محرومیت 2 ساله، سقـوط به دستـه پایین‌تر و جریمه ‌100 میلیونی جـزای تبانی



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,تبانی

مرحله گروهی لیگ برتر فوتسال نوجوانان کشور که در 2 گروه برگزار می‌شد، به پایان رسید و از گروه اول تیم‌های شهرداری ساوه و سوهان محمد‌سیما و از گروه دوم منصوری شاد کاشان و غدیر اقلید فارس به مرحله نهایی مسابقات صعود کردند. مرحله نهایی این مسابقات نیز قرار است از روز 14‌مرداد برگزار شود و قرار است هفته آینده در جلسه هیئت‌رئیسه فوتسال، از نماینده تیم‌ها دعوت کنند تا میزبان مشخص شود.

 

نکته‌ای که در‌مورد مرحله پایانی این مسابقات حائز اهمیت است و روز گذشته هم خبرگزاری ایسنا طی گزارشی به آن پرداخت، بازی تیم‌های اقلید فارس و شازند اراک بود که شائبه تبانی را ایجاد کرده است. مسابقات لیگ برتر نوجوانان‌ در 2 گروه برگزار شد که تلاش تیم‌ها برای رسیدن به قهرمانی یا عدم سقوط باعث بروز اتفاقاتی در این رده سنی شد. ایسنا در گزارشش آورده است: «براساس فیلم موجود در دیدار 2 تیم اقلید فارس و شازند اراک در مرحله گروهی مسابقات لیگ برتر نوجوانان اتفاقات نامتعارفی رخ داده است.

 

در روز آخر بازی‌ها، تیم شازند اراک با تیم اقلید فارس بازی داشت که بر‌اساس نتایج قبلی اگر تیم اقلید با یک گل تیم شازند را شکست می‌داد، هم تیم اقلید به عنوان تیم دوم گروه بالا می‎رفت و هم تیم شازند با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم هتل الماس مشهد در لیگ ماندنی می‎شد. با شروع بازی بلافاصله تیم اقلید بدون مزاحمت هیچ‌یک از بازیکنان حریف به گل می‎رسد و بعد از گل هم طبق فیلم هر‌کدام از تیم‌ها در زمین خودشان ایستاده و به ترتیب به حفظ توپ بدون فشار حریف می‌پردازند. همین بازی غیرمتعارف باعث اعتراض مسئولان تیم هتل الماس مشهد شد که به واسطه نتیجه به دست آمده در بازی شازند و اقلید در انتهای جدول گروه دوم قرار گرفت و به دسته پایین‌تر سقوط کرد.» مسئولان این تیم از کمیته انضباطی سازمان فوتسال خواسته‌اند در مورد این دیدار به تحقیق بپردازد و اگر حقی پایمال شده و تبانی در کار بوده، عدالت را برقرار سازد.

 

نکته عجیب این‌که در گروه اول مسابقات لیگ برتر فوتسال نوجوانان هم تیم عکاسی ابراهیمی مشهد در انتهای جدول قرار گرفت و به رده پایین‌تر سقوط کرد تا لیگ برتر پایان تلخی برای مشهدی‌ها داشته باشد و هر 2 نماینده‌شان به رده پایین سقوط کند. البته مسئولان تیم هتل الماس سخت در تلاشند تا با جمع‌آوری مدارک و مستندات ادعایشان را در‌مورد شائبه تبانی اثبات کنند و به لیگ برتر برگردند.


 یک کارشناس حقوقی در گفت‌وگو با خراسان در پاسخ به این سوال که در صورت احراز تبانی قانون چه مجازاتی برای تیم‌های متخلف پیش‌بینی کرده، می‌گوید: «در ماده 41 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال که می‌توان آن را به مسابقات فوتسال هم تسری داد، آمده که تبانی به مفهوم این است که اشخاص، اعم از مدیران، مربیان، بازیکنان و سایر دست‌اندرکاران مسابقات توافق نمایند که با اقداماتی برخلاف اخلاق ورزشی و بازی جوانمردانه نتیجه مسابقه را تعیین نمایند که تشخیص موضوع برعهده کمیته انضباطی است.

 

در این مورد نظر نماینده اعزامی فدراسیون، 3 نفر کارشناس متعهد (که حداقل دارای مدرک مربی‌گری A آسیا یا از مدیران ارشد و خوشنام و متعهد و خبره فوتبال باشند) استعلام خواهد شد. در صورت احراز، مرتکبان اعم از مباشران، معاونان و شرکا به جریمه نقدی از یک تا‌10 میلیون تومان به همراه یک یا چند مورد از موارد زیر محکوم خواهند شد:


 1 - محرومیت از شرکت در مسابقات و فعالیت‌های مرتبط با فوتبال تا 2 سال برای سرپرست، مربی و مدیر باشگاه یا هر یک از عوامل تبانی
 2 - حذف 2 تیم از مسابقات
 3 - سقوط به دسته پایین‌تر
 4 - کسر امتیازات
 5 - استرداد جوایز، مقام‌ها، نشان‌ها و مدال‌ها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------