اقتدار؛ گمشده اسکوچیچ



 اسکوچیچ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

سرمربی تیم ملی یعنی بهترین مربی حاضر در یک کشور. یعنی کسی که توانایی و پتانسیل بیشتر و بهتری نسبت به سایر گزینه‌ها دارد و می‌تواند نجات‌دهنده فوتبال یک کشور در روزهای حساس باشد. 

 

فردی که لیاقت حفاظت از پیراهن و لوگوی فدراسیون کشوری را دارد و باید از اعتبار و آبروی یک ملت مقابل کشورهای دیگر محافظت کند. دراگان اسکوچیچ در مرحله انتخابی جام جهانی نشان داد بازی‌های کوچک را به خوبی و آسانی می‌برد.

 

البته اینکه ستاره‌های پرشمار و ابزار کافی برای برتری دارد هم بی‌تأثیر نیست اما کدام‌یک از شما تضمین می‌دهید او مقابل تیم‌های بزرگ هم بتواند به همین شکل، عالی و پرقدرت باشد. اسکوچیچ در یک کلام، اقتدار لازم برای هدایت تیم ملی ایران و این نسل طلایی را ندارد.

 

این یک ادعای توخالی نیست؛ می‌تواند یک نظر شخصی باشد اما در دنیای واقعی هم نمود پیدا کرده است. اقتدار یک مربی باعث می‌شود باقی مربیان تحت تأثیر قرار بگیرند و به دفاع از او بپردازند. اظهارنظرها را بخوانید؛ اکثر کارشناسان فوتبال معتقدند فقط به این دلیل که «زمان زیادی برای تغییر مربی وجود ندارد، بهتر است با اسکوچیچ به جام جهانی برویم» و هیچ دلیل محکمه‌پسند دیگری برای این موضوع عنوان نمی‌شود.

 

در گذشته، عملکرد کارلوس کی‌روش به قدری مقتدرانه بود که باعث می‌شد تا مربیان سایر تیم‌ها راهی کمپ تیم‌های ملی شوند و تمرینات ملی‌پوشان را نت‌برداری کنند اما در لیگ ایران، تقریباً هیچ‌یک از مربیان خود را در سطح پایین‌تری نسبت به اسکوچیچ نمی‌داند.

 

جواد نکونام این شجاعت را داشت که در یک کنفرانس خبری، در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است دستیار اسکوچیچ در جام جهانی باشد، جملاتی به کار برد که این‌طور معنا می‌شود: «شاید قبول کنم که ایشان دستیار من شود اما من هرگز دستیارش نمی‌شوم.»

اقتدار، گمشده اسکوچیچ است. نه بازیکنان تیم ملی از او حساب می‌برند و نه مدیران فدراسیون حمایت قابل لمسی از او دارند. همکارانش هم اقبالی به حمایت یا آموختن از او نشان نمی‌دهند.

 

جامعه فوتبال هم ترجیح می‌داد زمان بیشتری تا جام جهانی بود و یک مربی قدرتمند و سرشناس روی نیمکت تیم ملی می‌نشست چون اردوی بی‌موقع در قطر و شکست برابر الجزایر با ارائه یک بازی پر از ایراد در کنار لیست‌هایی که معماهای زیادی در ذهن می‌سازد، در سیاهه ضعف‌های دراگان نوشته شده و موضع این مربی کروات در ذهن فوتبالی‌های ایران را ضعیف کرده است. با این فرمان، اسکوچیچ برای کسب موفقیت در جام جهانی کار بسیار سختی دارد اما قبل از هر چیز، باید شخصیت و کاراکترش را تغییر دهد.

 

 ایران ورزشی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------