آخرین اخبار ورزشی

لیگ برتر انگلیس برابر چلسی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

توپچی‌ها چلسی را به توپ بستند/ تثبیت صدرنشینی آرسنال

آرسنال در هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس برابر چلسی به یک پیروزی پرگل رسید. به گزارش ایرنا، تیم‌های آرسنال و چلسی از ساعت…

بررسی افت غیرمنتظره مدعیان قهرمانی لیگ در سال 98



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , مدعیان قهرمانی لیگ
4 تساوی متوالی پرسپولیس قهرمانی این تیم را به خطر انداخت، ولی سایر مدعیان به قدری امتیاز از دست دادند که نتوانستند از این فرصت استفاده کنند 

پرسپولیس برای چهارمین هفته متوالی نتوانست به پیروزی برسد و به تساوی قناعت کرد، ولی همچنان صدرنشین و بخت اول قهرمانی است. انتظار می‌رفت پرسپولیس بعد از سه تساوی در لیگ برتر و دو شکست در لیگ قهرمانان، ماشین‌سازی را در ورزشگاه آزادی شکست دهد و قهرمانی‌اش را یک هفته مانده به پایان لیگ قطعی کند، ولی مقابل میهمان میانه جدولی تا آستانه شکست پیش رفت و در نهایت سهمی بیشتر از یک امتیاز نداشت. با این حال پرسپولیس به لطف تساوی مدعیان در بازی‌های همزمان با یک تساوی در هفته آخر می‌تواند قهرمان لیگ هجدهم شود.

 

عملکرد پرسپولیس در هفته‌های اخیر در حد یک تیم قهرمان نبوده، ولی این شانس را داشت که رقبایش هم دائما امتیاز از دست دادند و نتوانستند از لغزش تیم برانکو استفاده کنند. در یکی از رقابتی‌ترین ادوار لیگ، هر پنج مدعی به طرز عجیبی در هفته‌های آخر کم آوردند و جام را به هم تعارف زدند.

 

فرمول لیگ مشخص است و در پایان تیمی قهرمان می‌شود که در 30 هفته بیشترین امتیازات را جمع کرده باشد، ولی افت همزمان بالانشینان اتفاق خوشایندی نیست و نشان از افت کیفیت تیم‌های مدعی دارد. برای بررسی عملکرد مدعیان می‌توان از هفته بیست و سوم شروع کرد؛ نخستین دور مسابقات در سال 98 و هفته‌ای که دربی برگزار شد.

 

پرسپولیس: 13 امتیاز

(3 برد، 4 تساوی)

پرسپولیس سال جدید را با برد دربی شروع کرد و بعد از آن توانست به دو برد دیگر هم برسد، ولی افت تیم برانکو از بازی با ذوب‌آهن شروع شد و بعد از آن در سه بازی دیگر هم به تساوی رسید تا از 7 بازی اخیر 13 امتیاز گرفته باشد. نکته مهم درباره پرسپولیس این است که دو تساوی این تیم مقابل دو تیم مدعی سپاهان و تراکتورسازی بوده و اجازه نداده آنها فاصله را کمتر کنند.

 

استقلال: 11 امتیاز

(3 برد، 2 تساوی، 2 باخت)

استقلال در صورت بردن دربی می‌توانست صدرنشین شود، ولی بعد از شکست در این بازی امیدش را از دست داد و به حاشیه رفت.

 

محرومیت تعدادی از بازیکنان و برکناری شفر اتفاقاتی بود که روی عملکرد این تیم تأثیر منفی گذاشت، ولی گذشت زمان نشان داد که اگر این تیم بعد از دربی مسیر عادی‌اش را ادامه می‌داد، شاید حالا وضعیت بهتری داشت.

 

استقلالی‌ها بابت مردود شدن گل روح‌ا... باقری به صنعت نفت آبادان اعتراض زیادی دارند چرا که در صورت گرفتن سه امتیاز در هفته آخر شانس قهرمانی داشتند، ولی شاید بتوان گفت که استقلال جام را قبل از آبادان از دست داد.

 

استقلال با احتساب شهرآورد، از 7 بازی اخیرش 11 امتیاز (3 برد، 2 مساوی، 2 باخت) گرفته که برای یک تیم مدعی آمار خوبی نیست. تساوی مقابل سایپا و شکست مقابل پدیده اجازه نداد استقلال از لغزش‌های اخیر پرسپولیس بهره ببرد و فاصله‌اش را جبران کند.

 

سپاهان: 12 امتیاز

(3 برد، 3 تساوی، یک باخت)

سپاهان لیگ هجدهم را با بردهای پرگل شروع کرد و به نظر می‌رسید مدعی اصلی قهرمانی باشد، ولی در نیم‌فصل دوم افت محسوسی داشت. سپاهان از 7 بازی اخیرش 12 امتیاز (3 برد، 3 مساوی، یک باخت) گرفته، ولی در سه بازی مستقیم مقابل مدعیان (استقلال، پرسپولیس و پدیده) نتوانسته بیشتر از دو امتیاز بگیرد. اگر شاگردان قلعه‌نویی در این بازی‌های حساس بهتر عمل می‌کردند، شاید پیش از بازی آخر موقعیت بهتری در جدول داشتند. فراموش نکنیم که سپاهان بر خلاف استقلال و پرسپولیس درگیر لیگ قهرمانان هم نبود و فرصت بیشتری برای تدارک بازی‌هایش داشت.

 

تراکتورسازی: 8 امتیاز

(2 برد، 2 تساوی، 3 باخت)

تیم تبریزی با لیکنز در نیم‌فصل دوم شروع خیلی خوبی داشت، ولی بعد از شکست مقابل سپیدرود وارد بحران شد و امتیازات حساسی از دست داد. تراکتور سال 98 را با دو برد شروع کرد، ولی سه شکست متوالی مقابل سپیدرود، پیکان و ذوب‌آهن این تیم را از کورس خارج کرد و بعد از آن در دو بازی خانگی مقابل پرسپولیس و پارس جنوبی جم نتوانست به نتیجه‌ای بهتر از تساوی برسد.

 

تراکتور که در مقطعی از نظر آماری بهترین تیم نیم‌فصل دوم بود، از هفت بازی اخیرش تنها 8 امتیاز (2 برد، 2 تساوی، 3 باخت) گرفته.

 

پدیده: 14 امتیاز

(4 برد، 2 تساوی، یک باخت)

پدیده در شروع نیم‌فصل دوم امتیازات مهمی از دست داد تا از کورس جا بماند، ولی در هفته‌های گذشته توانست عقب‌ماندگی‌اش را کمی جبران کند و با صعود به رده چهارم امیدوار به کسبسهمیه باشد.

 

اگر درخشش نیازمند، دروازه‌بان سپاهان نبود، پدیده این فرصت را داشت که با گرفتن سه امتیاز بازی شنبه‌شب حتی به رده دوم صعود کند.

 

پدیده از هفت بازی اخیر 14 امتیاز گرفته، یعنی بهتر از تمام مدعیان. این تیم در مشهد توانست استقلال را شکست دهد که برای شفر به قیمت برکناری تمام شد و در بازی آخر هم سپاهان را متوقف کرد؛ دو نتیجه‌ای که خیلی به نفع پرسپولیس صدرنشین بود.

 

تیم مشهدی در مقطعی از جمع مدعیان کنار رفت، ولی 4 تیم بالای جدول آنقدر امتیاز از دست دادند تا این تیم توانست فاصله را جبران کند. می‌توان گفت که یحیی بهتر از سایر مربیان تیم‌های مدعی توانسته بازی‌های سخت هفته‌های آخر رامدیریت کند.

 

 

 ایران/آرمن ساروخانیان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------