شود زیرا فیفا متوجه می‌شود که ما در چه شرایطی داریم فوتبال برگزار می کنیم.

 

نامجومطلق درباره این که گفته شده در هر شرایطی می خواهند فوتبال برگزار شود تصریح کرد: در شرایطی که همه پروتکل‌ها رعایت شود. اگر پروازهای ما را ببینند چه تصمیمی راجع به پروازها می‌گیرند. در همان پرواز ۳۰۰ نفر به هم چسبیده بودند و اگر رییس فیفا آن را ببیند آیا حرفش را تکرار می کند؟ همین تیم فولاد ۱۶ نفر مبتلا به ویروس کرونا داشت و رییس فیفا گفته بازی‌ها باید به شرطی برگزار شود که به سلامتی کسی آسیب نزند. آیا آمارها به این صورت است که شرایط آماده برگزاری است؟ ۸ یا ۹ شهر ما وضعیت قرمز دارند. تیم دینامودرسدن در آلمان ۲ نفر از بازیکنانش ویروس کرونا گرفتند کل تیم به قرنطینه رفت پس ما دوست داریم بازیکنانمان با سلامت کامل از این شرایط عبور کنند.

 

الهامی: تا تکلیف بازی‌های معوقه مشخص نشود، می‌خواهم دیگر به میدان نرویم

ساکت الهامی سرمربی تیم فوتبال تراکتور در نشست خبری پس از تساوی تیمش برابر استقلال حاضر شد و اظهار کرد: بازی همانطور که پیش‌بینی کرده بودیم، سخت بود. هر دو تیم به دنبال نباختن بودند. هم ما و هم استقلال موقعیت‌هایی داشیتم و دو تیم خوب بازی کردند.

 

وی ادامه داد: خوشحالم که استقلال با تمام نفراتش مثل دیاباته و اسماعیلی بازی کرد. امیدوارم در ادامه راه به هدفی که دارم برسیم و بعد از مدت‌ها تراکتور را آسیایی کنیم. قطعا شجاعی و دژاگه بازیکنان تاثیرگذاری هستند اما این دو دیر به ما اضافه شدند. شجاعی از ناحیه کمر و مچ مصدوم شد اما بازیکنان جوان ما عالی بازی کردند.

 

الهامی اضافه کرد: از ابتدا هم می دانستیم بازی برگزار می‌شود. استقلال حقش بود که بازیکنانش را داشته باشد. مشکل اینجاست که قانونی وجود ندارد و هر کسی قانون را طوری توصیف می کند که دوست دارد. به عنوان مثال استقلال می خواهد با تمام بازیکنانش بازی کند و من هم دوست دارم تیمم وقتی در شرایط مسابقات افتاده است، بازی کند. عدالت باید رعایت شود زیرا مثلا الآن فولاد می‌داند که هم استقلال و هم تراکتور در بازی سختشان متوقف شدند و آن‌ها می دانند که باید با چه روشی مقابل نساجی بازی کنند و چه نتیجه‌ای به نفع آن‌هاست.

 

او ادامه داد: من بعد از این از مالک باشگاه درخواست می کنم که تا زمانی که تکلیف بازی های عقب افتاده فولاد مشخص نشده، ما بازی‌ها را ادامه ندهیم زیرا در مسیری قرار گرفته‌ایم که یک تیم با یک نتیجه متفاوت آسیایی شود یا نشود. من این را به مالک باشگاه می گویم تا او نظر آخر را بدهد. در این بین هم می‌توانند بازی‌های جام حذفی را برگزار کنند تا فینالیست‌های آن جام هم مشخص شود.

 

سرمربی تراکتور درباره داوری اظهار کرد: از اکرمی تشکر می کنم که داوری خوبی داشت. اعتراض من به صحنه درگیری شجاعی و چشمی بود اما اتفاق خاصی نبود و من از تیم داوری تشکر می کنم که باعث شد بازی به حاشیه نرود.

 

وی درباره افت کیفیت تراکتور در نیمه دوم گفت: نیمه اول هر دو تیم بهتر بازی کردند اما در نیمه دوم هر دو تیم استرس گل خوردن داشتند. بازی استقلال و تراکتور یک داربی است و امتیاز گرفتن برای هر دو تیم حائز اهمیت بود. استقلال در بازی‌های قبلی بدشانسی آورده بود و امروز بازی خوبی انجام داد و ما هم پا به پای آن‌ها جنگیدیم.

 

***

 

قلعه‌نویی: دلم می‌سوزد که مزد زحماتمان را نمی‌گیریم

امیر قلعه‌نویی پس از توقف تیمش مقابل پارس جنوبی جم در کنفرانس خبری بعد از بازی اظهار کرد: به آقای افاضلی تبریک می‌گویم. دیگر نمی دانم چه بگویم چرا که تیممان به این خوبی فوتبال بازی می‌کند. از پنالتی گرفته تا ضربه تیر دروازه بسیار خوب بودیم. روی یک توپ معمولی سه نفر از بازیکنانمان اشتباه کردند و گل خوردیم. روی توپ معمولی گل خوردیم. دلم برای زحمت بازیکنانمان می‌سوزد.

 

او ادامه داد: اگر تیممان خوب نبود می‌گفتم. دلم می‌سوزد که مزد زحماتمان را نمی‌گیریم. واقعا بد شانس بودیم که توپمان گل نشد و محمد طیبی و سعید آقایی اشتباه کنند و گل بخوریم. به بازیکنانمان خسته نباشید می‌گویم. نمی‌توانم از آن‌ها خورده بگیرم چرا که بازی خوبی ارائه دادند.

 

سرمربی سپاهان اصفهان درباره داوری گفت: حداقل دو پنالتی برای ما نگرفتند. امیدوارم من اشتباه کرده باشم. به گروه داوری خسته نباشید می‌گویم ولی نمی‌دانم چه بگویم. باید به خودمان خرده بگیریم چرا که وقتی گل نمی‌زنیم باید گل بخوریم.

 

او درباره زیاد شدن اختلاف تیمش با پرسپولیس هم گفت: ما تلاشمان را همچنان می‌کنیم و امیدواریم. از این فوتبال نمی‌شود ایراد گرفت و فقط بد شانس و کم شانس بودیم که موقعیت‌هایمان گل نشد.

 

افاضلی: تیم قلعه‌نویی دنیا و آخرت را با هم دارد

هومن افاضلی پس از تساوی تیمش مقابل سپاهان اصفهان در کنفرانس خبری بعد از بازی اظهار کرد: بسیار بازی سختی بود. تیم سپاهان بسیار سازمان‌مند بود و آقای قلعه‌نویی تیمی درست کرده که هم دنیا و هم آخرت را دارد. هم شانس کسب سهمیه دارد و هم آینده را در اختیار خود دارد. باشگاه سپاهان روزهای درخشانی در پیش دارد. کمی طول کشید تا از آن وضعی که دو، سه سال پیش گرفتارش شدند، بیرون بیایند. وضعیت خوب این تیم یعنی سرمایه گذاری خوبی پشت این تیم بوده است و مربی بزرگی دارند.

 

او درباره اعتراضات دستیارانش در دقایق آخر بازی گفت: فقط وقتی که می توانم کمک کنم به کنار زمین می‌روم و در دیگر دقایق، مربی‌ها حضور دارند. به هر حال فوتبال، یک بازی است که احساسات زیادی را درگیر می‌کند و اگر احساسی نداشته باشید نمی‌توانید فوتبال بازی کنید و این‌ها جزو بازی هستند. ضمن این که به داوری تبریک می گویم و فکر نمی‌کنم اشتباهی هم در این بازی داشتند.

 

افاضلی درباره حضور محسن بنگر بازیکن سابق سپاهان روی نیمکت پارس جنوبی جم عنوان کرد: بنگر هشت سال برای سپاهان بازی کرد و کاپیتان این تیم بود و قهرمانی‌های زیادی با این تیم به‌دست آورد. اثری که از خودش اینجا گذاشته جزو افتخارات سپاهان است و حیف است که یک عکس از او روی دیوار راهروی ورزشگاه نیست. او اینجا زحمت کشیده و سپاهان را دوست دارد و این کمی برای من عجیب بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------