ایران – عراق در زمین بی طرف/ پروسه تست‌ دوپینگ در فوتبال تغییر کرد



دیدار تیم ملی ایران و عراق،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
براساس گزارش یک رسانه‌ عراقی، دیدارهای خانگی تیم ملی فوتبال این کشور در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، حساب کاربری Soccer Iraq در توییتر با انتشار تصویر نامه ارسالی فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) به فدراسیون فوتبال عراق نوشت: براساس تایید نامه فیفا، دیدارهای خانگی تیم ملی عراق در سومین و آخرین مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ورزشگاه بی‌طرف برگزار خواهد شد.

 

براساس اعلام این رسانه، دوحه قطر گزینه محتمل عراق برای میزبانی از رقبای خود خواهد بود.

 

فدراسیون فوتبال عراق به‌تازگی با «سرچکو کاتانس» سرمربی اهل اسلوونی این تیم قطع همکاری و «دیک ادووکات» هلندی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور منصوب کرد.

 

تیم ملی عراق در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با تیم‌های ملی ایران، امارات متحده عربی، سوریه و لبنان هم‌گروه است. 

 

***

 

باقری دستیار اسکوچیچ ماند/ حضور موقت مربی پرسپولیس در تیم ملی

مربی تیم پرسپولیس تا پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی در کادرفنی تیم ملی فوتبال کشورمان حضور دارد.

 

به گزارش فارس به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، جلسه شهاب عزیزی‌خادم، رئیس این فدراسیون با کریم باقری برای ادامه همکاری، این چهره ملی فوتبال با کادرفنی تیم ملی برگزار شد‌.

 

باقری که در چهار بازی حساس تیم ملی در مرحله قبلی انتخابی جام جهانی تیم ملی را همراهی کرد، حالا دوباره با فدراسیون فوتبال توافق کرد که تا پایان بازی‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هم در کنار تیم ملی حضور داشته باشد. 

 

البته با توجه به قراردادی که کریم باقری با پرسپولیس دارد، وی فقط در زمان برگزاری اردوها و مسابقات و تعطیلی مسابقات  باشگاهی به عنوان دستیار سرمربی کنار تیم‌ملی حضور خواهد داشت.

 

***

 

پروسه تست‌ دوپینگ در فوتبال تغییر کرد

سرپرست دپارتمان پزشکی فدراسیون فوتبال از تغییرات در پروسه تست گیری‌های بین المللی دوپینگ در فوتبال خبر داد.

 

مهر نوشت: دکتر بهار حسن میرزایی سرپرست دپارتمان پزشکی فدراسیون فوتبال به سایت این فدراسیون، گفت: به دنبال برگزاری وبینار معرفی کیت‌های جدید کنترل دوپینگ فیفا در تاریخ ۲۴ فروردین ماه، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد در مسابقات آتی خود شروع به استفاده از این کیت‌های کنترل دوپینگ جدید خواهد کرد.

 

وی اضافه کرد: از تفاوت‌های کیت جدید می‌توان به استفاده راحت تر، کاهش اجزا و کاهش پسماند و سبک وزن تر و امن تر بودن آنها اشاره کرد. همچنین از سال آینده میلادی، فیفا و AFC به طور همزمان استفاده از سامانه مرکزی کنترل دوپینگ را شروع خواهند کرد. این سامانه متعلق به وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) است که پروسه تست گیری ها با حذف پروسه قبلی که بر پایه فرم‌های کاغذی بود، به شکل کاملاً آنلاین ارتقا خواهد یافت.

 

این تغییرات در حالی رقم خورده است که استقلال، پرسپولیس و تراکتور از شهریور ماه در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان خود می‌روند. تیم ملی ایران هم در شهریورماه دو بازی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------