استیلی: تیم ملی 9 خرداد عازم قطر می‌شود



حمید استیلی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مدیر تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما پاسخگو‌ هستیم اما وقتی جواب هم می ‌دهیم انواع تهمت‌ها را در داخل و خارج به ما می‌زنند.

به گزارش فارس، حمید استیلی درباره دلیل لغو بازی تیم ملی فوتبال ایران و کانادا اظهار داشت: مدیر روابط عمومی و دوستان اندرکار صحبت کردند. مسائل فنی قطعا در لغو بازی تاثیرگذار نبود و بیشتر مسائل سیاسی سبب شد یک بازی ما از بین برود. واقعاً یک اردوی خیلی مهم در کانادا داشتیم. از قبل با فدراسیون کانادا صحبت کرده بودیم که سه بازی در این کشور انجام دهیم اما خلف وعده کرده و به وعده‌های خود عمل نکردند.

 

وی درمورد اینکه آیا این موضوع که صحت دارد فدراسیون کانادا بندی را در قرارداد گذاشته بود که طبق آن در صورت اتفاقات فوری می‌تواند این مسابقه را لغو کند، گفت: در رابطه با بندهای قرارداد هیچ اطلاعی ندارم زیرا روابط بین الملل و افرادی که کار حقوقی انجام می‌دهند، پیگیر این موضوع بودند‌. این موضوع در حیطه اختیارات ما نیست. ما به احترام تمام مردم عزیز و اهالی رسانه پاسخگو هستیم. دیدید هر زمان سوال کردید در خدمت بودیم.

 

مدیر تیم ملی فوتبال ایران افزود: این یکی دو روز صحبت از این بود ما پنهان شدیم اما اینگونه نیست‌. در خدمت هستیم و تمام کارهایی که در حوزه اختیارات مان بوده صد در صد انجام داده ایم اما درباره لغو بازی با کانادا برخی مسائل پیش آمد. خودتان می دانید بیشتر بحث سیاسی بود. همیشه ایرانی‌ها در هر جای دنیا چه زمانی که بازی می کردیم چه زمانی که مربیگری کرده ایم، استقبال فوق العاده خوبی از ما داشتند.

 

استیلی اضافه کرد: اولین‌ بار بود که این اتفاق افتاد‌‌. حتی طبق صحبتی که با خطیب زاده(سخنگوی وزارت خارجه) داشتیم قصدمان این بود وقتی به کانادا رفتیم در رابطه با عزیزانی که در هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست دادند، پارچه مشکی به دست مان ببندیم و با خانواده آنها احساس همدردی کنیم‌. آنها جزو خانواده ما و عزیز ما هستند. ما کنار این عزیزان هستیم اما اولین بار بود که چنین اتفاقی افتاد.

 

وی درمورد اینکه پس از بازی با کانادا این موضوع مطرح شد که حمید استیلی و سایر مسئولان فدراسیون پنهان شده اند، گفت: ما پاسخگو‌ هستیم اما وقتی جواب هم می ‌دهیم انواع تهمت‌ها را در داخل و خارج به ما می‌زنند اما وظیفه‌مان است که پاسخگو باشیم.

 

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان درباره جایگزین‌های بازی با کانادا، توضیح داد: پس از اتفاقی که روز گذشته رخ داد همراه کمیته بین الملل فدراسیون در تلاشیم بازی جایگزین در قطر انتخاب کنیم. طبق صحبتی هم که با اسکوچیچ داشتیم قرار است ۹ خرداد به این کشور برویم و اردوی ما در قطر باشد. دوستان در روابط بین الملل در تلاشند تا یک یا دو بازی انجام دهیم اما واقعا کار سخت است زیرا تاکنون هیچ دیداری نهایی نشده است. نمی‌توانیم دروغ بگوییم اما مشغول صحبت با سه کشور هستیم. امیدوارم شرایط طوری باشد تا ماه ژوئن را که بیشترین زمان فیفادی است، از دست ندهیم.

 

استیلی درخصوص اینکه آیا برگزاری دیدار با سنگال و پاراگوئه جدی است، گفت: طبق صحبتی که با سنگال داشتیم، احتمال زیاد این مسابقه در سپتامبر برگزار شود اما هنوز قراردادی امضاء نشده است. احتمال دارد پاراگوئه به قطر بیاید. البته این احتمال زیاد نیست و خیلی کم است تا بتوانیم با این تیم بازی کنیم. با ۲ تیم دیگر در حال مذاکره هستیم و احساس می‌کنم در یک تا دو روز آینده تکلیف مشخص شود.

 

وی درمورد اینکه آیا پس از مطلبی که اسکوچیچ در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد با او ارتباط گرفته است، توضیح داد: ۶-۵ روز قبل با اسکوچیچ صحبت کردم. از استانبول با وی صحبت کردم تا بپرسم اردو را از چه زمانی شروع می‌کند که به من گفت از ۹ خرداد برای رفتن به قطر برنامه ریزی کنید. تلفنی با هم صحبت کردیم اما به تازگی همدیگر را ندیدیم.

 

مدیر تیم ملی فوتبال افزود: وقتی با هم حضوری جلسه داشتیم، بازی با کانادا لغو نشده بود‌. او اصرار داشت بازی انجام شود و دنبال دومین تیم می‌گشتیم تا از کانادا به کشور دیگری برویم اما لغو بازی با کانادا همه برنامه‌های ما را به هم ریخت.

 

مدیر تیم ملی فوتبال امید درخصوص اینکه آیا نمی‌تواند از تیم‌هایی که فدراسیون فوتبال در حال مذاکره با آنها است اسم ببرد، گفت: اگر اسم تیم‌ها را ببریم برخی افراد با آنها صحبت کرده و کار را خراب می‌کنند‌. یک تا دو روز صبر کنید تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. آنها باید مورد تایید سرمربی تیم ملی باشند و اسکوچیچ اعلام کرده اگر بازی با آنها قطعی شود، خیلی خوب است.

 

استیلی درمورد اینکه آیا اردوی تیم ملی قرار است بعد از پایان لیگ تشکیل شود و همچنین اظهار نظر باشگاه استقلال مبنی بر اینکه به بازیکنانش برای جشن قهرمانی نیاز دارد، پاسخ داد: فیفادی از ۹ خرداد شروع می‌شود و طبق صحبتی که با سهیل مهدی داشتیم، بازی‌های لیگ هشتم تمام خواهد شد. امروز هم فرهاد مجیدی با من تماس گرفت و چنین درخواستی داشت. گفتم این موضوع را به اسکوچیچ انتقال بدهند. اگر شرایط باشد باید جوری کار کنیم که باشگاه ها آسیب نبینند. در فیفادی بازیکنان در اختیار تیم ملی هستند اما نهایت تلاشمان را می‌کنیم که باشگاه ها و تیم ملی آسیب ببینند.

 

وی در گفت و گو با برنامه شب های فوتبالی افزود: فرهاد مجیدی درخواست کرده یک روز بازیکنان استقلال را برای حضور در جشن قهرمانی در اختیارش بگذاریم اما گفتم این موضوع بستگی به نظر سرمربی دارد و باید دید سهیل مهدی چگونه بازی را برنامه ریزی خواهد کرد‌.

 

وی افزود: خواهش می‌کنم رسانه ها و مردم پشت تیم ملی باشند تا آرامش به این تیم بازگردد. به دلیل مشکلات موجود انتخاب حریف برای بازی مقداری سخت است اما همچنان تلاش می‌کنیم بازی برگزار شود و این ملی بتواند با آرامش خوب این مسابقات را پشت سر بگذارد. نباید هم از داخل بخوریم و هم از خارج . باید جوری کنار تیم باشیم تا به آرامش رسیدن بتواند بازی های خوبی انجام بدهد و سبب افتخار کشورمان شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------