آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سکته ناقص استقلال برابر شمس آذر/ پس گرفتن صدر از پرسپولیس با شوک!

تیم فوتبال استقلال که برای یک روز صدر جدول را به رقیب سنتی داده بود، در هفته بیست و چهارم لیگ برتر برابر شمس آذر قزوین به…

شباهت باور نکردنی دیاباته- قائدی به لوکاکو- مارتینز!



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,دیاباته وقائدی
با نگاهی به بازی های استقلال و اینتر در لیگ برتر ایران و سری آ ایتالیا شباهت های باورنکردنی در خط حمله دو تیم دیده می شود..

به گزارش ورزش سه،  آنتونیو کونته برای فصل جدید سری آ هدایت اینتر را برعهده گرفته است و نکته جالب اینکه او با انتخاب سیستم 2-5-3 توانسته تیمش را به یکی از جذاب ترین تیم های اروپا تبدیل کند تا جایی که نراتزوری در هفته چهاردهم سری آ توانست با شکست دو بر یک اسپال به صدر جدول رده بندی صعود کند و از یوونتوس جلو بیفتد. 

اما آندره آ استراماچونی که در سن 38 سالگی سرمربیگری در اینترمیلان را تجربه کرده است در ابتدای فصل هدایت استقلال را برعهده گرفت و نکته جالب اینکه او در این مدت توانسته سبک بازی تیمش را به سبک بازی تیمی تبدیل کند که چند سال پیش روی نیمکت این تیم نشسته بود.

استراماچونی از بازی با پرسپولیس در هفته چهارم لیگ برتر ترجیح داد مثل اینتر کونته سیستم 2-5-3 را برای تیمش انتخاب کند، سیستمی که با وجود شکست برابر رقیب سنتی خود دست به آن نزد تا حالا استقلال به یکی از ترسناک ترین تیم های لیگ نوزدهم تبدیل کند.

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,دیاباته وقائدی


اما آنچه شباهت استقلال و اینتر را بیش از پیش می کند، خصوصیت مشترک مهاجمان دو تیم است، موضوعی که می تواند نشان بدهد استراماچونی چه الگوبرداری درستی از سیستم آنتونیو کونته انجام داده است.

قائدی- دیاباته و لوکاکو- لائوتارو مارتینز؛ شباهت دو مهاجم استقلال با دو مهاجم اینتر باور نکردنی است، جایی که هر دو تیم در خط خود یک مهاجم قد بلند به عنوان مهاجم هدف دارند و یک مهاجم ظریف به عنوان مهاجم سایه تا بتوانند از قدرت تکنیکی آنها استفاده کنند.

دیباته 194 سانتی متری است و لوکاکو 190 سانتی متری، مهدی قائدی 166 سانتی متری است و لائوتارو مارتینز 174 سانتی متری و به نظر می رسد شباهت فیزیکی 4 بازیکن خط حمله استقلال و اینتر باعث شده هر دو تیم با سبکی شبیه به هم به سمت دروازه حریفان حمله کنند.

اما این تمام ماجرا نیست چراکه نقش 4 مهاجم استقلال و اینتر در ترکیب تیم هایشان بسیار به هم شبیه است، در اینتر لوکاکو بازیکنی است که در کنار قدرت سرزنی و ضربه زنی در بخش زیادی از بازی بیرون محوطه جریمه است تا مدافعان حریف را جلو بکشد و دقیقا در همین زمان است که لائوتارو مارتینز می تواند از فضای به وجود آمده استفاده کند و با تکنیک بالایش دروازه حریفان را باز کند. همین سیستم کونته باعث شده لوکاکو به عنوان مهاجم هدف تا بدین جای کار 10 گل بزند و مارتینز هم 8 گل زده و شرایط خوبی در جدول گلزنان دارد.

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,دیاباته وقائدی


دقیقا همین شرایط در استقلال هم وجود دارد، در سیستمی که استراماچونی از روی کونته الگو برداری کرده است دیاباته در خیلی از دقایق بازی عقب بازی می کند و این دقیقا زمانی که قائدی می تواند از تکنیک ناب خود استفاده کند و دروازه حریفان را باز کند. قائدی هم اکنون با 6 گل زده به همراه شهریار مغانلو در صدرجدول گلزنان قرار دارد و دیاباته هم با 5 گل زده در رده دوم قرار دارد.

هرچه که هست به نظر می رسد استراماچونی با انتخاب سیستم درست و انتخاب بازیکنان درست در قسمت های مختلف زمین توانسته یک تیم ترسناک درست کند، تیمی که حالا به مدعی جدی قهرمانی تبدیل شده است و البته شاید آبی ها در این راه باید مدیون کونته هم باشند چراکه استراماچونی با الگوبرداری از سیستم این مربی ایتالیایی توانسته تیم خود را به اوج قدرت برساند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------